Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: [L1] rijden/grondwerk verhouding

  1. #16
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    ben het wel eens met dat je moet proberen de vier savvy's gelijtijdig te ontwikkelen, maar je moet het ook wel interessant houden voor je paard. Rijden vind mijn paard gewoon nog niet zo leuk als grondwerk en het gaat ook niet zo snel, dus ik doe toch altijd grondwerk en daar ga je vanzelf verder in omdat het anders saai wordt.
    Daarbij vind ik het juist meestal opvallend dat mensen veeeel te langzaam gaan en het totaal niet uitdagend houden (ik ken een aantal mensen die "the seven jobs" doen...), ik zeg altijd dat je moet uitbreiden wat je wel kan, ik kan nu nog wel 10000 x gaan oefenen met tong vastpakken, maar daar worden we allebei niet vrolijk van.....
    ik heb al wel vaker dingen geprobeerd die we nog niet konden, zolang je paard niet bang word en jij niet boos, maar gewoon denkt; "dat kunnen we dus nog niet", is er niets aan de hand.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  2. #17
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    Het is misschien wel beter om de 4 savvy's gelijktijdig even goed te krijgen, maar waarom zou het slecht zijn om met online al een stukje te zijn in L2 en met freestyle nog in L1? Je kunt het ook anders zien. Door meer respect te krijgen op de grond online wordt de stap naar at liberty weer wat kleiner. Volgens mij heeft het ook weer positieve invloeden op het rijden. Zoals de eerste 3 games de basis zijn zo zie ik het online werken ook als basis voor de andere 3 savvy's
    Nog iets anders. Neem bv een jong paard wat nog niet ingereden kan worden. Als jij daarmee het grondwerk doorloopt t/m level 3 dan heb jij al zoveel respect volgens mij van je paard dat het rijden nog maar een heel klein stapje is.
    In mijn gedachtengang volg ik de boekjes ook op en niet van, vandaag eens stage 1 en de volgende keer stage 7 of iets dergelijks.
    ride like the wind

  3. #18
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    ik geloof dat het ook ergens in level2 staat, dat je grondwerk ook zonder rijden kan doen, en dus door moet met grondwerk, ook al ben je nog niet ver genoeg met rijden. Je kan idd tot level 3 grondwerk doen en dan pas je paard gaan rijden (denk aan silke!)
    er staat wel dat het andersom niet gaat....
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  4. #19
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    ik geloof dat het ook ergens in level2 staat, dat je grondwerk ook zonder rijden kan doen, en dus door moet met grondwerk, ook al ben je nog niet ver genoeg met rijden. Je kan idd tot level 3 grondwerk doen en dan pas je paard gaan rijden (denk aan silke!)
    er staat wel dat het andersom niet gaat....
    Dan zijn wij het in ieder geval eens. En dat het niet andersom kan lijkt me ook wel weer logisch nietwaar?

    [size=99px]wanneer komt Eline trouwens weer thuis?[/size]
    ride like the wind

  5. #20
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    Tja hoe zou je het anders doen met een shetje van 70 cm of zo? Daar kan je maar moeilijk op rijden hé...

    xxx julie

  6. #21
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Tja hoe zou je het anders doen met een shetje van 70 cm of zo? Daar kan je maar moeilijk op rijden hé...

    xxx julie
    Hihi, dr is in duitsland dus echt een meisje wat zeker L2 is en misschien al wel L3 ondertussen met een kleine shet. Supergaaf!
    In plaats van het rijden spant ze hem voor een karretje. Zonder enig tuig aan zijn hoofd. Sturen doet ze met carrotsticks
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #22
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: [L1] rijden/grondwerk verhouding

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Tja hoe zou je het anders doen met een shetje van 70 cm of zo? Daar kan je maar moeilijk op rijden hé...

    xxx julie
    Hihi, dr is in duitsland dus echt een meisje wat zeker L2 is en misschien al wel L3 ondertussen met een kleine shet. Supergaaf!
    In plaats van het rijden spant ze hem voor een karretje. Zonder enig tuig aan zijn hoofd. Sturen doet ze met carrotsticks
    Hihi zalig zeg! Moet ik ooit ook proberen!

    xxx julie

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •