Hallo,
Ik ben Diana, en heb net een voorstel berichtje achter gelaten bij ``stel je voor``.
Ik ben pas begonnen met Parelli, samen met mijn verzorgpaard Savoir.
Ik ben een paar keer van een ``vreemd`` paard afgevallen en daardoor wat angstig geworden. Ik vind het grondwerk ontzettend leuk om te doen, dus ben ik vol goede moed met het level 1 pakket aan de slag gegaan.
Door eens wat op het forum rond te snuffelen, kwam ik er achter dat Linda van Tamara vlakbij mij in de buurt woont .
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en haar gevraagd of ze mij op weg wil helpen in Parelli land.
Linda is nu ondertussen al twee keer geweest, en ze is goed hoor
Een groot aantal dingen worden zoveel duidelijker als er iemand meekijkt en goede tips geeft.
Het freindly zit er nu goed in , de porcupine daar gaan we ook de goede kant mee op.
Gisteren heeft Linda mij geholpen met de driving game, ik merk bij mezelf dat ik veel te voorzichtig ben , ik moet met meer intentie Savoir weg
driven. Met de yoyo game gaat het ook goed, we gaan nu het aantal pasje s uitbreiden en eens kijken of ik hem door een hek kan yoyoen.
Daarna zijn w e aan de slag gegaan met voetjes geven, de voorvoeten zijn een moeilijker dan de achtervoeten.
Linda gaf me eentip om met de leadrope zijn voeten op te tillen, en dat gaat best al. Als ik het via de zwilwrat doe, word hij erg sjaggie, en trekt de voet uit mijn handen
Linda heeft ook ``put your nose on something`` voor gedaan, dat lijkt me gaaf om te doen.
We hebben ook de circling nog gedaan, bij lInda ging het al goed, maar ik raakte nog verstrikt in mijn Leadrope.
We gaan lekker verder oefenen .
Linda nog heel erg bedankt, ik kan weer vooruit
Groetjes Diana en Savoir.
Bladwijzers