Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Zadel bij paard in de groei?

  1. #16
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Kan bv een equiflex zadel deze groei opvangen? Of een ander iets met flexibele boom.
    Zelfde vraag hier, een equiflex lijkt me namelijk ook wel wat, maar er is maar één boommaat toch? Het lijkt me eerlijk gezegd wel dat deze dan groei op zou kunnen vangen, want als dát al niet mogelijk is bij de flexibele boom, hoe kan het dan toch op zoveel verschillende paarden passen? Maar 'k vraag het me wel af, vind het zo apart dat er maar 1 maat bestaat. (van de 131 dan)

  2. #17

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    In de pegaso zit ook een flex-tree, maar die wordt op maat gemaakt voor je paard. Met ook nog de mogelijkheid om te shimmen in je zadel. Zelfs een flex-tree kan grote verschillen niet opvangen.

  3. #18
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    Maar de Pegaso is toch juist voor paarden gemaakt die erg van bouw verschillen gedurende het jaar?
    Zijn daar dan de shims voor?

    Dus als ik het goed begrijp raad jij de Pegaso niet aan bij een onvolgroeid paard?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  4. #19

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    Mij is verteld dat de voorboom altijd ruim wordt aangemeten, zodat hij passend geshimd kan worden, en zodoende ruimte biedt, zodat de zomer/winter/training/niet-trainingsverschillen opgevangen kan worden.

    Voor een nog groeiend paard zou ik dit niet aanraden nee. Ik denk dat de opvangbare maatverschillen wel beperkt zijn, vergelijk het met de vervangbare voorboom in de wintec of de cairsystemen. Kleine verschillen kunnen opgevangen worden met dit soort systemen, maar een paard wat nog uit moet groeien.. ik denk niet dat lekker gaat passen zo´n zadel. Dan zou je in het begin de voorboom wel 3/4 maten groter moeten laten aanmeten en het passend shimmen, zodat hij over een jaar of wat wel lekker past. Nee, dat lijkt me niet goed.

    Het gewone maatverschil bij een uitgegroeid paard scheelt hooguit een boommaat (uitzonderingen daargelaten)

    Voor een paard in de groei zou ik een boomloos zadel nemen van een merk die een ruime sortering voorbomen heeft (bijv. Startrekk)

  5. #20
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    ...of de Ghost..

  6. #21
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    Pfoooeh!, ik ben erg blij dat ik niet perse hoef te rijden, dus a la minute een zadel nodig heb.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  7. #22
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Zadel bij paard in de groei?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Kan bv een equiflex zadel deze groei opvangen? Of een ander iets met flexibele boom.
    Zelfde vraag hier, een equiflex lijkt me namelijk ook wel wat, maar er is maar één boommaat toch?

    Een equiflex is een beweegbare boom in de zin van dat hij ervoor zorgt dat je nooit een overbrugging kan hebben.
    Aan de schouders is hij praktisch bijna niet beweegbaar, dus je moet een goede boommaat hebben om mee te beginnen.

    De equiflex bestaat wel degelijk in verschillende boommaten van semi quarter tot extra full quarter.

    Je zadel moet dus goed passen en kleine verschillen zullen geen kwaad kunnen omdat hij toch in een lichte mate mee beweegt aan de schouders, maar de fexibilieit zit hem vooral in de horizontale richting.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •