Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: winteropvang

Re: winteropvang

Nou denk maar aan Amon! Die heeft hier zes maanden gestaan toch.. en is al lang weer happy thuis toch?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

NEEEEHEEEEEE!!!!

Wat JIJ zou willen!!!

Bruut wordt op beide plekken uitstekend verzorgd!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

WAAH!!! Ik weet niet wat ik wil... althans.. ik weet wel wat ik wil.. maar dat KAN niet... (ik wil namelijk èn een kind baren èn gewoon zelf voor mijn paard zorgen )

Als ik héél héél héél eerlijk ben, denk ik dat het voor mij, mijn lijf, mijn gezin èn Pukje heel fijn is als ik me komende wintermaanden géén zorgen hoef te maken over Bruut... [size=99px](wat ik tóch ga doen als hij hier staat.. zo dichtbij, 's nachts op stal....en dan zoveel dagen in de week de zorg over te moeten laten aan anderen....)[/size] maar voel me tegelijkertijd r*te schuldig daarover ...
    Nu ik het opschrijf.. denk ik dat dáár de grootste 'knoop' zit.. ben er gewoon nog niet uit of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om mijn paard een paar maanden 'weg' te doen...

..en wat betreft die vervreemding... klopt Marianne.. dat is ook zo.. maar Brenda en Fer zijn wel met enige regelmaat bij hem geweest.. ik zou Bruut zó 3 maanden niet zien... best lang...

3 maanden.. da's heel erg lang.
    Dat zou ik niet kunnen. Ik zou het niet doen.

Ach.. nu heb ik toch mijn mening gegeven.. ik dacht dat ik er geen had

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Tré... that'll be the day.. jij geen mening

.... maar Brenda en Fer zijn wel met enige regelmaat bij hem geweest..
    ... één keer in de 14 dagen een beetje knuffelen voor een uurtje, zet geen zoden aan de dijk denk ik. Ik denk echt dat het voor het paard niet veel uitmaakt - denk maar ook aan de jonge paarden die een tijdje de opfok in gaan.
    Maar... het belangrijkste is hoe jij je er zélf onder voelt !
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik denk ook steeds aan paarden in de opfok... dat is ook waarom ik er überhaupt over na kan/durf te denken... ..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als hulptroepen zich hebben aangeboden, dan laat je 'm toch lekker staan waar 'ie staat en zich thuis voelt? Ik zie het probleem niet . Gorilla is toch af en toe nog wel eens thuis denk ik?? En dan wip jij even een uurtje naar Bruut, even zijn luchie opsnuiven. Belangrijk voor jou ook!! Even Nienke zijn, al is het maar 2 x per week een uurtje.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

hmm.. Bruut is nu weer een blij paard... 24-7 buiten met een vriend... of hij dat nog is als hij overdag een paar uur in de bak staat en ´s nachts op stal met een mens die twee keer per week even zijn luchtje komt opsnuiven en een batterij hulptroepen die voornamelijk zorgt dat hij schoon stro heeft en verder niet veel...
    Tja.. dat is dus het dilemma

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hmm, lastig dilemma. Ik persoonlijk zou hem een tijdje in een wei zetten, ergens met andere paardjes. Dat lijkt mij tenminste een hele geruststelling, en wie weet is het ook wel goed voor Bruut, dat 'ie er door groeit. (weet niet hoor, maar 't zou kunnen).
    Misschien, als je je nu al zo'n zorgen maakt of het wel goed zal gaan als je hem laat staan waar 'ie staat, en alle zorg door anderen over te laten nemen, je je misschien nog meer zorgen gaat maken als het zover is.

Nougoed, nog een mening, volgensmij is het iets dat je vooral met je eigen gevoel kan belissen.

Het is gelukkig voorlopig nog niet zover, dus je hebt nog even om er over na te denken .

Toch ook even een mening van een stalgenootje

Persoonlijk zou ik mijn knollie niet verplaatsen naar een andere stal/weide. HIj heeft toch weer een periode nodig om te wennen en tegen de tijd dat hij gewend is, mag ie weer terug naar huis en moet hij daar weer wennen....

Daarnaast staat hij ook in de winter samen met vriendjes in de bak (ook al is het alleen overdag) en houdt dus gewoon zijn sociale contacten. Een echt aandachtsmonster is Bruut niet (behalve dan de knuffies en een klein spelletje natuurlijk).

Zijn personeel zal hem daarin wel kunnen voorzien. We houden met zijn allen een oogje in het zeil, en een schone stal........ach, of je nou 1 of 2 boxen moet mesten

Trouwens.............afgelopen jaar hebben ze tot ongeveer half november buiten gestaan.... Waar hebben we het over hihi
    Een paard is een paard, laat hem dan ook in zijn waarde

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten