Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: Natuurlijk bekappen zelf doen?

  1. #31
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Natuurlijk bekappen zelf doen?

    Ik word er ook nog moe van hoor. Maar al minder als in het begin (pony werkt nu beter mee, de aanpassingen zijn minder dan in het begin). Ik doe het nu ook twee per twee, de éne week de voorste hoeven de andere de achterste... zo is het een stuk minder vermoeiend
    "Dromen komen uit..."

  2. #32
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Spanbroek
    Berichten
    178

    Re: Natuurlijk bekappen zelf doen?

    Dit heb ik in de andere topic gezet:

    Hoefsmid is een vak waar je officieel geen papieren/diploma's voor hoeft te hebben. Bekapper is in dit geval natuurlijk hetzelfde. Een groot deel van de hoefsmeden die je zult vinden zullen dus ook geen diploma's hebben. veel leren het op het vee bedrijf. als dat stopt lopen ze een tijdje mee met een hoefsmid en gaan daar na zelf aan de slag (al van meerdere smeden gehoord. Ik vraag altijd hoe iemand er toe is gekomen om hoefsmid te worden).
    Deze mensen hebben dus ook echt niet alle slechte gevallen leren behandelen, dat komt blijkbaar vanzelf...

    Ik heb van mijn hoefsmid zelf leren bekappen. Hij bekapte, deed het voor en ik hield het steeds beter bij tot hij er niks meer aan te doen had. Hij heeft het me zo'n 4 keer uit moeten leggen dooor twijfels van mijn kant. Verder heb ik het cursus boek (oude) van Frans en Ilona (van hoef natuurlijk).
    En ik moet zeggen. Mijn paarden staan er echt goed bij. Ik zie Milka's hoeven veranderen. Ze worden steeds beter!
    Ik heb laatst ook een paardje op stal bij gewerkt. Het mooie is dat ik ook uit kan leggen (doe ik dus ook) waarom ik iets doe. De meest normale hoefsmid zal dit niet doen. Wanneer ik het niet meer weet ga ik niet rommelen. dan haal ik er iemand bij die het wel weet!

  3. #33
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Natuurlijk bekappen zelf doen?

    Wat ik er ook mooi aan vind is dat je er veel voldoening van hebt...
    "Dromen komen uit..."

  4. #34
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Spanbroek
    Berichten
    178

    Re: Natuurlijk bekappen zelf doen?

    Ja, ik zie de hoefjes van mijn paarden (vooral Milka de haflinger) echt duidelijk steeds beter worden. Dat geeft echt een fijn gevoel. Het nadeel van veel weten over de hoeven is wel dat je dus ook overal de fouten ziet terwijl je er niks aan kunt doen...

  5. #35
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Natuurlijk bekappen zelf doen?

    Daarom is het onze taak om ook anderen er warm voor te maken !?
    Noem het maar de blijde boodschap verkondigen...
    "Dromen komen uit..."

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •