Ik vraag me af hoe anderen omgaan met het volgende.
Timber is eigenlijk liever lui dan moe dus ik ben vandaag aan het loswerken en dat gaat eigenlijk best goed. Overgangen, tempowisselingen gaan best redelijk. Nou heb ik twee problemen.
Probleem 1 Timber is niet snappy, en LB dominant (op vreemd terrein weer mega RB maar dat is een ander verhaal ) dus die gaat past actief lopen als dat "moet"...... en ik heb moeite met fase 4
Weet niet waarom maar ik blijf altijd hangen bij fase 3......
Ok ik weet dat ik zelf ook heel actief in mijn houding moet zijn want anders gaat ze helemaal niet
Probleem 2 Timber vraagt continue, mag ik al stoppen...aaaaah mag het nu dan....een overgang is dan ook BOEM stilstaan.....en dan soort van teleurgesteld als ik haar op een kleine vingerwijzing weer op de hoefslag wil hebben (ze reageert dan wel op een heel subtiel gebaar ).
Als ze braaf is dan laat ik haar idd even stoppen en dan gaan we even friendlyen. Daarna weer aan de slag..... komt 'ie weer die vraag "aaaah mag ik stoppen".
Ja en als ze dan echt braaf is geweest kan ik het weer niet over mijn hart verkrijgen om niet te stoppen. Waarom door zeuren als iets goed is gegaan.....Ik wil dat ze er lol in houdt, aan de andere kant moet ze hoognodig wat aan de slag want nu ze 24/7 op het land staan is ze wel een aar kilootjes aangekomen
Kortom ik voel me echt een watje als ik stalgenoten echt een uur zie trainen......ik werk/speel/rij hoogstens 30 minuten. Heb ik dan een fijn moment dan stop ik.
Dus mijn vraag is ben ik nou zo'n watje en weet mijn paard me goed in te palmen of hebben meerdere mensen hier last van
Bladwijzers