Jongens, ik ben al een tijdje niet geweest door drukt maar dit moet ik toch even kwijt...
Ik was blij dat Flash eindelijk weer beter leek, hij was namelijk al een tijdje een klein beetje kreupel rechts voor, krijg ik dit weer.
Gisteren hebFlash voor het eerst natuurlijk laten bekappen door Ellemieke Fransen uit Zwolle (komt van hoefnatuurlijk.nl) en wat denk je? Gisteren al wel wat maar vandaag stokkreupel. De eigenaresse van de manege belde me bijna in paniek op omdat hij er zó erg aan toe was, stond helemaal te rillen en raar naar voren... ze dacht aan spontane hoefbevangenheid.
'Gelukkig' is hij alleen links kreupel en is het dus geen hoefbevangenheid. maar het arme beest kan er dus echt niet op staan.
Bekapper gebeld maar die zegt doodleuk dat het niet aan haar kan liggen "want als hij te kort bekapt was zou hij aan beide kanten kreupel zijn" Ze nam niet eens de moeite om nog even naar zijn voeten te komen kijken Nou sorry hoor maar als een klant van mij (ben ook zelfstandig nl) naar me toe kwam met iets vreselijk nét nadat ik iets gedaan had, dan zou ik meteen gaan kijken... al was het maar om met eigen ogen te zien dat het niet aan mij had gelegen en te zien waaraan dan wel. Ik vind dit wel heel erg arrogant en kortzichtig.
Dus jongens kijk uit aub! Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het komt door haar, maar uitsluiten kan ik het ook niet... in elk geval komt er dus nóóit meer een natuurlijk bekapper die ik niet ken aan mijn paard.
Bladwijzers