Pagina 12 van de 21 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 166 tot 180 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

  1. #166

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Jammer dat het per pb gaat.. ik zou ook wel 's willen weten wat de Equaide-mensen er van zeggen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #167
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Komt goed, wat mij betreft geen geheimen, maar ik heb op hun antwoord weer een vraag gesteld, omdat ze zich afvroeg of het schuimen kon komen door het reinigingsmiddel.
    In theorie is dat wel mogelijk, maar Trea spoelt het goed uit.
    Wilde Trea in ieder geval even op de hoogte houden.
    Ze zijn in ieder geval niet ongerust, het hoort bij het proces van opschonen van de wond en adviseerden om ermee door te gaan en het te verbinden. Ook daar heb ik een vraag over gesteld.
    Als ik weer wat hoor meld ik het!

  3. #168

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Die laatste foto opent weer perspectief he!

    Mooi hoor.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #169
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Nog geen bericht over het "waarom onder verband". Het enige wat ik kan bedenken is dat een absorberend gaas het wondvocht dat wordt geproduceerd op kan nemen, en het niet in het geultje blijft liggen. Dat zou dan moeten tot het moment dat de wondbed schoon is en niet zoveel vocht meer produceert.
    Ik heb ze helaas nog niet binnen, anders stuurde ik er een paar op, maar als je het zou doen, zorg dan voor een gaas dat niet plakt aan de wond!

  5. #170

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Mijn hele gevoel roept dat ik niet moet verbinden. ik spoel nog liever 5x per dag de rommel uit het geultje, dan dat ik het afdek. Met alleen het baden en afspoelen ging het zó goed. Ik wil niet meer gaan experimenteren.

    Heb er vandaag ook geen nieuwe equaide meer opgedaan. De randen zien eruit of ze het aankunnen (misschien dat ik die ook ga smeren morgen.. doe nu alles nog maar op gevoel), maar het gaatje ga ik niet meer dichtsmeren. Ik blijf even van die plek af.

  6. #171

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Fijn plan, je gevoel volgen. Ben ik voorstander van.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  7. #172
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Erg begrijpelijk hoor. Je zit er met je neus op en dan kan ik wel roepen van: smeer maar door, komt goed...maar ik vind het minstens zo belangrijk dat jij je gevoel blijft volgen. Het regelmatig wegdeppen van het vocht is een goed plan!
    Ik vraag me ook nog steeds af of het schuimen niet vanuit dat gaatje komt. Daarom misschien toch een foto overwegen?

  8. #173

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Ik vraag me ook nog steeds af of het schuimen niet vanuit dat gaatje komt. Daarom misschien toch een foto overwegen?
    Ja. Dat denk ik dus ook.

  9. #174

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Ik vraag me ook nog steeds af of het schuimen niet vanuit dat gaatje komt.
    Je zinsconstructie brengt me in de war. Denk je dat het schuim wel of niet uit het gaatje komt? (oh sorry dames, had het FISTEL moeten zijn ipv gaatje? )
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  10. #175

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    FISTEL ja. De DA heeft het de hele tijd over een FISTEL-gaatje. Dat dus.

  11. #176

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Van Dale stelt bij mijn vezoek om uit te leggen wat een fistel is:

    fis·tel (de ~, ~s)
    1 kanaalvormige zweer => pijpgezwel, pijpzweer
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  12. #177

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Ja klopt. Zolang het botvlies niet geheeld is en een beetje blijft pruttelen (dat doet botvlies blijkbaar nogal gauw) zal het gaatje blijven fistelen om de rommel af te kunnen voeren.

    Een andere oorzaak voor het fistelen kan een klein botsplintertje zijn wat er nog uit moet en zo eruit gewerkt wordt.

    In beide gevallen is afdichten van het gaatje niet wenselijk.

  13. #178

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Helemaal met je eens. Als de natuur een gaatje maakt, dan is dat m.i. voor een reden. nl dat er wat door heen moet. En nu zou ik denken rommel van binnen naar buiten.

    Van botsplinters heb ik geen verstand.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  14. #179
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Helemaal met je eens. Als de natuur een gaatje maakt, dan is dat m.i. voor een reden. nl dat er wat door heen moet. En nu zou ik denken rommel van binnen naar buiten.
    Daar ben ik het helamaal mee eens!
    Mag ik zeggen dat ik het er eigenlijk helemaal niet slecht uit vind zien, als ik de foto's zo zie krijg ik er geen naar gevoel bij ofzo

    (enne gewoon met de druppels stoppen als ze op zijn, beetje late reactie )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  15. #180
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Fistelgangen moeten inderdaad open blijven tot evt onrust onderhuids weg is. Wordt de buitenkant afgesloten en is het onderhuids nog steeds aan het fistelen zullen er onderhuids nieuwe fistelgangen gecreërt worden. En dat is niet wat we willen.
    Ik vindt het zo op de foto's ook wel goed uitzien, er is bij mij ook niets waarvan ik zeg dat het me zorgen baart.
    Gewoon op deze voet doorgaan, en bij evt. twijfel toch een foto laten maken om zwevende botsplinter(s) uit te sluiten.
    www.crystal-carving.com

Pagina 12 van de 21 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •