Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: paardengedrag

  1. #16
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: paardengedrag

    hmm leuk dit, fijn zo'n forum als je er zelfs soms niet helemaal uitkomt!

    Ga er vanavond weer eens even op letten, thanks iedereen!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  2. #17

    Re: paardengedrag

    Hier precies hetzelfde: Pauli verdraagt absoluut niet dat ik aandacht aan Amon besteed. Ze plant zichzelf pontificaal ertussen, oren dreigend plat, schopt naar hem of bijt, en eist volledig de aandacht op. Ik heb het nooit als 'mij beschermen' gezien, wel als jalouzie en de aandacht willen hebben. Als Amon zich terugtrekt staat ze bepaald triomfantelijk te kijken!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  3. #18
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: paardengedrag

    Kan best zijn dat ik het 'te menselijk' maak maar gisterenavond viel me nog iets op. Ik was dus mest aan het kruien in de kruiwagen en ik moest dus ook een paar keer de paddock uit om de kruiwagen te legen. De 1e keer floepte de shet me eruit en die kon ik dus gaan halen

    De keren erna wrong Kabriche zich bij het poortje en de shet kreeg niet meer de kans om te ontsnappen, heel apart vond ik dit Want het feit was er wel dat ze er zelf niet uit ging.....

    Oh oh wat is er toch veel communicatie die door mensen niet gezien word en ik ben blij dat ik steeds meer kan zien
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  4. #19
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: paardengedrag

    Als ik de mest uit de Piste haal blijft Pipa ook altijd trouw bij me, en als Attica durft dichterbij te komen jaagt ze haar ook altijd weg..maar ik probeer haar altijd voor te zijn.'Protect your herd of two!'
    JIJ bent de leider dus het is jouw taak om indringers buiten te houden.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  5. #20
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: paardengedrag

    maar ik probeer haar altijd voor te zijn.'Protect your herd of two!'
    JIJ bent de leider dus het is jouw taak om indringers buiten te houden.
    Als dit nodig is dan handel ik ook zo, maar in dit geval is dit niet van toepassing mijn inziens.....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  6. #21
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: paardengedrag

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    maar ik probeer haar altijd voor te zijn.'Protect your herd of two!'
    JIJ bent de leider dus het is jouw taak om indringers buiten te houden.
    Als dit nodig is dan handel ik ook zo, maar in dit geval is dit niet van toepassing mijn inziens.....
    Kabriche vindt blijkbaar van wel..als ik merk dat Nappe dichterbij komt terwijl het mij niet echt stoort maar ik aan Pipa zie dat het hÃ*Ã*r wel stoort, dat zorg ik er voor dat ik tussen hen in sta, zodat ik Nappe niet hoef weg te jagen en Pipa ook tevreden is..Als Nappe haar wegjaagt (hij is de leider) dan denkt Pipa dat ik 'lager' sta dan hem, dat ik haar dus niet kan beschermen.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  7. #22
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: paardengedrag

    Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat het ook meer een kwestie van aandacht vragen is dan daadwerkelijk beschermen, lees de reactie's van de medeforumleden nog maar eens
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  8. #23
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: paardengedrag

    Ik lees expres altijd de andere reacties na mijn geposte reactie omdat ik dan niet beïnvloedt zou worden, dit is hoe IK het zie en wie ben ik hé

    Ik was ze net aan het doorlezen btw Oja en ook ik ben het er mee eens dat het wel eens een kwestie van dominantie zou kunnen zijn..maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw verhouding is met je paardje..
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  9. #24
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: paardengedrag

    En dat is toch ook goed meissie!! Maar ik reageerde even zo omdat ik me heel goed kan vinden in de gegeven antwoorden
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  10. #25
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: paardengedrag

    Soms 'zeg' ik ook weleens tegen Pipa, van hé, zeg meid niet zo jaloers, de andere paardjes verdienen ook aandacht!
    Als Attica bv. naar mij toe komt en zelfs niet in de buurt van Pipa komt en Pipa toch al boos gaat kijken negeer ik dat gewoon hoor..ze moet weten dat iedereen evenveel aandacht verdient..maar als ze bv. hun emmers aan het opeten zijn en Ati of Nappe komt dichterbij jaag ik ze weg omdat ze dan op haar emmer uit zijn natuurlijk..of als Nappe alle aandacht wil opeisen terwijl ik net met Pipa aan het knuffelen ben..het hangt een beetje af van de situatie.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  11. #26

    Re: paardengedrag

    Protect you´re herd of two is volgens mij anders bedoeld dan jij (Ariane) het opvat. Dat geldt tegenover vreemde paarden, niet de andere paarden van je kudde.

    Als Enya besluit dat zij alleen bij mij mag staan, dan vind ik dat prima tot op zekere hoogte. Ik ga haar in dat besluit niet helpen. Ik ben ranghoogste en laat de paarden "onder mij" zelf hun akkefietjes uitvechten. Tot op zekere hoogte = tot IK daar last van krijg. Een ware alfa bemoeit zich meestal niet met rang-lageren als het niets oplevert.

    Als je samen buiten bent (ongeacht welk paard je uit de kudde meeneemt) dan treedt ik op om mijn kudde (van twee) te beschermen tegen indringers of bemoeiers van andere kuddes.

  12. #27
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: paardengedrag

    Fijn dat je goede en werkbare antwoorden hebt gekregen.

    Ik weet ook dat ik een heel ander paardje heb. Odes verwacht dat ik de anderen op afstand houd, doe ik dat niet, dan loopt ze bij me en de andere paarden weg.

  13. #28

    Re: paardengedrag

    @lin: ja, maar vanuit odes is dat logisch. Dat is toch een beetje een einzelganger he? Die heeft vaak sowieso liever niet dat andere paarden te dichtbij komen...

  14. #29
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: paardengedrag

    Ik versta onder 'protect your herd of two' het volgende:
    Als Pipa haar emmer aan het opeten is en Nappe heeft de zijne al leeg, gaat hij natuurlijk altijd proberen of hij Pipa of Attica niet kan wegjagen om hun emmers op te eten..als ik er niet ben lukt dat hem natuurlijk maar hij wéét dat Pipa 'onder mijn bescherming' staat als ik er bij ben en dan probeert hij het zelf niet..ik zie ook wel dat Pipa dit prettig vindt dat ze haar emmer op dr gemak kan leegeten (anders moet ze altijd schrokken om zoveel mogelijk binnen te krijgen tot Napoleon de zijne leeg heeft) En dan gaat Pipa natuurlijk Attica wegjagen maar dan heeft Attica niks meer...
    of als ik lekker met haar sta te knuffelen en Nappe wil ook aandacht en gaat Pipa weg jagen van mij dan laat ik dat niet zomaar toe..moet ik dat dan wel toelaten ofzo??
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  15. #30
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: paardengedrag

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik denk eerder dat ze jou opeist voor zichzelf, als er andere paarden in de buurt komen moet jij de aandacht verdelen en Kabriche wil de volle 100% voor zichzelf
    In feite bepaalt het paard dan voor jou wie er bij jou in de buurt mag komen. En dat lijkt me toch gewoon dominant gedrag?

    Of het echt een probleem is, is een ander verhaal natuurlijk. Je kunt er een leuk verhaaltje van maken, maar in feite komt het gewoon neer op het feit dat het paard bepaalt met wie jij in contact mag komen.

    Of dat nu beschermend is, of omdat ze je aandacht wil, maakt dat dan veel uit?
    Nacino bepaalt niet wie er in mijn buurt mag komen. Ik mag in iedereen zijn buurt komen. Andere paarden mogen alleen niet in Nacino's buurt komen als hij in mijn buurt is!
    Hij houdt mij niet weg bij andere paarden, hij houdt andere paarden weg bij zichzelf als ik hem aandacht of eten schenk.

    Hij is de baas over de paarden maar ik ben de baas over hem. Ik kan zijn eten afpakken of hem wegsturen en daar wordt hij niet boos om hoor. Dat accepteert hij gewoon.

    Als het was zoals jij het stelt zou hij naar mij moeten dreigen wanneer ik een ander paard benader, aai of wat dan ook. Dat is absoluut niet het geval!

    Om iemand te beschermen hoef je overigens niet de baas te zijn. Wij hebben hier een pony die nieuwe dieren vaak probeert af te schermen van anderen maar die is zeker niet de baas.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •