Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: games en rollen ( level 1)

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    games en rollen ( level 1)

    Hi,

    De laatste paar keren met Games oefenen probeer ik het wat snappier te maken. dus wat meer en sneller bewegen. Dat lukt best goed, behalve dan dat Gam soms zo enthousiast wordt ( jaaaaaa eindelijk ) dat ik niet meer weet hoe ik het op moet lossen
    Maar nadat ik de achterhand of voorhand heb laten wijken , vindt Gam het steeds een goed idee om te gaan rollen. En dat laat ik hem dan doen. Is dat nu wel goed ?
    Rollen op zich is natuurlijk een teken van ontspanning, maar voordat Gam eindelijk ligt draait hij diverse rondjes waarbij hij geen aandacht heeft voor mij.

    Dus is dat laten rollen nu wel of niet goed ? Gam vindt rollen trouwens helemaal het einde, elke dag moet tie even goed vies worden. Vandaag heeft hij b.v. wel 4 keer gerold terwijl ik het zag. En dus is hij heerlijk vies ......

    Groetjes,

    Maris

  2. #2
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: games en rollen ( level 1)

    ik zou zeker zorgen dat hij er geen gebruik van gaat maken om weer een lekker lange pauze te krijgen, dus niet elke keer laten rollen denk ik.

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: games en rollen ( level 1)

    Ik zou het ook niet elke keer toestaan, maar bijvoorbeeld alleen als je toch klaar was met die oefening en het ging goed, dan laat je hem als beloning en afsluiting rollen.

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: games en rollen ( level 1)

    Hij rolt ook maar 1 keer per parelli sessie hoor. Dus niet na elke game. Mag het dan wel ? Hij rolt overigens ook nadat hij op fase 1 zijn voor - of achterhand heeft laten wijken.

    Groetjes,

    Maris

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: games en rollen ( level 1)

    Oh ik begreep dat hij het telkens deed als je een spelletje met hem gedaan had.
    Maar op wat voor moment precies doet hij het dan? Nadat je hem hebt laten wijken zeg je, maar wat doe je dan op dat moment? Rust, friendly game, of wilde je alweer wat anders vragen? Als je rust of friendly game deed, zou ik hem lekker effe laten rollen. Als je echter wat van hem vroeg, dan zou ik het niet toestaan want dan gebruikt hij het om onder je vragen uit te komen.

  6. #6
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: games en rollen ( level 1)

    Heee, leuk Maris, dat Gam nu enthousiaster is! Wat betreft het rollen ben ik het eens met de reeds gegeven antwoorden. Als je echt iets van hem aan het vragen bent, zeg dus bij de Driving Game en je bent nog niet klaar zou ik het niet toestaan. Jij bepaalt wanneer hij mag stoppen en dan mag hij best rollen als extra beloning. Maar dat laatste is belangrijk omdat Gam het dan niet tegen je zal gaan gebruiken, in de zin van: "Er onderuit willen komen" en dwarser worden zodat jij meer moeite moet gaan doen en alles juist veel moeizamer gaat na een tijd.
    Toen ik net met level 1 bezig was maakte ik de fout om Tamara te laten bepalen wanneer ze mocht stoppen met rondjes draaien (bij de Porcupine). Gevolg was dat ze stopte wanneer zij dit wilde en ik steeds opnieuw moest beginnen (Tamara werd steeds dwarser en ik moest steeds meer moeite doen omdat de fases minder goed gingen werken).
    Toen IK ging bepalen wanneer ze mocht stoppen (door te aaien voordat zij het idee kreeg om te stoppen) werd dit anders en ging Tamara echt haar best doen. Ze stopte er toen meer enthousiasme in en wachtte echt op het moment dat ik haar vroeg te stoppen. Ze ging dus fanatiek op zoek naar die aai van mij en de rust en comfort die ze daarna als beloning kreeg

    Maar echt leuk dat Gam er wat meer plezier in krijgt joh...de 'leren rollen op commando knop' heb je in ieder geval ook al gevonden hihihi
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: games en rollen ( level 1)

    Haha, nieuwe game, rollen op commando !

    Maarre ik heb niet het idee dat Gam rolt om ergens onder uit te komen hoor. De bak waar ik in parelli heeft een zandbodem en dat rolt gewoon veel lekkerder en droger als een modderwei.
    En aangezien Gam iedere dag rolt ( hoezo vies paard ? ), vindt hij het heerlijk om zacht en droog te rollen. gelijk heeft tie !


    En hij gaat rollen nadat ik hem heb laten wijken en aan het friendlyen ben.

    Groetjes,

    Maris

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •