Iedereen zal het er wel over eens zijn, les nemen, cursussen volgen, naar clinics gaan is goed, nuttig en motiverend.
Ik ken mezelf (een beetje ), ik heb toch wel regelmatig les nodig. Niet alleen om terecht gewezen te worden op dingen die fout gaan, maar ook voor mijn motivatie, en om mezelf te dwingen niet alleen maar te gaan grazen met paardlief.
Bovendien zei Marja in het Maaike filmpje topic :
En hier ben ik het ook wel mee eens, Boris is jong, ik ben geen doorgewinterde level 2-er, maar hij moet mij wel dragen, en als het kan met de juiste spieren op de juiste manier in werking.Het tempo waarin de gemiddelde Parelli student door L2 (en L1) heen gaat is te laag voor gemiddelde paard. Veel paarden hebben er echt baat bij als je eerder begint met gymnastiserend werk
Morgen ga ik kijken naar Bianca Koevoets (en Nienke en Bruut natuurlijk ), ik wil nog een keer naar een Wimles kijken, en ik heb de lijst van NHlesgevers van Antheman op Bokt grondig bestudeert.
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende NH juffen en meesters?
En ik wil wel volgens de parelli methode blijven werken, hoe is dat te combineren?, ik weet dat Wim sommige dingen anders doet, doet iedereen die bij Wim lest dan alles volgens Wim, of doe je soms net of je oostindisch doof bent? Ook geen goede basis om les te nemen of te krijgen lijkt mij?
Wat als dingen echt met elkaar stroken?
Ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben: dat ik iets moet gaan doen is wel duidelijk voor mij, maar of dat lessen worden of toch maar Parelli cursussen gecombineerd met video's naar Eddy sturen, ik weet het nog niet.
Bladwijzers