Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Verwarring longeren en circeling

  1. #16

    Re: Verwarring longeren en circeling

    Grappig he, die ontwikkeling. Nu vind ik (op dit punt, met mijn paarden) de circlingame dom rondjes lopen. Maar goed, zij weten van don't change gait, don't change direction.

    Longeren daarentegen is een 1 op 1 gesprek, zo leuk! Mooi, maar nu graag iets kleiner maken (little steps to the hip), jaaaaaaa, leuk, en nu stukje hoefslag volgen (shoulder uit drijven), moooi! en ietsie meer buiging daro? Dank je wel. Ze zijn alert, oplettend, en worden echt gegymnastiseerd!

    Longeren is zo leuk

    May the horse be with you!

  2. #17
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (Belgiƫ)
    Berichten
    622

    Re: Verwarring longeren en circeling

    Circling game zijn max 4 rondjes aan 12ft lijn en 8 rondjes aan 22ft lijn. Dit is net om hem geen domweg rondjes te laten lopen. Je kan circling game veraangenamen door spins aan toe te voegen, change of gait, change of direction, dan een snelle draf laten doen, een trage draf, als je super gevanceerd bent zelf Piaff... dus dan vraag ik mezelf af, waaron longeren? Als je de cirlcling game at liberty doet met obstakels en dergelijke dan zal je paard ook voldoende gymnastiseren.
    Horses and Live, It's all the same to me...

  3. #18
    Forumlid Amaliaamp;Attica's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Leffinge, Belgiƫ
    Berichten
    61

    Re: Verwarring longeren en circeling

    jah, als je gewoon je paard rondjes laat lopen, is dit idd zinloos en saai voor je paard, al is dit nu longeren of circling game. Ik zou zelf niet longeren, maar gewoon circling gamen met een obstacles en over heuvels, zodat ze toch haar rug moet gebruiken en moet kijken waar ze loopt, zodat ze niet intraverted wordt.

    Je doet natuurlijk wat je wil.

    Groetjes,
    Amalia
    Groetjes
    Amalia.

  4. #19
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Verwarring longeren en circeling

    Maar ik zit nog maar in level 1. Is het niet wat vroeg om dingen van level 2 er al bij te betrekken?

  5. #20
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Verwarring longeren en circeling

    Je paard verward niet circling met longeren, hij heeft nu eindelijk geleerd dat die persoon daar in het midden van de cirkel ook tegen hem kan praten, in een taal die hij begrijpt. En hij snapt er niets meer van, wanneer JIJ op sommige momenten wel zijn taal spreekt en soms weer terugvalt op je oude manier, waarbij je geen rekening houdt met de paardentaal.

    Aan jou dus de kunst, om uit te zoeken wat je ZELF anders doet bij longeren dan bij cirkelen. En daarmee aan de slag gaan, om duidelijker te worden voor je paard

    en @jarno: circling met obstakels is wel ff wat anders dan gymnastiserend longeren!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •