Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Springen met barefoot zadel.

  1. #1

    Springen met barefoot zadel.

    Doen jullie dit?
    Omdat je bij het springen op je beugels steunt en de druk van enkel de beugelophanging is nogal lokaal en mssn wel pijnlijk voor het paard.
    Ben benieuwd
    Grtjs
    Kzie mijn meisje graag!
    *Andes Athena*

  2. #2
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Springen met barefoot zadel.

    eens een sprongetje kan zeker geen kwaad hoor met het zadel... Om echt een les springen mee te doen, raad 'k af... Maar zo af en toe eens een sprongetje, waarom niet... Op wandeling spring je toch ook wel eens over een boomstam ofzo...

  3. #3
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Ik denk dat je het kan vergelijken met zonder zadel springen. Dat lukt ook aaridg zonder dat je op de beugels steunt. Bij de Barefoot kan je het dan net zo doen. Maar inderdaad, niet uren achter elkaar of intensief in de les ofzo. Een paar niet te hoge sprongetjes moet kunnen volgensmij. Ik heb wel eens met de BF van een vriendin gesprongen en dat ging prima.

  4. #4
    Actief Forumlid Visamp;co's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    ter apel
    Berichten
    104

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Ik spring heel af en toe met mijn boomloze zadel, maar dan gaat het om een sprongetje van 30 cm hooguit. Ik heb alleen geen barefoot, en mijn zadel bedeeld de druk een stuk beter dan de barefoot, met een barefoot zou ik zoiets nooit doen.
    visconti....

  5. #5
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Is het sowiso af te raden te springen met elk boomloos zadel ?
    Daar had ik geen erg op eigenlijk Algoed dat ik dit lees, want wou mss een cheyenne aanschaffen om mee te springen af en toe welliswaar, geen wedstrijden of zo.

    Vis&co, welk zadel heb jij dan ? Want ik ben eigenlijk wel zeer tevreden van barefoot. Ben benieuwd welk zadel de druk nog beter verdeeld.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  6. #6

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Maar bij springen moet je toch zowiezo niet zoveel in je beugels steunen?

    Ik denk dat, als je hetzelfde gaat zitten als wanneer je zonder zadel springt, het geen kwaad kan. Maar zonder zadel is hoge sprongen lastig, dus eeh.. met BF ook denk ik dan.

  7. #7

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Maar bij springen moet je toch zowiezo niet zoveel in je beugels steunen?
    Normaal wel ja
    Kzie mijn meisje graag!
    *Andes Athena*

  8. #8
    Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    471

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Ik heb een BF en er wordt mee gesprongen, laatst nog best hoog en intensief. na het rijden kijk ik altijd na de verdeling van de zweetplekken, heel mooi verspreid en bij de stijgbeugel ophanging ook gewoon, niet extreem donker. Het was wel iemand, die net zo makkelijk met als zonder zadel springt, dat maakt ook wel uit. Als je goed kan zitten met springen, maakt het niet echt uit.

    Een niet goed zittend boom zadel en springen lijkt me een stuk minder prettig....

  9. #9
    Actief Forumlid Visamp;co's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    ter apel
    Berichten
    104

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Vis&co, welk zadel heb jij dan ? Want ik ben eigenlijk wel zeer tevreden van barefoot. Ben benieuwd welk zadel de druk nog beter verdeeld.
    Ik heb een Trekker Dressage Endurance. Ik vind het persoonlijk een super zadeltje. Dit zadel heeft 2 kussens die vrij stug zijn. Dat heeft een nadeel want minder paarden zullen dit zadel goed passen, maar omdat ze zo stug zijn en harder verdelen ze daardoor de druk beter dan een pad.

    Dit zadel heeft geen speciale pad nodig maar die heb ik er wel onder om de flexiebelheid er in te houden. Qua rijden is het net of je op een boomzadel zit, voor sommige een nadeel maar dat ben ik mijn hele leven gewend en hij zit heerlijk dus...
    visconti....

  10. #10
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Volgens mij hoort er niet het totale gewicht op de beugels terecht te komen.
    Mijn springinstructeur was daar ook heel fel op. Springen doe je met je knieën, net als wanneer je lichtrijdt je niet doodgewoon in je stijgbeugels gaat staan.
    In principe meot je kunnen springen zónder stijgbeugels, en tóch netjes in je verlichte zit rijden.

    en dan zie ik eigenlijk niet zo'n groot probleem om te springen met je boomloos zadel.
    Het geeft je hooguit een flinke berg spierpijn als je gewend bent om wel gewoon op de beugels te gaan staan.

    Groetjes, Lacuna

  11. #11

    Re: Springen met barefoot zadel.

    Dankje voor jullie uitleg en meningen
    Kzie mijn meisje graag!
    *Andes Athena*

  12. #12

    Re: Springen met barefoot zadel.

    ik heb voorheen ook gewoon met mn BF gesprongen, is altijd wel anders dan bij een gewoon zadel maar geen enkel probleem mee gehad.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •