Een korte zin in een ander topic en een berichtje van een oud stalgenootje hebben me in no-time aan het denken gezet....
Zoals de meesten van jullie weten, is de planning dat ik in de loop van oktober beval van mijn derde kind.
Bruut staat nagenoeg bij huis, op een hele kleine pensionstal. Wèl een stal echter waar de paarden 's winters voor de nacht op stal staan...Dit betekent vanaf eind september, los van de aandacht die ik Bruut graag zou willen geven, elke dag stal mesten.... Nu is gelukkig Ilse er 2x per week.. en ik hoop dat Lisa ook herstelt van de ziekte van Pfeiffer... maar er blijven een aantal dagen 'over'... Opzich hebben stalgenotes aangeboden om eea te doen in de periode vlak na de bevalling... daarvoor en daarna ga ik ervan uit dat ik zelf de hoognodige verzorging op de 'overgebleven dagen' wel weer redt..... dus het is allemaal opzich (opzichopzichopzich) wel haalbaar.. maar toch....
Een oud stalgenootje is vorig jaar bevallen van haar tweede.. haar paard 'overwinterde' rond de bevalling op een wei in Frankrijk..
Nu is Frankrijk me wat Ã*l te ver... maar zo zoetjes aan groeit het idee in mijn hoofd.. om te kijken of Bruut ergens kan overwinteren... liefst in een (kleine) kudde.. liefst véél (7x24) buiten... Hij kan dan lekker de hele winter wat groeien (fysiek en mentaal) .. er hoeft niet veel met hem gedaan te worden... Als hij in een kudde kan staan, vermaakt hij zich prima..
..En ik kan bevallen en de eerste zware-gebroken-nachten periode doormaken, zonder me zorgen te hoeven maken over Bruut. Die kudde zal vast niet hier in de buurt zijn.. paarden staan hier nergens 24/7 buiten...maar dat vind ik opzich niet onoverkomelijk... En ik zou Bruut het liefst hebben bij iemand die een 'n.h.' oogje op hem houdt... Er mag natuurlijk bèst ook wèl wat met hem gedaan worden.. maar dan dus wel graag op de nh-gerichte manier
Ik ben echter ook wel bang, dat verhuizen misschien belastender is voor hem, dat met wat minder aandacht hier de nachten op stal....
Kortom ... ik sudder nog even verder...
Ben wel erg benieuwd wat jullie van het idee op zich vinden.. en natuurlijk of er iemand is die mogelijk een plekje zou weten/hebben...
Bladwijzers