Oorspronkelijk Geplaatst door
Marja
Oorspronkelijk Geplaatst door
shaktike
Ze staan trouwens niet 24/7 op stal hoor. als het weer het toelaat mogen ze een paar uur buiten. Als ik er ben staan ze meestal vanaf een uur of 14 op de wei tot een uur of 18. Dan gaan ze naar binnen en krijgen ze hun eten.
Pff wat is het nou, eerst zeg je dat ze niet op de wei mag/kan omdat het te nat is, en dat ze van het voorjaar weer 24/7 de wei op gaat. Daaruit lees ik: ze staat nu de hele dag op stal. Nou zeg je weer dat ze wel af en toe/regelmatig een paar uur buiten komt.
Het zou handiger zijn als je direct wat duidelijker formuleert hoe je situatie is.
En dan nog, een paar uur buiten met mooi weer is idd al beter dan 24/7 op stal. Maar als het nou lang achter elkaar regent, zoals laatst, dan staat ze dus alsnog 24/7 op stal? En ze komt sowieso alleen buiten, zonder andere paarden dus? Dan kan ze dus nog steeds geen sociale contacten hebben.
@ Aspen: wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat jouw paard ook 24/7 op stal staat wil nog niet zeggen dat het goed is, of een gezonde situatie voor een paard!
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen zo'n ongezonde situatie toestaan voor hun paard. En waarom mensen uberhaupt een paard kopen als ze niet in de omstandigheden zijn om dat paard een gezonde huisvesting te bieden. Als je niet beter weet, alla, iedereen moet leren. Maar van mensen hier op dit forum kan je toch moeilijk zeggen dat ze niet weten wat de natuurlijke behoeften zijn van een paard...
Bladwijzers