Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Linda is langs geweest !

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Linda is langs geweest !

    Hoi,

    Nou, Linda is dus vanmiddag bij Gam en mij langs geweest om nu eens te kijken hoe goed Gam level 1 beheerst !
    Eigenlijk moet Linda maar even vertellen wat ze ervan vond. Maar in ieder geval deed Gam alle games ( en dat terwijl ik pas 2 keer geoefend had, lief he ?) . Niet allemaal even enthousiast. En aan de cs heeft tie een behoorlijke hekel.
    Linda vond dat ik het allemaal wat snappier moet gaan maken, alles wat sneller dus. En niet teveel stil laten staan.
    Maarre Linda wil , geloof ik, nog wel een keertje langs komen. Wel lekker, iemand met ervaring. En Linda kan haar parelli savvy gelijk eens oefenen op een ander paard.

    Maar ik geloof dus dat Gam idd geen peuter meer is, en door mag naar de kleuterschool, level 2 dus. Qua grondwerk dan, want rijden op zijn parelli's heb ik nog niet gedaan. en kan ook nog niet, want mijn bakje is nu super zwaar door alle regen.

    Groetjes,

    Maris

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Linda is langs geweest !

    Leuk Maris, dus dat viel reuze mee!
    Nou lekker doorgaan met level 2 grondwerk dan maar.

  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Linda is langs geweest !

    Ik vond dat Gam het echt goed deed hoor! Zeker als je een lange tijd niet met Parelli bent bezig geweest op die manier. Het blijft dus wel hangen
    Ik vond dat hij de Sideways Game echt goed deed trouwens, want dat is toch best moeilijk in zo'n zware blubberbak. De YoYo Game is niet echt z'n favoriet, evenals de porcupine op de neus en met de carrot stick bij z'n hals , maar dat kwam ik bij Tamara eigenlijk ook tegen in level 1 dus dat verbaasd me niks. Gam gebruikt alleen wat meer zijn tanden hahaha...Dat is dan een kwestie van langer volhouden dan je paard, altijd vriendelijk blijven en elk stapje in de goede richting belonen.

    Ik vond trouwens ook dat hij z'n achterhand goed weg liet drijven hoor Maris. Ik denk dat hij het verschil tussen longeren en Circling toch wel kent, want hij deed echt heel goed 'disengagen'. Ik denk zomaar dat dat nog wel zijn favoriete Game kan worden omdat hij dan toch even lekker in beweging is. Misschien volgende keer gelijk een sprongetje op de cirkel of tussen iets door of zo om het leuker te maken? En At Liberty...
    Gam doet me dus best wel aan Tamara denken, ook het dichtbij je staan enzo...alleen zie je bij Gam dan gelijk een tank op je afkomen hihihi, Tamara is natuurlijk wat kleiner dus komt niet zo imponerend over
    Gam weet volgens mij ook heel goed dat hij deze 'macht' bezit hihihi...dus zorg dat ie dat niet tegen je gaat gebruiken.

    Maar ik wil zeker nog wel een paar keer langs komen hoor. En van de zomer kun je misschien weer wat meer gaan vragen van Gam omdat je dan ook echt de ruimte hebt om wat moeilijkere level 2 oefeningen te doen. En gewoon lekker beginnen met het rij-gedeelte van level 1
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Linda is langs geweest !

    Hoi,

    Ja, Gam was behoorlijk aan het bijten naar de cs ! Gelukkig was jouw echte cs wat langer
    Als ik idd besluit door te gaan met parellien ga ik toch maar op zoek naar een echte cs. Of Eveline moet inmiddels een betere cs maken .......

    Want het scheelde best behoorlijk veel. De lengte was dus 15 cm langer ( is heel handig bij een paard met een lange nek ) en hij was ook lang niet zo buigzaam. Kortom, eigenlijk veel beter.

    Maarre, lInda hartstikke bedankt dat je langs wilde komen en dat je misschien nog een paar keer komt. Leuk !

    Groetjes,

    Maris

  5. #5
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Linda is langs geweest !

    Wat vreemd, ik heb een cs van eveline en die is nèt iets korter dan de echte cs die ik daarvoor leende. Scheelt maar 2 cm ofzo.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Linda is langs geweest !

    Ik heb een blauwe cs van eveline ( een sea stick ), misschien dat jij de apple stick hebt ?

    Bevalt de apple stick wel goed ? Is tie niet zo buibzaam en niet zo zwaar ?

    Groetjes,

    Maris

  7. #7
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Linda is langs geweest !

    Ja ik heb een groene. Die blauwe is een oudere versie ?
    Bevalt zeker goed! Nee is niet te buigzaam, zelfs een klein beetje stugger als die echte die ik heb gebruikt. Mischien komt dat doordat die echte cs ouder is hoor (dat hij soepeler is geworden), weet ik niet.
    Hij is ook niet te zwaar, merk geen verschil met de echte cs. En het scheelt natuurlijk behoorlijk in de prijs
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Linda is langs geweest !

    Die sea-stick is wel een hele oude versie van mij, hihihi.

    Ik heb er daar maar een paar van gemaakt, waren niet echt geweldig, zeker niet voor porcupine. Wel lekker licht trouwens

    Tussendoor heb ik bijna een jaar geen sticks meer gemaakt, omdat ik die blauwe niet goed genoeg meer vond, maar ondertussen heb ik apple of grass sticks, die wel bijna perfect zijn

    Vrijwel net zo stijf als de carrots (of wat stijver nog?), zelfde lengte (misschien 2cm verschil) en met een handvat van hetzelfde merk als die van Parelli zelf
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Linda is langs geweest !

    Kijk, dat klinkt al veeeel beter. ik had altijd al een beetje ruzie met de sea stick. Maar nu kwam Linda dus langs en zij zei gelijk mijn CS is langer en minder buigzaam. Dus wij vergelijken, en idd de cs is gewoon handiger. En die 15 cm maken bij Gam een groot verschil !

    Groetjes,

    Maris

  10. #10
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Linda is langs geweest !

    Blauw is wel mooier maar ook niet echt een eetbaar kleurtje...
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  11. #11
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Linda is langs geweest !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    En die 15 cm maken bij Gam een groot verschil !

    Hahaha, dat kun je wel zeggen
    Die extra 15 cm. zorgen ervoor dat je net buiten 'hap' -bereik komt
    Voor Gam maakt het ook niet uit welke kleur het is denk ik, die vindt elke stok wel eetbaar hihihi...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  12. #12
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: Linda is langs geweest !

    Voor jou ook fijn om te horen dat je verder kunt.
    Met L2 kun je ook gewoon verder als je het rijgedeelte van L1 nog niet afhebt. Het grondwerk sluit gewoon op het grondwerk aan en hij rijgedeelte op het rijgedeelte.
    Ik heb ook zo'n stick van eveline en hij bevalt me goed. Hij is iets lichter dan de originele, maar dat vind ik niet zo erg
    ride like the wind

  13. #13
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Linda is langs geweest !

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    En die 15 cm maken bij Gam een groot verschil !


    Voor Gam maakt het ook niet uit welke kleur het is denk ik, die vindt elke stok wel eetbaar hihihi...
    Idd elke stok, ieder touwtje, alle teugels hoofdstellen, halsters etc, alles is lekker. Zou bij honger hebben ?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •