Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: zelf krachtvoer samenstellen?

Forumlid
    Aangemeld
    May 2006

zelf krachtvoer samenstellen?

Hej!
    Ik woon in Zweden, waar er niet zo heel veel keuze is (voorzover ik nu heb ontdekt) qua natuurlijk voer.
    Ik ben driftig aan het zoeken op het net naar voer wat niet zo zoet is, het liefst biologisch, maar dat lukt dus nog niet zo.

Is het mogelijk zelf krachtvoer samen te stellen? En zo ja, hoe kom ik aan recepten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Merken van 'goed' voer zijn ook welkom, wie weet zit er hier wel een wederverkoper... Je weet maar nooit.

Valt slobber eigenlijk ook onder krachtvoer? Hoe en wanneer geef je dat.

Alvast bedankt voor jullie input!

Monique
    Wij hebben twee IJslanders, Saedis & Skeggi, en een ondeugende Shet, Juicy.

Forumlid
    Aangemeld
    May 2006

Re: zelf krachtvoer samenstellen?

Nou dit moet dus een beredomme vraag zijn, want niemand antwoord...

Inmiddels heb ik cura caballo gevonden, maar ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar andere 'natuurlijke'merken en jullie ervaring met ze.
    Het liefst van mensen die ook een potentieel tonnetje op pootjes hebben, wij hebben nml. IJslanders en een Shet.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saedis
    Hej!
    Ik woon in Zweden, waar er niet zo heel veel keuze is (voorzover ik nu heb ontdekt) qua natuurlijk voer.
    Ik ben driftig aan het zoeken op het net naar voer wat niet zo zoet is, het liefst biologisch, maar dat lukt dus nog niet zo.

Is het mogelijk zelf krachtvoer samen te stellen? En zo ja, hoe kom ik aan recepten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Merken van 'goed' voer zijn ook welkom, wie weet zit er hier wel een wederverkoper... Je weet maar nooit.

Valt slobber eigenlijk ook onder krachtvoer? Hoe en wanneer geef je dat.

Alvast bedankt voor jullie input!

Monique
    Zweden heeft wel HEEL veel paarden!
    Kan me zomaar voorstellen dat er ergens een goede voerhandel is te vinden!

Recepten: Lees het boekje van Anneke van Hallebeek goed door. Het gaat om de verhoudingen tussen calcium en Fosfor. Die moeten in balans zijn.

Slobber: hangt er vanaf wat je erin stopt of het krachtvoer heet. Ik doe lijnzaad koken, met flink zemelen en ook muesli of brokjes. Vaak een appel erdoor. Mjam mjam. Maar dit moet je niet iedere dag geven. Lijnzaad maakt de darmen lui en ook weer voor de calcium fosfor verhouding is het niet zo goed.

Ik heb ooit ook de granen mengels uitgezocht. Ik vond het te veel gedoe, te veel risico.

Nu voer ik muesli van Equiral, Qi en van Pavo Ijslandse Brokjes.
    Klein beetje hoor.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja ik denk dat je weinig antwoorden krijgt, omdat wij in Nederland veel keuze hebben in kant-en-klare mengsels. Er zijn hier maar weinig mensen die zelf hun voer mengen. Ik begreep dat er in Zweden amper muesli te krijgen is, en de muesli die er is, zit vol met melasse. Balen!

Pavo heeft ook een goed boekje gemaakt over voeding; ik weet alleen niet zeker of er ook in staat hoe je het zelf kunt mengen maar ik meen van wel. Het is in elk geval geen duur boekje, en sowieso wel de moeite waard!

Forumlid
    Aangemeld
    May 2006

Ja ik denk dat je gelijk hebt!
    Jullie zijn echt verwend hoor! Maar ik ben nu een merk op het spoor wat niet alleen biologisch is, het heeft ook maar 0,3% melasse. Alleen is er niet echt een wederverkoper in de buurt, we wachten hun mail dus af.

Ik ga ook eens kijken of Equiral e.d. hier bekend zijn.
    Er zijn hier inderdaad heel veel paarden maar Zweden is een ontzettend lang land en het is niet heel vanzelfsprekend dat je een paardenwinkel in de buurt hebt.
    Bovendien lopen ze hier altijd een beetje achter mbt de nieuwste ontwikkelingen.

En dan komt er nog bij dat ik op het platte land woon in het zuiden, ver van de grote steden.

Bladwijzers

Forum Rechten