Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Sand Clear

  1. #16
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Sand Clear

    Gebruik je Pro Lijnzaad van Mijtens? Dat is lijnzaad wat al gekookt is geweest.
    Ehh ja, 't zal wel zoiets zijn. Weetniet

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Ik kan natuurlijk niet met een vingerknip zeggen: En nu gaan we Pipa anders voeren en ander hooi geven en het hooi een dag laten weken,..dat ligt allemaal een beetje gevoelig als het je eigen paardje niet is.
    hmmm da Ã*s idd lastiger....even creatief denken. Kan je de eigenaar zover krijgen dat ze de DA erbij wilt halen? Dan kan hÃ*j dat advies geven. Dat werkt bij ons ook zo op stal: als een DA iets voorschrijft, dan wordt er verder niet over gediscussieerd. Misschien een idee?
    Ze heeft al eens advies gevraagd aan de (homeopatische) DA, en zij zegt dat je er niet veel aan kan doen, en dat het niet zo erg is, "wij hoesten ook wel eens", maar ik zit er dus wel mee in! Als je paard 1 keer hoest, ok, maar als het weken blijft aanslepen kan dat niet gezond zijn
    Heb al verschillende keren het begrip 'DA' laten vallen maar Anne vindt het niet 'ernstig' genoeg om de DA er bij te halen...begrijpelijk, homeopaten zijn erg kostelijk, daar laat je voor iets klein hem niet zomaar ff komen

    Ik zal haar woensdag dit topic eens laten lezen en zien hoe ze er over denkt!!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Sand Clear

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Heb al verschillende keren het begrip 'DA' laten vallen maar Anne vindt het niet 'ernstig' genoeg om de DA er bij te halen...begrijpelijk, homeopaten zijn erg kostelijk, daar laat je voor iets klein hem niet zomaar ff komen
    Een DA is niet hetzelfde als een homeopaat hoor. Soms wel, vaak ook niet.

  3. #18
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Sand Clear

    Och ja, ze is een homeopatische DA, die ook o.a. radiologie en vanalles doet.
    Anne weet wel dat ik het over haar heb..maar ik begrijp niet goed wat je hier nu mee wilt aangeven?
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  4. #19
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: Sand Clear

    Bij de paardendrogist hier in NL betaalde ik voor een emmer geloof ik 40 euro (voor Odes ongeveer anderhalve kuur). Het is idd zo dat ze het zand uit darmen meevoeren naar buiten, maar het helpt niet tegen het zand eten. Odes bleef ook zand eten. Ik dacht eerst aan mineralen/vitaminen tekort. Maar op den duur kon dat gewoon niet meer zo zijn. Zand schuurt de maag en daarom kunnen ze ook zand eten, maar ruwvoer kreeg ze onbeperkt (advies van homeopatisch iemand).

    Nu we verhuisd is het over gelukkig. Ik denk nu dat het bij Odes misschien ook wat verveling was. Ze stond altijd alleen in een paddockje. Nu staat ze in een kudde op het land.

    Ik wens je veel succes ermee. Ik weet hoe verschrikkelijk het is om te zien dat je paard zand blijft eten.

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Sand Clear

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Och ja, ze is een homeopatische DA, die ook o.a. radiologie en vanalles doet.
    Anne weet wel dat ik het over haar heb..maar ik begrijp niet goed wat je hier nu mee wilt aangeven?
    Nou, dat een homeopaat niet hetzelfde is als een DA.
    Als ik een diagnose zou willen, dan liet ik geen homeopaat komen. Nou ja dat hangt er natuurlijk wel vanaf wat het probleem is, maar bv. voor een kreupelheidsonderzoek moet je niet bij een homeopaat zijn en bij acute koliek heb ik toch ook echt liever een DA.
    Maar een homeopatische DA (die dus óók een reguliere veterinare opleiding heeft gehad), dat is natuurlijk helemaal ideaal!

  6. #21
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Sand Clear

    Ahh zo, ja ik begrijp het.
    Idd, bij koliek enzo zou ik ook meer op een gewone DA vertrouwen..Maar in dit geval ligt het anders. We weten wat de oorzaak is (verveling) en ik ben nu dus aan druk aan het kijken om paardenspeeltjes te kopen. Alleen, een bal waar je bix in moet doen is geen optie want ze krijgen geen bix, én als ze daarmee in het zand rollen dan geet het natuurlijk ook geen zin als de bixkorreltjes op het zand vallen
    Dus we zouden iets moeten hebben dat we kunnen ophangen..we hebben zelf al geprobeerd een fles met gaatjes en dan wortels erin maar de woreltjes vielen er zo al uit..maar we moeten maar blijven proberen denk ik maar.
    Ik denk daat een homeopaat nog eerder het zand eten zou kunnen verhelpen dan een gewone DA, omdat ze mss wel iets meer weet over kruiden enzo,..

    Nuja, zolang de eigenaars niet van plan zijn de DA te laten komen maakt het toch niet veel uit
    Ik heb het gevoel dat ik het zelf zal moeten oplossen
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Sand Clear

    Ik kan effe zo snel niet terugvinden of je het al geschreven hebt, maar hebben de paarden continu ruwvoer tot hun beschikking? Dat kan nl. veel helpen tegen de verveling. Worden ze te dik van onbeperkt hooi? Geef dan een deel stro. En takken geven! Hebben ze lekker wat om aan te knagen.

  8. #23
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Sand Clear

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik kan effe zo snel niet terugvinden of je het al geschreven hebt, maar hebben de paarden continu ruwvoer tot hun beschikking? Dat kan nl. veel helpen tegen de verveling. Worden ze te dik van onbeperkt hooi? Geef dan een deel stro. En takken geven! Hebben ze lekker wat om aan te knagen.
    Neen, 's morgens krijgen ze hooi en wortels, 's middags een emmer met: 3 scheppen bietenpulp, één schep zemelen, een beetje lijnzaad, een beetje biotine (voor de hoeven), lookschilfers (o.a. voor de vliegen in de zomer), en Pipa krijgt nu dus ook siroop op basis van Kruiden (o.a. met Terpentijn, Rozemarijn en Eucalyptus). En 's avonds (rond 17.30u) krijgen ze weer hooi (een stuk graszaad en een stuk gewoon hooi) met wat worteltjes.
    In hun schuilstal ligt stro waar ze ook wel van knabbelen maar eenmaal het te vuil is houdt dat natuurlijk ook op. (De stal wordt 3x per week uitgemest)
    Ik heb ook al zitten denken aan dat onpeberkt hooi geven (graszaad hooi dan wel, das veel magerder) met stro, maar ik denk niet dat de Anky dat zo'n goed idee vinden..
    Takken is óók een goeie tip, thanks Maar hoe weet je of het geen gifitge takken zijn?
    Franky is nu boompjes aan het planten in de weide zodat ze schaduw hebben in de zomer.. jeuj!
    Maar dat zand blijft een probleem.
    Woensdag weet ik meer, dan zal ik het topic eens laten lezen aan Anne.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  9. #24
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Sand Clear

    Knoflook is niet goed om aan paarden te voeren, het kan bloedarmoede veroorzaken. Verder is nog nooit aangetoond dat het zou helpen tegen vliegen...

    Veel paarden zijn dol op wilgentakken, en die zijn niet giftig. Berk mag ook, beuk geloof ik ook, en verder is mijn inspiratie even op.

    Hoeveel hooi krijgen ze eigenlijk? Hoe lang doen ze erover voor het op is?

  10. #25
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Sand Clear

    Ow dat wist ik niet, van die look..

    Ze krijgen met zijn drieën een baal ofzo denk ik. Weet het niet precies. Beetje meer dan een baal ofzo..Ik dacht dat ze er nog redelijk lang over deden maar ze zijn er blijkbaar maar een uurtje zoet mee
    dan eten ze hun stro op en daarna begint de verveling weer toe te slaan.en dus het zand eten voor Pipa!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •