Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: paard helemaal in de trailer krijgen

  1. #1

    paard helemaal in de trailer krijgen

    ik ben reeds enkele dagen bezig met het trailerladen van m'n twenter en ik moet zeggen : het gaat (ging) echt goed. Het is zelfs zo dat hij volledig in de van gaat staan. En daar begint ons probleem: hij durft niet met zijn hoofd boven de voorste bar hangen om dus zo genoeg vooruit te stappen dat ik de achterste bar kan dichtdoen. Ik heb al veel geprobeerd: zelf vooraan staan om hem naar mij toe te laten komen, een andere pony ernaast, heb hem langs het deurtje al eens laten snuffelen (dus de andere kant laten zien)... Pfff en nu weet ik het gewoon niet meer. ik heb net de hele middag geoefend en ik krijg hem dus niet genoeg vooruit. Wie of wie heeft tips/raad???? En dat ik approach en retreat moet doen, weet ik hoor heb net de hele middag niets anders gedaan. Ik ben gestopt toen hij toch 1 keertje zijn hoofd over de bar bracht.
    Don't dream your life, live your dream!

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: HULP gevraagd: dringend! radeloos!

    De titel van je bericht komt volgens mij niet helemaal overeen met het doel van je vraag...

    Hoe vaak heeft hij nu al geheel in de trailer gestaan?

    Heb je hem al gevoerd in de trailer? En deze oefening (stapje naar voeren zetten) buiten de trailer geoefend, bijvoorbeeld voor een hindernisbalk, of vlak voor een hek waar hij overheen moet kijken?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re: HULP gevraagd: dringend! radeloos!

    Troy deed dat eerst ook. Toen heb ik die stang eruitgehaald en hem een paar dagen getrailerd zonder die stang. Daarna ging het in één keer goed.

  4. #4

    Re: HULP gevraagd: dringend! radeloos!

    De titel van je bericht komt volgens mij niet helemaal overeen met het doel van je vraag...
    Oei sorry ik zal hem dan aanpassen.

    Hij heeft toch al heel veel geheel in de trailer gestaan maar zo juist zijn voetjes er net in. Ik ga zodadelijk terug en dan was ik van plan om hem eens eten te geven in z'n trailer.
    En het idee van trea ga ik ook eens uitproberen...
    Don't dream your life, live your dream!

  5. #5

    Re: paard helemaal in de trailer krijgen

    heb ik ook eens gedaan, die bar er uit, doet wonderen
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #6
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: paard helemaal in de trailer krijgen

    Ik had dit probleem ook, hij ging er net niet helemaal op.
    Dan ben ik toch weer even mee in trailer gegaan en pas gestopt met oefenen als hij er helemaal in stond. Dat was mijn doel en hij kreeg pas rust als hij dit deed voor maar 1 seconde. Er hing wel een netje met hooi in, das ook wel handig.

    Dat bleef ik oefenen van 1 seconde tot een minuut of zo.
    Daarna terug send van buitenaf, wanneer hij er niet helemaal in wou, tapte ik met stick op zen rug, van zo gauw hij erin stond, gebruik ik het woord sta.
    En dat helpt nu nog, de stick en vooral "sta", das heel handig want dan kan ik met gerust hart bar toe doen.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •