Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Change of directions vraagje

  1. #1
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Change of directions vraagje

    Vandaag was ik lekker met Timber aan het longeren....ik vroeg haar van hand te veranderen en dat ging op zich wel goed. Ik ren achteruit, Timber loopt mee, ik wijs (soms stick nodig als block) en ze gaat de andere kant uit. Niks mis mee. Maar het moment waarop ik het deed bedacht ik me dat ik haar naar mijn centrum vraag Ze moet nl. loodrecht op me af draven.

    Dus mijn vraag hoe doe ik change of directions zonder haar naar mijn centrum te laten komen? Of is mijn centrum meer van haar af omdat ik achteruit loop en mijn energie dus niet naar voren gaat (klinkt weer zo lekker vaag )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  2. #2
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Change of directions vraagje

    Ik begrijp wat je bedoelt en ik begrijp je vraag
    Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit dat zij recht op jouw centrum af moet lopen omdat jij toch achteruit gaat terwijl je dit vraagt (=retreat?)
    Dat was nl het eerste wat mij ook opviel toen ik de dvd's bekeek maar dit was het logische antwoord wat ik voor mezelf klaar had.

    Maar weet eigenlijk niet of..nouja anderen bevestigen het maar/gaan er tegenin.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #3
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Change of directions vraagje

    Senks voor je antwoord, er zit wat in.

    Maar op het moment van mijn send doe ik weer volgens mij weer een stap naar voren om haar met die energie zeg maar weer op de cirkel te krijgen.......

    Ben dus benieuwd hoe anderen dat doen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  4. #4
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Change of directions vraagje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Senks voor je antwoord, er zit wat in.

    Maar op het moment van mijn send doe ik weer volgens mij weer een stap naar voren om haar met die energie zeg maar weer op de cirkel te krijgen.......

    Ben dus benieuwd hoe anderen dat doen
    Ik ben ook wel eens benieuwd, ga me de eerstvolgende weken bezighouden met Transitions of Change of direction, vandaar

    Ik heb er niet op gelet dat ze op de dvd terug een stap naar voren deed om haar paard terug op de cirkel te krijgen! Ik dacht dat je paard uit zichzelf terug op de cirkel moest gaan?

    Dus mss kun je die stap naar voren tijdens de send gewoon weglaten?
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Change of directions vraagje

    Het is idd niet de bedoeling dat je naar voren stapt om je paard weer de cirkel op de senden. Je stapt pas naar voren nádat je je paard weggezonden hebt.

  6. #6
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Change of directions vraagje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Het is idd niet de bedoeling dat je naar voren stapt om je paard weer de cirkel op de senden. Je stapt pas naar voren nádat je je paard weggezonden hebt.
    Jeuj! Ik heb een goed antwoord gegeven!

    Sollie F6 Maar ik ben altijd blij als ik een ander kan helpen met iets en dat ik eens een nuttig berichtje achterlaat ook hier ¨
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  7. #7
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Change of directions vraagje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Het is idd niet de bedoeling dat je naar voren stapt om je paard weer de cirkel op de senden. Je stapt pas naar voren nádat je je paard weggezonden hebt.
    Daar moet ik dus goed op gaan letten, dat ik dat niet meer doe Want volgens mij doe ik dat wel......morgen eens goed bewust zijn van wat ik doe!
    Thanx Marja!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  8. #8

    Re: Change of directions vraagje

    Hoi,

    Als je naar achter rent en ze naar je toe komt, is het niet zo spannend dat ze op je navel af komt rennen als jij je lijf maar een beetje naar voren buigt. Dus dat je niet HEEL GROOT zegt komt maar, maar gewoon beetje muisje van jezelf maken.

    Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #9
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Change of directions vraagje

    en het is zinnig om bij het senden haar hoofd de ruimte te geven door als je naar links wilt senden zelf op je rechter been te gaan staan en je heupen te draaien in de richting van de send...Hierdoor vormen je heupen ookal een block en heb je het wijzen vaak al niet meer nodig
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  10. #10
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Change of directions vraagje

    Handige tips!

    Ik ga mezelf ook nog even goed bekijken

  11. #11
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: Change of directions vraagje

    Grappig dit topic, want ik zit ook al tijden met een change of directions probleem. Kelly werd er ontzettend zuur van en wilde na een keer al niet meer komen.

    Tot ik zeg maar vanuit stick-to-me van hand ging veranderen. Dan loop ik op een kleine circel naast haar, dan stap ik zeg maar in en opzij, loop een stukje naar achteren (ingebogen inderdaad) en dan draai ik weer in naar de andere kant met mn heupen.

    Wat schetst mn verbazing: dat doet ze dus wel! Zonder problemen en zonder zuur te worden, keer op keer.

    Vanavond heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd op de manier die Anroomy ook beschrijft: Ik draai met haar mee, stap in en naar achter en als ze op me afkomt dan draai ik de andere kant op, net zoals ik bij stick to me zou doen, ondersteunend door met mn arm te wijzen. En het werkt bij haar! Weet niet of het de parelli-manier is, maar voor Kel is het het meest prettig, en dat is wat telt

    Het moet nog een hoop verbeteren hoor, maar nu heb ik tenminste een goede ingang, die ik lang niet heb kunnen vinden...

    Ik hoop dat het voor jou ook kan werken!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •