Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: FLash stokkreupel na bekapping

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

FLash stokkreupel na bekapping

Jongens, ik ben al een tijdje niet geweest door drukt maar dit moet ik toch even kwijt...
    Ik was blij dat Flash eindelijk weer beter leek, hij was namelijk al een tijdje een klein beetje kreupel rechts voor, krijg ik dit weer.
    Gisteren hebFlash voor het eerst natuurlijk laten bekappen door Ellemieke Fransen uit Zwolle (komt van hoefnatuurlijk.nl) en wat denk je? Gisteren al wel wat maar vandaag stokkreupel. De eigenaresse van de manege belde me bijna in paniek op omdat hij er zó erg aan toe was, stond helemaal te rillen en raar naar voren... ze dacht aan spontane hoefbevangenheid.
    'Gelukkig' is hij alleen links kreupel en is het dus geen hoefbevangenheid. maar het arme beest kan er dus echt niet op staan.
    Bekapper gebeld maar die zegt doodleuk dat het niet aan haar kan liggen "want als hij te kort bekapt was zou hij aan beide kanten kreupel zijn" Ze nam niet eens de moeite om nog even naar zijn voeten te komen kijken Nou sorry hoor maar als een klant van mij (ben ook zelfstandig nl) naar me toe kwam met iets vreselijk nét nadat ik iets gedaan had, dan zou ik meteen gaan kijken... al was het maar om met eigen ogen te zien dat het niet aan mij had gelegen en te zien waaraan dan wel. Ik vind dit wel heel erg arrogant en kortzichtig.
    Dus jongens kijk uit aub! Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het komt door haar, maar uitsluiten kan ik het ook niet... in elk geval komt er dus nóóit meer een natuurlijk bekapper die ik niet ken aan mijn paard.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: waarschuwing: natuurlijk bekappen -> FLash stokkreupe

... Als eerste: Het is natuurlijk ONTZETTEND k*lote voor je paardje dat er iets mis is waardoor hij pijn heeft..

Maar eh.. vind je het niet een béétje (héél) kort door de bocht om nu maar meteen alle NB-ers over één kam te scheren.. Als dit bij een traditionele smid gebeurd was.. had je dan nu geroepen: ER KOMT NOOOOOIT MEER EEN SMID AAN MIJN PAARD ???

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Ik vind het niet mooi van je dat je hier de naam van de bekapper neerzet.
    Dit is weer zo'n typisch 'natuurlijk bekappen = slecht" verhaal waarvan er al 10 in een dozijn zijn.
    Zo iets neem ik (en ik denk velen op dit forum) met een hele dikke korrel zout.

Uiteraard is het niet fijn dat je paard nu kreupel is. Maar er zijn ook tal van mensen die wel baat hebben bij dat soort van bekappen...

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hè wat kl*te! Ik begrijp dat je hier vreselijk van baalt.

Zou het kunnen dat je gewoon even stoom af moet blazen en er dan weer fris tegenaan kunt kijken?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Als jij niet zeker weet dat het door het bekappen komt, vind ik het niet netjes om je ervaring zo met naam en toenaam van de bekapper te melden. Verder had jij gewoon kunnen eisen dat ze langs kwam, voor zover ik haar ken had ze dat namelijk gewoon gedaan.
    Ze bekapt walter al een hele tijd, odes van linnie ook en naar volle tevredenheid.

Verder is ze geen echte natuurlijk bekapper, maar een natural balance smid. Als je dat al niet eens weet...

Aangemeld
    Nov 2005

Jullie hebben gelijk, ik ben dus ook nog erg kwaad, maar moest het echt even kwijt. Hoewel ik óók aangeef dat ik niet kan weten óf het daaraan ligt maar dat ik het wel erg toevallig vind.

Ik heb mijn opmerking in elk geval even aangepast met "die ik niet ken" ertussen.

@ Skey. Waarom vind je het 'niet mooi'? Dat ik haar naam erbij zet doe ik juist bewust, indien iemand informatie zoekt over de persoon in kwestie vinden ze dit. Het zou toch te gek zijn als je alleen maar goede verhalen over iemand neer mag zetten? Straks googled er iemand naar die vrouw en vind alleen positiefs en wie weet gebeurt hetzelfde nog een keer bij een ander paard, nou dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ik schrijf niks dat niet waar is en geef zelfs aan dat het om een sterk vermoeden gaat en geen zekerheid. Bovendien vind ik vooral de houding achteraf érg onprofessioneel, ze had op zijn minst kunnen zeggen dat het haar stek leek dat het door het nb kwam, of dat dat normaal niet voorkomt... of ze had interesse kunnen tonen door gewoon nog even langs te komen. Maar om nou stellig te beweren dat het niet door haar bekappen kán komen, dát vind IK dus niet mooi.

Mijn man is tandarts, nou ik zie het al voor me als er een patient komt om wat tandsteen weg te krabben of een gaatje te vullen. Als de patient nadat hij weg gaat opeens zó veel pijn heeft op die plek dat hij het niet meer uithoudt en hij belt mijn man zegt die toch ook niet; "het KAN niet aan mij liggen want dan had u wel pijn aan alle tanden die ik behandeld heb"...

Later hoorde ik van een vrouw op de manege dat ze had geleerd tijdens een cursus dat je een paard nooit in een keer helemaal natuurlijk kort mag bekappen maar dat het paard langzamerhand op de gehele voet gezet moet worden. Van iemand die op haar site aangeeft een professional te zijn op hoefgebied zou je toch verwachten dat ze dat weet.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    in elk geval komt er dus nóóit meer een natuurlijk bekapper die ik niet ken aan mijn paard.
    Jongens hieruit lees ik niet dat ze alle natuurlijk bekappers over 1 kam scheert. Ze schrijft er komt geen bekappper meer aan die ze niet kent. De titel van het topic is misschien wat misleidend.

Heel veel succes met Flash, ik hoop dat ie snel weer van zijn pijn verlost is.

Aan mijn paardje komt alleen mijn vaste NB-ster en die heb ik destijds gevonden door goede ervaringen van anderen die ik 100% vertrouw op dat vlak.

@valerie: waarom het niet mag? Omdat je op zo'n manier gewoon iemand zijn broodwinning kunt afnemen. En dat vind ik niet netjes omdat je niet eens weet wat er nu echt met je paard aan de hand is. Internet is wat dat betreft een heel krachtig medium.

Heel veel sterkte met je paardje, ik hoop dat hij weer heel snel opknapt.

Enne........ook ik lees hier niet uit dat het over alle NB gaat...........

Kan me ook heel goed voorstellen dat je ontzettend boos bent over het gebeuren. Ik ken dat gevoel maar al te goed.

Daarbij zijn er maar weinig echt goede smeden (traditioneel of NB). Suc6
    Een paard is een paard, laat hem dan ook in zijn waarde

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

ik vind het jammer dat je er een naam bij zet. toevallig komt ellemieke al ruim een jaar bij mijn paardje om te bekappen en dat bevalt juist prima... ik heb er nooit problemen mee gehad dat mijn paard kreupel liep n aafloop...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door somokkele
    Daarbij zijn er maar weinig echt goede smeden (traditioneel of NB). Suc6
    Om die te vinden zou je je toch eerst wat moeten verdiepen in het hoe en wat van bekappen, zoals de TS dus duidelijk niet heeft gedaan.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    in elk geval komt er dus nóóit meer een natuurlijk bekapper die ik niet ken aan mijn paard.
    Jongens hieruit lees ik niet dat ze alle natuurlijk bekappers over 1 kam scheert. Ze schrijft er komt geen bekappper meer aan die ze niet kent. De titel van het topic is misschien wat misleidend.

wendytje heel veel succes met Flash, ik hoop dat ie snel weer van zijn pijn verlost is.

Aan mijn paardje komt alleen mijn vaste NB-ster en die heb ik destijds gevonden door goede ervaringen van anderen die ik 100% vertrouw op dat vlak.
    ... behalve dan dat een aantal van ons reageerden voordat ze dit "die ik niet ken ' ertussen zette!

Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Als jij niet zeker weet dat het door het bekappen komt, vind ik het niet netjes om je ervaring zo met naam en toenaam van de bekapper te melden. Verder had jij gewoon kunnen eisen dat ze langs kwam, voor zover ik haar ken had ze dat namelijk gewoon gedaan.
    Ze bekapt walter al een hele tijd, odes van linnie ook en naar volle tevredenheid.

Verder is ze geen echte natuurlijk bekapper, maar een natural balance smid. Als je dat al niet eens weet...
    ik schrijf toch juist ook dat ik niet zeker weet dat het door het natuurlijk bekappen komt? Lijkt mij duidelijk genoeg, ik schrijf niks dat niet waar is. je mag haar zelf ook nog wel even bellen en vervolgens naar mijn paard komen kijken als je dat wilt want hij staat nu met pijnstillers nóg te rillen met zijn voet naar voren om het maar te ontlasten.

Ik heb inmiddels met mijn dierenarts overlegd en die geeft aan dat het hoogstwaarschijnlijk gaat om een zoolkneuzing. 100% zekerheid is er nog steeds niet te geven (dat weet je immers nooit) maar ik heb goed op mijn donder gehad van haar. Een paard rechtstreeks op de zool laten lopen terwijl hij dat nog nooit gedaan heeft is niet zo'n slimme actie.

En eisen dat ze terugkomt? Ik kijk wel uit zeg, ik heb haar gewoon gebeld zodat ze weet wat er gebeurd is en haar de mogelijkheid gegeven om zelf te komen kijken. Dta heeft ze niet gedaan. Ik ga haar echt niet om een oplossing vragen.

Je moet natuurlijk zelf weten wie je je paarden laat bekappen, ik zal die mevrouw in elk geval aan niemand aanraden. Overigens mag je haar best vertellen dat ik haar met naam en achternaam op internet heb gezet, misschien dat ze dan afstapt van haar "wat er ook gebeurd is; IK heb het niet gedaan" houding.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben met name superbezorgd om Flash en boos op mezelf. Het maakt me heus niets uit dat dit me een hoop geld kost of dat ik de komende tijd niet kan rijden. Maar om mijn topic nou voor slecht of niet netjes te verklaren omdat je zelf wel positieve ervaringen hebt vind ik ook een beetje lullig.
    En dat er schijnbaar veel slechte ervaringen zijn zou toch juist duidelijk moeten maken dat natuurlijk bekappen niet zaligmakend is en dat er risico's aan verbonden zijn?

Overigens mag je haar best vertellen dat ik haar met naam en achternaam op internet heb gezet,
    Daar heb ik haar inderdaad al van op de hoogte gesteld.

Mag ik je trouwens een tip geven? Laat ook eens een andere hoefsmid naar je paard kijken, die weten over het algemeen echt veel meer over voeten en problemen dan een dierenarts. Natuurlijk blijft het een gok wat er precies aan de hand is, maar een goede hoefsmid zal je waarschijnlijk meer kunnen vertellen over het vermoedelijke probleem.

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Wat een vervelende gebeurtenis zeg.

Ik snap dat je denkt dat het aan je bekapper ligt. Maar als je da denkt dat het een zoolkneuzing is, lijkt het je dan niet handiger dat je het toch aan je bekapper laat weten? En dat ze toch even komt kijken.

Want dan kan ze zelf zien wat er aan de hand is en uitleggen of het nu wel of niet door haar komt.
    Dat je van haar 1e reactie boos bent geworden snap ik. Maar dit moet zij toch ook weten vind ik. Heeft ze toch een fout gemaakt dan leert ze ervan en behoed je anderen voor ditzelfde.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten