Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: beurse plekken van de singel

beurse plekken van de singel

hoi, mijn pony heeft nu hij meer gaat zweten met rijden(warmer weer) last van pijnlijke plekken achter zijn voorbenen. omdat hij voor vrij smal is ligt de singel tegen de voorbenen aan. de volgende dag is het pijnlijk en dik(een soort kwapjes). ik gebruik een neopreen singel. iemand hier ervaring mee?

Re: beurse plekken van de singel

Ik hoor dit vaker ovr neopreen. Het is akelig spul als het gaat broeien eronder.

Ik zou een andere singel kopen.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Nee geen ervaring, maar ik herken wel het naar voren schuiven van de singel. Waar je dat op moet letten, is of het zadel niet mee naar voren schuift, dat kan dan gebeuren.

De singel hoort een handbreedte achter de voorbenen te blijven dacht ik. Als de singel tegen de voorbenen aan ligt is er iets echt niet goed.
    Even naar je zadel kijken zou ik zeggen. Join the club

Succes ermee in ieder geval!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Ja, herkenbaar, ik gebruik geen neopreen meer, probleem is bij ons nu opgelost.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Grappig, na van alles geprobeerd te hebben, gebruik ik juist weer wél neopreen.

Ik heb Thorowgoodsingels, die ademen wat meer. Maar ik rij Andor nu ook al een tijdje met een Torsion neopreensingel ,dat bevalt me prima.

hoi, ik ga nu een touwsingel proberen, ben beniewd! zadel ligt verder prima, maar de singel ophanging is vrij ver naar voren. verder heeft de pony een ronde buik en is hij achter de voorbenen erg smal waardoor de singel vanzelftegen de voorbenen komt. zadel schuift eerder naar achteren dan naar voren.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als je de singel vast hebt, goed zijn voorbenen even naar voren strekken, zodat als je de singel echt strak gaat trekken de huid van de oksel zeg maar er helemaal ondervandaan is. Als je dat niet doet, kan het gaan trekken als hij bij een strakke singel zijn voorbeen naar voren doet. En dan gaat de huid uiteindelijk ook stuk. Plek afsponzen met koud water als je boel eraf hebt gehaald.

Bladwijzers

Forum Rechten