Pagina 13 van de 21 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 195 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

  1. #181

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Misschien heb je het eerder al ergens geschreven, maar waarom heb je geen foto laten maken?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #182

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Ik vind de laatste foto's er weer goed uit zien trea. Blijf je gevoel volgen, gaat goed

  3. #183

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Misschien heb je het eerder al ergens geschreven, maar waarom heb je geen foto laten maken?
    Nou.. omdat het heel erg goed aan het dichtgaan was. De vooruitgang iedere dag was zo enorm. En eigenlijk nóg steeds. (Na die ene terugval)
    Zal straks weer eens een foto maken.

    Pebbles zelf geeft eigenlijk al aan dat er geen botsplinter zit, haar bewegingen worden dagelijks beter. Als er een splinter zit moet ze moeilijker blijven bewegen.

    Het is wel een geruststelling om het uit te kunnen sluiten, maar aan de andere kant vind ik dat we ook moeten denken aan de belasting (psychisch) voor Pebbles. De kliniek is niet naast de deur en het geeft allemaal toch ook weer een hoop stress.

  4. #184

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Je kunt ze ook aan huis laten komen hoor! Alfons Geerts (erkend paardenarts) zit in Etten Leur.(tegenwoordig in Roosendaal).. hier is de info:

    http://www.edigit.nl/

    Normaal gesproken doen zij dat voor keuringen maar als je ze uitlegd waarom je niet met Pebbles naar een kliniek kunt gaan, willen ze misschien ook wel aan huis komen voor een foto van het been.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  5. #185
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Het is wel duur, las ergens voor een foto van een elleboog dat ze 200E rekenden...nou is geld waarschijnlijk niet de doorslaggevende factor, maar omdat er een stijgende lijn is dan kan ik me voorstellen dat je dat toch even uitstelt. Het is de vraag dus of de terugslag een terugslag wás. Volgens de makers van Equaide niet, maar ik snap je twijfel hieromtrent héél goed (had ik zelf ook) en ben blij dat de wond er steeds weer wat beter uit gaat zien. Zolang de wond nog open is, kan Equaide straks een boel "inhalen" als je begrijpt wat ik bedoel. Het komt niet op een dag aan.
    Misschien moet je voor jezelf nú een deadline stellen. Zo van als het over een week niet rustiger is, dan een foto maken. Want per dag beoordelen maakt dat je je grenzen vaak wat verlegt. Gaatje in het botvlies is trouwens erg pijnlijk. Pebbles is gelukkig niet kreupel, maar als je drukt op de wond, doet dat haar pijn?

  6. #186

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Als er een splinter zit moet ze moeilijker blijven bewegen
    .

    ... dat is lang niet altijd het geval. Paarden kunnen jarenlang met een schiefel rondlopen zonder dat je het merkt.

    @ Lila - geen idee wat het kost maar ff bellen/informeren doet geen kwaad- ook omdat ze botvlies kunnen beoordelen ( zie een van de foto's op hun site).
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  7. #187
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    De wond is nog geen maand oud en ziet er qua weefsel al veel gevulder uit als eerder. Ook is het weefsel mooi roze, de wond ruikt niet, kortom... het gaat goed!
    Dan ben ik alleen nog nieuwsgierig naar de prut uit het "gaatje", is dat dik of dun, slijmerig of waterig, hoe ruikt dat? Zitten er bloedstreepjes in of niet, is het met een nat gaasje net zo makkelijk weg te halen als met een droog gaasje?

    Kortom, misschien is het goed voor onze beeldvorming om even wat op te deppen met een schoon gaasje en dat op een foto te zetten . Zo te zien is het eerder wat ingedikt wondvocht als pus, en vermoedelijk is het afkomstig uit het vroegere zakje onderhuids. Uit een fistel komt bij mijn weten altijd een ruikende substantie, aangezien het pusachtig is.

    Persoonlijk zou ik, zeker als het niet meer ruikt, niet meer zo gigantisch grondig gaan natmaken. Gewoon deppen met biotex, deppen met water (om de restjes biotex weg te krijgen) en dan zoveel mogelijk laten drogen. Zo rond het gaatje wel zorgen dat er geen korst komt, maar de rest van de wond mag best een korstje krijgen. Ik vind het in ieder geval de goede kant opgaan!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  8. #188
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Ben het met Jossie eens! Qua verzorging.. maar vooral qua fistel... een fistel RUIK je.. als de wond niet stinkt.. gaat het super goed...

    Over dat bewegen met een botsplinter... Stel.. er zit een splinter.. en Pebbles heeft er qua beweging geen last van ...
    De wond is duidelijk èrg mooi aan het genezen.. dan lijkt het er toch op dat Ã*ls er een splinter zou zitten.. die lekker kan blijven zitten??? Of is dit nu een hele blonde gedachte?

  9. #189

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Waarschijnlijk dan geen fistel???????? Het ruikt naar.... NIKS. Totaal geurloos.
    Ow gaasje is 10/10 cm trouwens


    Voor spoelen, het schuimt bijna niet meer.


    Na spoelen, de randen zijn erg teer, een velletje los betekent meteen weer bloeden. Zoals de wond er vandaag na het spoelen uitziet wilde ik equaide smeren. Marjolein niet. Morgen gaat het erop, ik ga vanavond praten. Het zwarte aan de bovenrand is oude equaide.


    Het was afgelopen woensdag 3 weken geleden.
    Gisteren gestopt met antibiotica.

    Nienke.. jouw vraag over die splinter.. geen idee.

  10. #190
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Mén het is wel een enorme wond he op dat tere beentje van Peb!
    Na het schoonmaken blijf ik het er goed uit vinden zien, het lijkt echt rustiger te worden.

    Is het been nog erg dik Tré (kan ik zo vanaf de foto niet echt zien).
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  11. #191
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Is de wond nog drukpijnlijk op een bepaalde plek?

  12. #192

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Is de wond nog drukpijnlijk op een bepaalde plek?
    Nee, nergens.

  13. #193

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Dat gaat er toch al beter uitzien vind ik.. 'T lijkt nu tenminste niet meer een grote uitstulpende brok uuh.. spaghetti-kots (daar deden die vorige foto's me zo aan denken )

    Ga je een röntgen-foto laten maken overwegen Trea?


    En eehm volgens mij is dit een domme oetsoe-vraag maar ik vraag me echt af hoe het vergeleken bij de eerste, vrij nette foto zo'n gigantisch gat kan wordn


    Edit; idiote typfout

  14. #194
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Dat gaat er toch al beter uitzien vind ik.. 'T lijkt nu tenminste niet meer een grote uitstulpende brok uuh.. spaghetti-kots
    lekker mens ben je toch

  15. #195
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Op het gaasje lijkt me dat geen pus, maar slechts wondvocht. Ik zou dat nog een tijdje wegdeppen op die plek, maar de rest van de wond wat met rust laten qua spoelen enzo. Ziet er goed uit hoor!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 13 van de 21 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •