Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Goede wormenspuit...

  1. #1

    Goede wormenspuit...

    Het zoveelste topic over ontwormen dan maar...
    Om een paard op een rustige manier te kunnen ontwormen lijkt het me handig als een wormenspuit ook lekker werkt.
    De vorige 2 keer had ik dus een spuit waar dat niet het geval was... eerst kreeg ik de boel er niet uit, en vervolgens schiet het hele zaakje eruit. Net alsof het eerst geblokkeerd had en vervolgens losschoot.
    Tsja, zo kun je van ontwormen natuurlijk nooit een relaxte ervaring maken voor het paard he?
    Misschien is het wel mijn eigen onhandigheid, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.
    Wat zijn nu wormenspuiten waar jullie goede ervaringen mee hebben en die je rustig kunt toedienen aan je paard?

  2. #2
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: Goede wormenspuit...

    Odes is geen fan van wormenspuiten. Maar laatst ging de eraquell er makkelijk in, deze schijnt goed te moeten smaken en die indruk kreeg ik ook. Tot nu toe is dat onze beste ontwomringskeer geweest.

    Ik ga morgen ook ontwormen. Het is even wat gedoe, maar lukt meestal wel.

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Goede wormenspuit...

    Helaas geen antwoord op je vraag, wel herkenning. Nou ja niet zozeer dat de spuit lijkt te blokkeren, wel dat hij door het doseerringetje heenschiet. Zo heeft Atli de vorige keer voor 600 kilo ontwormingsmiddel binnengreken, ipv voor 400 kilo... Is op zich niet zo erg voor een keertje, alleen jammer dat er nu niet meer genoeg in de spuit zit voor een volgende keer.

    Ik heb al bij verschillende merken gehad dat het doseerringetje niet goed vast blijft zitten en dat je zo dus je paard teveel geeft...

    Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar merken die wél goed werken!

    Overigens zit er qua smaak ook nog veel verschil in dat spult. Er is er eentje die de meeste paarden die ik moet ontwormen, het lekkerste lijken te vinden. Ik kan effe niet op de naam komen, maar hij ruikt naar anijs. Daarmee gaat het ontwormen op zich het makkelijkste, behalve dan dat hij ook zo'n rottig gammel doseerringetje heeft...

  4. #4
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Goede wormenspuit...

    Equest is idd rotspul om open te maken. Ik ben er nu wel aan gewend.
    Wat ik fijn aan dit spul vind, is dat het plakt. Ze kunnen het dus niet meer uitspugen. Bij deze kuur moet je vooral geen appel of wortel direct na t ontwormen geven ,want dan kunnen ze het spul juist wel uitspugen.

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Goede wormenspuit...

    Je moet bij geen enkele kuur direct na het geven een appel, wortel of wat dan ook aan je paard voeren, omdat je dan altijd het risico loopt dat je paard de wormenkuur samen met het voedsel uitspuugt. Dat is niet alleen bij equest zo.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •