Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: paard leren kijken waar deze loopt

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: paard leren kijken waar deze loopt

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ja, dat is wel een opvallend verschil met die TREC dag die ik zag, daar werd het paard mestal meer gestoord door de ruiter dan dat hij de ruimte kreeg om de combi erdoor te helpen.

Dat in stap rechtdoor met die balkjes superdicht op elkaar, alsmaar in-uitje, dat was een dame op stal ooit aan het oefenen. Voor de wedstrijd, he?

Ik reed op Susan, vroeg: is het de bedoeling dat ze tussen elke balk stappen? Zij: ja. Ik tegen Susan, nou toe maar meis: en Susan deed het helemaal goed, eerste keer

Ik deed dan ook niks. Dat scheelt
    vroeger toen we op wandeling waren met de ranch, was dat ook altijd echt een soort van 'gouden tip en regel', bij moeilijke stukken met diepe modder ofzo of even klimmen of dalen, toon je paard waar het heen moet, maar laat het zijn eigen weg kiezen, die weten immers beter hun eigen benen staan dan wij
    Save a horse, Ride a cowboy

Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    52

Idd O M G
    Onthoud die oefeningen eens zeg
    En om dit te oefenen moet je je arm kopen aan balken
    En dat galopje ... zaaaaalig, dream on Sylvia
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*
    En om dit te oefenen moet je je arm kopen aan balken
    haha ik zie het al voor me, voor mij een lading balken! en dan maar schilderen in duizend kleurtjes is nog een goeie friendly game

Forumlid
    Aangemeld
    May 2007

Ik was ook eens op een 5-uur rit in Frankrijk. Daar waren natuurlijk allerlei afdalingen, gingen we door water en nog veel meer! Ik moest toen op een Anglo-Arabier die nauwelijks werd bereden omdat ze nogal moeilijk is voor beginners. Dus pleuren ze mij er maar op. Ik dacht dat ik er zo keihard ging afvallen maar dat viel mee. Afgezien dat ze heel erg hyper was ging het goed. Wat mij het meeste opviel was dat zij héél erg goed keek waar ze liep. Haar stap was zeker en stevig. Dat vond ik fijn, want zo ging ik haar ook vertrouwen omdat ik wist dat ik erop kon rekenen dat zij zich niet verstapte bij een afgrond. Op een andere rit werd ik op haar dochter gezet, maar die had helemaal niet zo een stevige stap. Dus toen stapte ze bij een heuveltje mis en daar gingen wij bijna Ik had daardoor ook veel minder plezier in die rit omdat ze zich constant verstapte.

Het is dus eigenlijk wel heel erg belangrijk dat een paard kijkt waar hij loopt. Is vooral goed voor een ruiter, omdat die er dan meer vertrouwen in heeft.

Al deze tips die hier staan zal ik goed onthouden, voor het geval ik er ooit problemen mee krijg. Want het is gewoon belangrijk dat een paard goed kijkt waar hij loopt!
    (Een respons van iemand over 'Als paarden konden praten' in mijn msn naam)
    Hij: "In fantasy kunnen paarden praten"
    Ik: "Ze kunnen wel degelijk praten, maar niet alle mensen kunnen het verstaan"

Indeed it is!

En voor de balans en het gevoel van waar alle benen en de rest van het lijf is, is het echt van groot belang dat de wervels lekker zitten.

Dus bij twijfel: laten nakijken!

May the horse be with you!

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

'check' feels like an expensive couch

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten