Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Staat jouw paard op stal of weide?

  1. #16
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Kate staat zomer en winter buiten in de paddock met schuilstal, krijgt onbeperkt ruwvoer (idd geweekt vanwege gevoelige luchtwegen en overmaat aan voedingsstoffen), vitaminen/mineralen korrel en een handje slobber (omdat de korrels er anders niet ingaan ). Verder staan ze amper op de wei, in verband met Kate's darmgestel dat malse verse grassprieten niet gewend is en ze dus aan de diarree raakt.

    Wel heb ik Kate in de zomer in een burka (wegens vliegen-irritatie) en in de winter onder een deken. Vorige winter is ze spierbevangen geweest, vandaar dat ik haar billen wil bedekken voor weersinvloeden. En ook voor mijn eigen gemoedsrust heeft ze een deken op .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  2. #17
    Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oost-Vlaanderen(België)
    Berichten
    108

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Mijn shetten staan 24/7 buiten met schuilstallen. Zowel winter als zomer. In de winter krijgen ze hooi en klein beetje krachtvoer + wortels.
    Mijn paarden lopen in de zomer ook 24/7 buiten met schuilstal. Af en toe krijgen ze een summerfitkoek. In de winter komen ze 's nachts op stal en krijgen ze hooi en recreatiemengeling + wortels.

    Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

  3. #18
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    mijn paardje staat zomer en winter op de wei. Ze heeft een schuilhok waar ze onder kan staan als ze het nodig vind. Ze staat met nog een andere schimmel samen op de wei. In de zomer hebben ze onbeperkt gras en krijgen geen hooi meer bijgevoerd (tenzij ze diaree zouden hebben, maar dat is niet vlug het geval). In de winter krijgen ze elk 1 tot 2 balen hooi per dag.

  4. #19
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Auk staat het hele jaar door 24/7 buiten. Hij heeft beschikking over een inloopstal, maar ze staan hier praktisch nooit.
    Naast het gras krijgen ze onbeperkt hooi.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  5. #20
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Kabriche en kuddeleden staan meestal 24/7, echter bij extreem slecht weer en in de winter staan ze s' nachts op stal.

    Ik kan dit zelf invullen i.v.m. paarden staan bij mijn ouders.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  6. #21
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Mijn paardjes staan zomers 24/7 op een land van 2 hectare (na het maaien krijgen ze het volledige land , nu hebben ze 1/3e ). De zomer begint bij ons zo vroeg mogelijk, dit jaar waren we begin april al aan het opbouwen en stonden ze vanaf de 2e week april al weer 24/7. Ze staan ongeveer toto oktober 24/7 op de wei (afhankelijk van het weer).

    Tot eind oktober vaak nog overdag op het land en 's nachts op stal en dan op een gegeven moment overdag in de paddock en 's nachts op stal. Het land bij onss wordt eng nat (paardjes zakken echt tot hun knieen weg in de blubber, veengrond is echt slappe rotbende)

    Om de stal periode zo aangenaam moeglijk te maken krijgen ze wel om 18u en om 23u nog een flinke dot kuil gras. Ze krijgen bij ons in de winter 4x per dag kuil. Ze staan zomer en winter met het zelfde koppeltje.
    Die van mij staan zonder ijzers, maar krijgen wel krachtvoer en Timber heeft in de winter wel een deken op. Est alleen als het heel erg slecht weer is en die deken gaat 's nachts weer af omdat ze er op stal anders onder gaat zweten. Ze worden allebei niet geschoren.

    Dus ik ben zeg maar half natural maar heb zeker wel de indruk dat mijn paardjes happy zijn op de stal waar ik sta.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  7. #22
    Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    limburg
    Berichten
    201

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    miko staat samen met een fjord jaarling op bijna 1,5 hectare wei maar heeft een vaste paddock en voor de rest doe ik aan strip begrazing. Want die koudbloeden hebben veel soberheid nodig of je komt in de problemen!!
    Miek staat 24/7 buiten, momenteel nog zonder schuilstal maar wel veel bomen. Of ik nog een schuilstal ga maken moet ik me nog bedenken want of hij hierin gaat staan? Uit ervaring kiest hij ervoor om liever gewoon buiten te staan in de regen of zon. (maarja voor mijn eigen gevoel zou ik het fijner vinden als ie ergens onder kán staan als ie wilt...)
    leven is meervoud van lef

  8. #23

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    In de zomer staan ze 24/7 buiten met inloopstal (waar ze met warm weer overdag altijd in gaan staan). In de winter staan ze overdag op de wei en snachts op stal ivm kapotlopen van de weide en rare mansen hier in de buurt.

  9. #24

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Walter staat 24/7 buiten. In de winter (en dit jaar ook lente) op een afgezet stuk, maar wel met schuilstal.
    In de zomer op een grote wei (geen idee hoe groot, maar ik gok op minimaal 1,5 hectare voor op het moment 4 paarden).
    Het leuke van onze stal is dat je ook voor de ruiter eigenlijk van alle gemakken voorzien bent... poetsplaats met warm water, binnenbakje, 2 buitenbakken...

  10. #25
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    ...beetje oud topic.. slotje??

  11. #26

    Re: Staat jouw paard op stal of weide?

    Wino staat 24/7 buiten.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •