Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: lijnzaadolie

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

lijnzaadolie

Gisteren was ik in de ruitershop, en 'k raakte in gesprek met de verkoopster en vertelde dat mijn paard haar staart zo dun was. Zij raadde me aan om lijnzaadolie in het voer te mengen. Ze zei dat wat goed is voor de vacht ook goed is voor staart en manen. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Ik heb nl zo'n bus gekocht en 'k hoop dat ik niet nodeloos geld heb uitgegeven daarvoor....

Tweede vraagje: deze morgen ging ik die fameuze lijnzaadolie proberen. Dus ik meng een beetje onder het voer (hoeveelheid die op de bus staat 20ml). Resultaat: casandra ging flemen en moest liet haar eten staan. Pas toen ik het andere paard er een beetje van liet eten ging ze het wel opeten, maar het was zeker niet met smaak. Hoe kan ik haar best laten wennen aan die smaak van lijnzaadolie?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: lijnzaadolie

Bij ons op stal werden er aan enkele paarden die moeite hadden om van wintervacht naar zomervacht te gaan,lijnzaadkorrels gegeven. En dat helpte toch bij het verharen! Ze staan bijna allemaal in zomervacht nu.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Bij ons op stal werden er aan enkele paarden die moeite hadden om van wintervacht naar zomervacht te gaan,lijnzaadkorrels gegeven. En dat helpte toch bij het verharen! Ze staan bijna allemaal in zomervacht nu.
    dus ik had beter korrels gekocht ipv olie? ik heb die olie gekocht op aanraden van de verkoopster... was dus blijkbaar niet zo slim... Probleem is dat ze dat nu niet meer gaat terugnemen vermits 'k die bus al gebruikt heb...

Hoe zou ik casandra toch aan die smaak van die olie kunnen laten wennen?

Probeer eerst een heel klein beetje olie, dan is de smaak niet zo sterk en overheersend.
    Kan je altijd nog meer gaan doen na een tijdje als ze het dan wel eet.
    Surrender to fun!

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Odes krijgt ook lijnzaadolie ter ondersteuning van de verharing. helpt prima en ze gaat nog mooi glanzen ook. Ik meng het gewoon met de brok en ze eet het zo op.

Bij mij krijgen ze de lijnzaad olie door de slobber, je kan ook brokken weken en daar slobber van maken.
    Na een paar keer eten ze het gewoon door de brok.

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik heb het ook een tijd gegeven en heb wel verschil gemerkt bij het verharen.

Lijnzaadkorrels zijn dacht ik niet beter, omdat lijnzaad eigenlijk een vergif is. En als je korrels koopt moet je die koken om het vergif eruit te halen. Bij lijnzaadolie is dat al gebeurd en dus veiliger.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hier krijgen ze momenteel wel gekookt lijnzaad ivm zandafvoer, maar normaal gezien geef ik ook altijd olie.
    Nooit gemerkt dat ze het minder lekker vinden.

Misschien een handig linkje voor de rest.
    http://www.lijnolie.nl
    We bestellen hier met een aantal mensen van stal, scheelt een hoop.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Zonnebloemolie werkt ook erg lekker voor de vacht. Heb ik ook een tijdje door het voer gedaan. Bully ging er heel mooi van glanzen en kwam veel sneller door zijn wintervascht heen. Vinden ze niet vies en het allergrootste voordeel het kost gewoon bijna niets.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb in de winter lijnzaadolie bijgegeven. ongeveer 20 ml per dag.

Ik deed het omdat ze voor het eerst zonder deken stond (in 12 jaar) en ik het verharen wou ondersteunen en omdat ze veel pelletjes had in manen en staart en ook vaak in de zomer schuurt. Ik merkte geen verschil, ze bleef pelletjes hebben.

Toen ben ik overgeschakelt op Omega 3,6 en 9 olie die ik gewoon in de Colruyt koop (ISO). Na 1 maand had ze plots geen pelletjes meer. Ik weet natuurlijk niet 100% door wat het nu eigenlijk komt door de olie die ik nu geef of duurde het heeeeel lang voor de lijnolie werkt.....
    Achteraf las ik wel in het boek paardentype dat bij mijn type paardje Omega 3 olie ter ondersteuning wordt aangeraden.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006

Rond de verharingsperiode geef ik mijn paard ook
    een kuur lijnzaadolie ; 2 eetlepels per dag, met
    zichtbaar resultaat.

Ik zou voor het wennen de hoeveelheid gewoon een
    beetje proberen op te bouwen?
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

ondertussen eet ze al smakelijk haar mengeling op Ik heb het ipv te mengen met gewoon mengeling, gemengd met natte zemelen. Dat eet ze beter. Ondertussen eet ze ook met smaak... Al na de tweede dag! Ik zie na twee weken al een mooi resultaat! Een paard met appeltjes op haar vacht De staart begint ook te groeien en de manen zijn ook al een stuk gegroeid! Wonderbaarlijk hoe snel dat dat zijn werk doet!!!

hey
    Ik heb nooit geweten dat het ook voor de manen en staart goed is. Weer wat geleerd hier
    Sier krijgt ook lijnzaad olie omdat zn vlanken heel hard en opgezed waren en met lijnzaadolie worden zn vlanken weer normaal. En uiteraard een mooie glans over zn vacht! Sier heeft er eigenlijk nooit een probleem van gemaakt de eerste keer dat ik aan kwam zetten met een fles lijnzaadolie en ik had het bij zn stal neergezed en ik draai me om en toen stond ie met de hele fles in zn mond!! Hij had het blijkbaar echt nodig.

mvg,
    Tabitha

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

hahahaha die is goed!!!
    In de ruitershop zeiden ze me dat lijnzaadolie goed is om staart en manen te stimuleren te groeien.

Ondertussen heb 'k toch al enig resultaat... haar manen groeien als kool... Moet ze dringend bijtrekken Haar staart daarentegen groeit iets trager, maar hij groeit!

hahaha lol het is af en toe echt een portret!

Wel goed dat je resultaat krijgt ik had er echt nog nooit van gehoord:P
    Volgens mij groeien manen normaal gesproken ook sneller dan de staart of niet?
    Vind je paardje het niet vervelend manen trekken?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten