ik zou eerlijk gezegd gewoon als ze klein stijgertje doet, opnieuw vragen maar rustiger als ze terugneerkomt en niet te veel tijd tussenlaten, bijna direct en dan al doet ze een paar pasjes direct stoppen strelen, desnoods een snoepje gewoon wat ze gewoon is van beloning...
want als je het proces doet stilvallen na het steigeren dan KAN ze denken van 'aha als ik steiger mag ik direct rusten dus nog meer van dat' je zou ervoor moeten zorgen dat ze denkt ' damn dat is vermoeiender dan achteruitgaan en op de koop toe het geeft me geen rust....' en ik denk wel dat je dat op de manier die ik zo net beschreven heb wel moet lukken...
aangezien het de filosofie is die in de meeste games gebruikt wordt als een paard een iets niet begrijpt of een 'denkfout' maakt (lees OF baasje verkeerde signalen geeft en het lijkt alsof een paard een denkfout maakt) gewoon effe smilen en terug vragen (ik denk nu zelf aan de circling... en wanneer het wel goed is contrast maken met rust... (beloning/aaien) whatever
Bladwijzers