Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: FLash stokkreupel na bekapping

  1. #16
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    @wendytje; ik begrijp dat je het niet leuk vind om iets negatiefs te horen over je bekapper. Maar zou je haar ook nog zo goed vinden als dit jou overkomen was, nee ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door het nb komt en dat doe ik dan ook niet. Een ervaring opschrijven mag gewoon wel, anders wordt het als je onwaarheden of leugens gaat verspreiden over iemand, dat mag inderdaad niet en dat doe ik ook niet. Wat betreft haar onderneming, daar ben ik me als ondernemer ook erg van bewust. Ik ben echter ook een consument en heb baat bij het volgende systeem wat altijd opgaat: als een ondernemer goed werk aflevert gaat dat via mond tot mond reclame de wereld rond en de ondernemer krijgt een bloeiend bedrijf. Als een ondernemer daarentegen prutswerk aflevert door een gebrek aan kennis en opleiding dan spreekt zich dat ook rond...

    Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, het enige dat ik zeg is dat mijn paard goed liep, vervolgens natuurlijk bekapt is tot op de zool door een bepaald iemand en nu overduidelijk ernstige pijn heeft aan diezelfde zool. En dat bij achteraf consult deze persoon blijk gaf van weinig medeleven, klantvriendelijkheid of extra service. Als er iemand via internet op zoek is naar een goede natuurlijke bekapper en hij vindt mijn verhaal dan mag hij zelf beslissen wat hij doet.

    En waar slaat het eigenlijk op dat ik me niet heb laten informeren over de bekapper? Ik ben wel van het "natuurlijk paarden houden" en omdat een aantal mensen op de manege zelf natuurlijk bekappen en ik dit niet kan leek het me het beste om een professional in te huren. Ik keek op de paardnatuurlijk site en vond er daar 茅茅n in Zwolle. Er stond een tabel met natuurlijke bekappers en daar stond zij bij. Vervolgens heb ik op de site gekeken en die ziet er keurig uit. Tot slot heb ik haar uitgenodigd. Hoe en waarom had ik me meer moeten verdiepen volgens jou dan?
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    nee ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door het nb komt en dat doe ik dan ook niet. Een ervaring opschrijven mag gewoon wel, anders wordt het als je onwaarheden of leugens gaat verspreiden over iemand, dat mag inderdaad niet en dat doe ik ook niet.
    dat doe je wel. lees je titel en post maar eens terug...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  3. #18
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    Vervelend dat Ellemieke je niet bevallen is. Zoals Wendy al zei, zijn wij erg tevreden.

    Ik vind je een beetje kort door de bocht met verhaal. Al zou in jouw situatie ook balen.
    Je geeft aan dat hij al kreupel was, waar lag dat aan? Heeft dit niet alles met elkaar te maken? Ik ken Ellemieke niet anders dan een professional in bekappen en zelfs de omgamg met paarden. Waltervan Wendy wou absoluut niet bekapt worden en zij neemt gewoon de tijd en op ene rustige manier is het toch gelukt.
    Ik wens je iig veel succes met Flash en dat hij snel opknapt.

  4. #19
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    Wat een commotie zeg.

    Het zou toch kunnen gebeuren dat Ellemieke niet goed heeft bekapt?

    Volgens mij zit Valerie 麓s ergenis meer in het feit dat ze naar haar gevoel niet netjes is behandeld. Ze heeft immers gebeld en kreeg een voor haar, niet afdoende reactie.

    Sterkte met je paard.

  5. #20
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    in elk geval komt er dus n贸贸it meer een natuurlijk bekapper die ik niet ken aan mijn paard.
    Jongens hieruit lees ik niet dat ze alle natuurlijk bekappers over 1 kam scheert. Ze schrijft er komt geen bekappper meer aan die ze niet kent. De titel van het topic is misschien wat misleidend.

    wendytje heel veel succes met Flash, ik hoop dat ie snel weer van zijn pijn verlost is.

    Aan mijn paardje komt alleen mijn vaste NB-ster en die heb ik destijds gevonden door goede ervaringen van anderen die ik 100% vertrouw op dat vlak.
    ... behalve dan dat een aantal van ons reageerden voordat ze dit "die ik niet ken ' ertussen zette!
    Aha ik wist niet dat de TS dat later had ge-edit.
    Tja dan kan ik jullie reacties ZEER goed begrijpen.

  6. #21
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

    Hmm, ik meende me te herinneren dat Flash al een tijdje kreupel was (of geweest is)... misschien dat dat totaal iets anders was hoor, maar misschien zit er ook wel een verband tussen...

    Ik vind het absoluut niet netjes dat ze niet terugkomt om te kijken naar je paardje, zeker omdat ze in de buurt woont en hij kreupel is direct de dag na de bekapping. Kan me voorstellen dat het voor jou dan overkomt als dat er een verband is tussen de bekapping en het kreupel lopen. Wat natuurlijk helemaal niet hoeft te zijn, misschien heeft Flash zich juist die avond wel verstapt of weet ik wat...

    Ellemieke heeft trouwens weinig met de methode van Hoefnatuurlijk te maken, als ze Natural Balance bekapt, dat is echt een behoorlijk andere stroming binnen het NB.

    Maar als ze op die manier met haar klanten omgaat, dan vind ik het ook wel een beetje haar eigen probleem als dat haar toekomstige klanten zou kosten.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #22
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: FLash stokkreupel na bekapping

    Nog even een terugkoppeling op mijn berichtje.... bedankt voor jullie lieve reacties!!!!
    Inmiddels na een hoop stress en veel belangstelling voor Flash (een paard dat z贸 kreupel is is wel een bezienswaardigheid zeg, een meisje stond er zelfs een keer bij te huilen -en ik ook wel een paar keer natuurlijk-). Gisteren ging het al een stuk beter met Flash en vandaag n贸g weer wat beter dus gelukkig maar (niemand durfde het rechtstreeks tegen me te zeggen maar blijkbaar maakten een aantal mensen zich serieus zorgen of het nog wel goed zou komen.. dus geluk bij een ongeluk gehad).

    Zoals ik al vertelde dachten we aan een zoolkneuzing (ik belde mijn vriendin in limburg en dat is waar ze op grond van mijn verhaal op uit kwam). Dit bleek echter niet zo te zijn Flash had "gewoon" een pees verrekt. De reden dat we daar niet zo snel achter waren was omdat de pees van zijn linkervoorbeen niet warmer was dan de rest. Ellemieke had achteraf dus wel gelijk met haar verhaal dat een paard bij verkeerd bekappen niet aan 茅茅n been kreupel is... hij was het aan alle vier. De pezen aan de achterkant van zijn vier benen waren allen zo warm dat die links voor niet warmer was dus dat viel niet meer op. Dit verklaart achteraf ook zijn algehele malaise en het feit dat hij zo vaak ging liggen. Hij loopt inimiddels 茅cht alleen nog maar kreupel links voor maar lang niet meer zo erg...

    Overigens hebben we ook nog contact gehad met Ellemieke. Vrijdagavond heeft ze mijn voicemail ingesproken en zaterdagochtend weer. Ze kreeg me zo snel niet te pakken en is toen op eigen houtje naar de manege geweest (?!) en is doodleuk de stal ingelopen om zijn hoeven te bekijken.

    Ik was inmiddels zo bezorgd en kwaad dat ik er buikpijn van had.. daarom heb ik Albert (m'n man) maar laten bellen. Aan de telefoon begon ze meteen te vertellen dat het vanalles wel kon zijn maar niet de hoeven, want die waren goed. Albert heeft haar gevraagd of ze nog wilde komen kijken. Nou ze kwam wel en stelde zich niet voor maar begon zich meteen te verdedigen dat het door allerlei oorzaken kon komen (overigens moet je weten dat Flash nu tijdelijk alleen in het land staat.... en in zijn eentje veel liever lui is dan moe) maar dat zijn hoeven er zo goed uitzagen en dat het 茅cht niet aan het bekappen kon liggen.

    Nou toen ben ik me toch een potje tegen haar uitgevallen! Niet netjes dat zeg ik eerlijk maar ik heb haar even duidelijk gemaakt wat achteraf de stand van zaken was. Bijelkaar hebben er 4 professionals: manegehoudster, pensionhoudster, dierenfysiotherapeut 茅n een gediplomeerd hoefsmid bevestigd dat deze plotselinge ernstige kreupelheid z茅茅r waarschijnlijk is gekomen door verkeerd bekappen. De hoefsmid gaf verder nog eens fijntjes aan dat het bekappen nogal slordig en bovendien scheef is gebeurd waardoor Flash met zijn linkerbeen aan de binnenkant lager stond dan aan de buitenkant.

    En dan n贸g niet toegeven dat het inderdaad misschien wel aan het bekappen zou kunnen liggen. Wel vond mevrouw het "heel raar" en kon ze begrijpen dat ik d谩cht dat het door haar kwam.... zelf heeft ze dat niet toegegeven en van excuses was al helemaal geen sprake. Integendeel: zij vond het niet kunnen dat ik me zo vijandig had opgesteld in mijn eerste telefoontje (ja, vind je het gek?). Ze had niet aangeboden om te komen kijken omdat ze het zo druk had gehad die dag (ze moest tot 9 uur werken).

    Ik was die arrogante en koppige houding en bovendien de totale desinteresse in het zieke paard z贸 spuugzat dat ik weg ben gelopen. Toen ik weg was vond ze het nog nodig om tegen Albert te vertellen hoe lullig ik tegen haar was geweest aan de telefoon. Albert heeft tot slot daarom nog maar eens aangegeven dat hij het erg onprofessioneel van haar vond dat ze pas drie dagen na een ernstige klacht van een klant een keer naar het door haar behandelde paard kwam kijken.

    Genoeg gepraat over mijn introductie in de 'natuurlijke bekapkunde'... met Flash gaat het snel de goede kant op (hij kwam al weer naar ons toe hinkepootdraven ) en ik kan weer slapen. voor 'eind goed, al goed' is het nog wat te vroeg (immers is Flash toch nog wel erg kreupel) maar ik heb in elk geval weer wat geleerd....
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  8. #23
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: FLash stokkreupel na bekapping

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    Ellemieke had achteraf dus wel gelijk met haar verhaal dat een paard bij verkeerd bekappen niet aan 茅茅n been kreupel is... hij was het aan alle vier.

    Overigens hebben we ook nog contact gehad met Ellemieke. Vrijdagavond heeft ze mijn voicemail ingesproken en zaterdagochtend weer. Ze kreeg me zo snel niet te pakken en is toen op eigen houtje naar de manege geweest (?!) en is doodleuk de stal ingelopen om zijn hoeven te bekijken.
    Pardon? Als ik Ellemieke was geweest, had ik jou als klant geschrapt. Ze heeft dus wel degelijk moeite voor je gedaan.
    Wat ben jij koppig.

    En dan lees ik in je profiel dat je communicatie deskundige bent?

  9. #24
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: FLash stokkreupel na bekapping

    quote="valerie"] Ellemieke had achteraf dus wel gelijk met haar verhaal dat een paard bij verkeerd bekappen niet aan 茅茅n been kreupel is... hij was het aan alle vier.

    Overigens hebben we ook nog contact gehad met Ellemieke. Vrijdagavond heeft ze mijn voicemail ingesproken en zaterdagochtend weer. Ze kreeg me zo snel niet te pakken en is toen op eigen houtje naar de manege geweest (?!) en is doodleuk de stal ingelopen om zijn hoeven te bekijken.


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Pardon? Als ik Ellemieke was geweest, had ik jou als klant geschrapt. Ze heeft dus wel degelijk moeite voor je gedaan.
    Als klant geschrapt? Dacht je dat ik haar n贸g een keer in zou huren dan?
    toen ik haar belde dat mijn paard kreupel was geworden na het bekappen heb ik haar in dat gesprek gevraagd of ze wilde komen kijken. Dat heeft ze niet gedaan, het kon immers niet door het bekappen komen.
    Twee dagen na de panieksituatie belde ze inderdaad (toen ze inmiddels wist van deze internetdiscussie trouwens) om me ervan te overtuigen van het feit dat zij geen fout gemaakt had. Haar goed recht, daar niet van... maar het lukte niet echt.

    Wat ben jij koppig.
    Waarom vind jij dat in dit geval precies?


    En dan lees ik in je profiel dat je communicatie deskundige bent?
    That's what they say, alhoewel ik in dit geval niet zozeer handelde vanuit mijn professionele rol maar meer als consument. Maar, je impliceert hiermee dat je mijn communicatie niet goed vind... hoe had jij dit communicatietechnisch gezien aangepakt dan???
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  10. #25
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: FLash stokkreupel na bekapping

    Kan me toch echt wel in Valerie verplaatsen. Zou hier ook wild van worden. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar om door de telefoon meteen te zeggen dat het niet met het bekappen te maken kan hebben vind ik te kort door de bocht. Ze had 贸f meteen een afspraak kunnen maken om even te kijken of b: kunnen zeggen, het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar als het morgen niet beter is, dan wil ik het meteen weten!

  11. #26
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: FLash stokkreupel na bekapping

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Kan me toch echt wel in Valerie verplaatsen. Zou hier ook wild van worden. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar om door de telefoon meteen te zeggen dat het niet met het bekappen te maken kan hebben vind ik te kort door de bocht. Ze had 贸f meteen een afspraak kunnen maken om even te kijken of b: kunnen zeggen, het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar als het morgen niet beter is, dan wil ik het meteen weten!
    eerlijk gezegd ben ik het hier wel met lila haar reactie eens.
    Ik ken die vrouw niet die het paard is komen bekappen, maar toen wij een nieuwe smid lieten komen zei hij nog voor hij vertrok (hij had andere ijzers dan de vorige smid geplaatst, zonder lipjes en had de standen van de voeten een beetje gecorrigeerd.) dat als er iets was dat we maar moesten bellen en dat hij dan metteen terug kwam.

    Dat is nog eens service! Dat was ik bij nog geen enkele smid tegengekomen. (onze smid bekapt casandra gewoon, dus ze staat niet op ijzers hoor)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •