Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Vragenstellen

  1. #1
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Vragenstellen

    Hallo allemaal,
    Het gaat de laatste tijd bijzonder fijn met Askja, alleen stelt ze best wel veel vragen. Fijn natuurlijk, liever als dat ze iets anders doet, alleen vraag ik me af hoe erop te reageren. Vooral tijdens de cirkeling, zo op driekwart rondje, of als ze iets heuvel op moet (vlak werken is hier vrij uitzonderlijk). Meestal laat ik haar heel even staan en stuur dan veder of zend met mn stick dr schouder wat zijwaarts, om haar daarna binnen te halen. Volgens mij moest je volgens het pakket bij een vraag je paard naar binnen halen, friendlyen en vervolgens weer terug zenden maar ik ben dan bang dat ze het vragen stellen gaat gebruiken om lastigere stukjes (zoals heuvel op) te vermeiden.
    Wat doen jullie met vragen stellen? Want ik wil het ook niet te sterk doorzenden, omdat ik bang ben dat ze dan helemaal geen vragen meer durft te stellen.

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Vragenstellen

    Hm á la parelli is het inderdaad naar je toe halen en daarna weer doorsturen.
    Ik vond dat altijd erg lastig, en ga er zelf nu niet meer op deze manier mee om.

    Ik heb er veel over na gedacht, maar mij leek het logischte om mn paard als ze mij iets vraagt haar duidelijk te maken wat ik wil, in plaats van haar steeds weer met friendly gerust te stellen. Ze vraagt toch niet om gerustgesteld te worden, ze vraagt mij wat ik wil dat ze moet doen.

    Ik beantwoord dan dus ook gewoonweg de vraag. Shanna vraagt ook veel, al loopt ze meestal dan wel door. Ik zeg gewoon met mn lichaamstaal (en soms ook met stem als ze er echt moeite mee heeft) Toe maar meis, je doet het prima, loop maar gewoon door. Heel relaxed, meestal geen fases, gewoon doorwijzen en met stem belonen als ze hierop goed reageert.

    Ik heb gisteren hier een filmpje geplaatst bij ITP waar dit goed op te zien is (voor zover de kwaliteit dat toelaat dan )

    Oh voor de duidelijkheid.
    Hierboven heb ik het over een oorzihtig vraagje. Meer van : doe ik het zo goed, of wil je het anders?
    Als shanna zich omdraait met d'r kop in de lucht en zo, dan heeft ze wél even friendly nodig en vraag ik haar even naar binnen. Ht ligt er dus aan in welke mood ze is op het moment dat ze een vraag stelt.

  3. #3
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vragenstellen

    hmm ik heb niet het gevoel gekregen bij de 'parelli'manier dat je ze altijd naar binnen moet vragen...

    Zeker niet als het steeds dezelfde vraag betreft. De eerste keer haal je ze binnen voor wat friendly. De tweede keer wat minder dus binnen halen aai over de bol of even niets en dan weer verder en de derde keer laat je ze even kijken en stuurt ze gewoon weer verder.

    Dus ook een afbouwende manier waardoor je niet veroorzaakt dat je paard denkt dat naar binnen kijken en stoppen het gevraagde is.

    Het moet je paard aanmoedigen om te vragen of het zo goed is en als dezelfde vraag blijft komen hoef je die niet steeds hetzelfde te beantwoorden....dan kan je gewoon zeggen ja das prima dus ga maar fijn door...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •