Na de dvd meerdere malen te hebben gezien en 2 zeer leerzame lessen hierover ben ik met Willem hiermee begonnen.
het gaat opzich wel goed, het van handveranderen gaat zelfs heel goed. Uiteindelijk gaat hij heel mooi low-headed. Ik nodig hem dan uit om te komen (van hem weg buigen en een paar stappen achteruit). Soms kokmt hij dan meteen low-headed aan lopen. Maar meestal draait hij iets naar me toe en staat dan gewoon stil (af en toe banjert hij ook gewoon door). Zijn voorbenen ook echt in de stilstand. Dit kan heel lang duren. Op de dvd zegt Chris dat als je paard buigt, dat je dan naar hem toe mag lopen. Dit doe ik dan, dan staat Wil of stil of loopt weg.
Als we dan naar het meelopen gaan bestaat het voornamelijk uit rondjes om zijn eigen as draaien. Echt geen stapje vooruit! En als ik hem dan wil pushen bij zijn flank dendert hij langs me en loopt me bijna omver.
Waarna we weer overgaan tot het wachten op het low-headed etc.
Na een flinke tijd lukt het om hem een paar pasje mee te laten lopen en dan is het ook meteen klaar.
Ik vroeg me af of ik iets fout doe (wat moeilijk te beoordelen is natuurlijk) of dat Willem weinig respect heeft of dat het iets heel anders is...
Bladwijzers