Ik wil met casandra in juli naar den trek gaan met de vvr.
Nu hadden ze me in een ander topic aangeraden van mij van hoefschoenen te voorzien...
Ik heb hier op het forum toch heel wat informatie gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Ook als ik op google klik lijkt het aanbod van hoefschoenen zooo groot...
Ik heb op de websites gelezen dat je een tekening van de hoeven kan maken en opsturen en dat ze dan voor jou de geschikte schoen maken... Ik heb daar eigenlijk serieus mijn bedenkingen bij... Hoe weten zij hoe schuin die schoen moet zijn? Sommige paarden hebben stijle hoeven, de anderen dan weer minder stijl...
Wat ik me ook afvraag is: ik zie dat het 200 euro per paar is... Dus voor 4 hoeven is het dus 400 euro?
Ik vroeg me af of je ook alle vier de hoeven moet beschermen met hoefschoenen, of zijn de voorste eigenlijk goed genoeg? Want ik merk eigenlijk dat veel mensen hun paarden ook alleen maar vooraan laten beslaan? Waarom eigenlijk? Slijt dat zoveel sneller dan achteraan dan?
Casandra wordt op een traditionele manier bekapt, maar de smid maakt haar hoeven wel goed rond vooraan (mustang-roll) en zet haar hielen laag... Ik vind het wel wat weg hebben van NB... Al zal het niet helemaal hetzelfde zijn....
Dus graag wat hulp! Nu heb 'k nog enkele maanden de tijd om die hoefschoenen aan te kopen... Zou graag die grote kost wat spreiden voor zover dat mogenlijk is...
Bladwijzers