Pagina 18 van de 21 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 256 tot 270 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Hou je er rekening mee dat paarden ook psychisch letsel kunnen overhouden van intimidatie etc van andere paarden. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ernstig het is tussen Troy en Pebbles, maar hou het wel in de gaten. Anders misschien apart zetten of met meerdere paarden?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jopie
    Hou je er rekening mee dat paarden ook psychisch letsel kunnen overhouden van intimidatie etc van andere paarden. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ernstig het is tussen Troy en Pebbles, maar hou het wel in de gaten. Anders misschien apart zetten of met meerdere paarden?
    Ik geloof dat dit nog wel binnen acceptabele grenzen valt. Phoe.. eigenlijk heb ik géén idee wat het met troy doet?? Hij is toch wel haar maatje hoor, trekt erg naar haar toe, maar als ze begint.. dan issie pleite. Ze staan met z'n vieren bij elkaar, maar staan meestal twee aan twee.. de tinkers tegen de kleuters.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Mooi gaat het!!
    Lijkt wel of de zwelling van het been zich nu alleen nog beperkt tot het wondgebied? Of lijkt dat maar zo?

Klopt Lila! en zelfs DIE zwelling verdwijnt ras. De wondranden slinken enorm en binnenin het wondgebied zaten vorige week nog twee dikke "lippen", nu is het veel dunner. Ook het spleetje tussen de "lippen" is bijna weg!

Ze trekkebeent trouwens ook niet meer, beweegt weer als vanouds.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

[quote="trea"]De wondranden s] Grappig dat je dat zegt, want ik had precies diezelfde associatie. Het leken op een gegeven moment opgespoten lippen, maar ik vond het toch ene beetje vreemde vergelijking om op te schrijven....

Hihi Lila.. grappig!

Trouwens.. ik behandel nu iedere dag. Nu ze weer in de zand gaat vind ik dat een goede reden. Ik zie in het midden van de wond nog een beetje afscheiding komen. ik smeer equaide erop en geef dan hooi, zodat ze een hele poos niet in de zand gaat. Dan droogt de equaide mooi lichtgrijs op. Enkel een heel klein "gebroken" lijntje equaide in het midden (maak er morgen even een foto van).

Dan gaat Pebbles in de zand liggen en de volgende dag is de kosrt equaide bedekt met zand.

Vervolgens de tuinslang erop. De korst met equaide laat los en de wond is weer vrij.
    Dan nieuwe equaide erop.

Toen ze niet in de zand ging, liet de equade-korst minder snel los.
    misschien nu vanwege het gewicht (zwaartekracht) van de zand die eraan blijft kleven?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Liever zand op de Equaide dan zand (lees schuurpapier) op/in de wond idd.

Is het niet zo dat zand de korst (mijn ervaring van mijn vroegere kniewonden) harder en compacter maakt en daardoor makkelijker van de wond loslaat?

Is het niet zo dat zand de korst (mijn ervaring van mijn vroegere kniewonden) harder en compacter maakt en daardoor makkelijker van de wond loslaat?
    Het zou goed kunnen. Want het laat wel makkelijker los idd als er zand aan zit.

6-7 voor het spoelen. 24 uur nadat de equaide eropging begint de korst los te laten

6-7 met equaide, eerst gespoeld, dan nieuwe laag opgesmeerd

6-7 een kwartiertje later..

Jeuu wat gaat dat snel!

Is het niet een idee om nadat die barsten erin zitten, daar nog wat equaide op te doen? Of komen die barsten van het lopen?

doet me bijna denken aan een knutselwerkje zo

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Trea bedoelt volgens mij met "korst" in dit geval geen korst van de wónd, maar de opgedroogde Equaide?? Want Pebbles heeft geen korst op de wond.

Ja klopt. De korst is equaide met opgeplakte zand.
    Mooi geknutseld hè?!

Goh.. vandaag viel me ineens! op dat de wond kleiner wordt! Ik zag wel vooruitgang in het schoner worden, het slinken van de "lippen", het dichtgaan van de "lipspleet", het gele verdwijnen en plaats maken voor het rode..

Maar toen ik vandaag de foto's vergeleek (ik hou een foto-dagboek bij) en de foto's van 2-7 en 8-7 ondr elkaar terecht kwamen, zag ineens dat hij toch eindelijk ECHT kleiner wordt! Het haar groeit ook rap terug. zie de plek onder de wond, op 2-7 zie je nog roze doorschijnen, vandaag al niet meer.

2-7

8-7

Ik ben trouwens zó blij met de equaide!
    Na het spoelen zie je de vliegen erop afduiken. Als de equaide eropzit ook, maar dan kunnen ze nergens binnen, zó mooi droogt het op en in. Het is superspul!
    Lila wat ben ik blij met jou (en equaide)

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Wauw Trea! Wat ziet dat er goed uit en wat gaat dat snel zeg!
    Altijd handig, een foto-boekje. Soms lijkt het zo langzaam te gaan als je er dag in dag uit bovenop zit, maar met zo'n foto-boekje kun je het herstel natuurlijk veel beter zien. Super hoor, vind het er echt mooi uitzien.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ziet er goed uit Tre
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Pagina 18 van de 21 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten