Pagina 9 van de 21 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Ik zie geen pus op de foto, slechts veel wondvocht en dat vind ik persoonlijk nooit zo'n probleem. Vaak neemt wondvocht ook troep mee naar buiten. Dat ze trekkebeent, tja... lijkt me logisch. De wond trekt aan alle kanten, bij iedere stap rekt de huid en dat is met zo'n jaap gevoelig. Verder vind ik de wondranden er super uitzien! Mooi roze en doorbloed, dus prima.

Wat botsplinters aangaat, het is inderdaad een mogelijkheid. Ik hoop dat het niet zo is en dat een eventuele foto in dat opzicht uitkomst biedt. Maar vergis je niet de tijd die het kost om zo'n wond op deze %#$#&plek dicht te laten groeien. Bij Wick duurde het bijna 2 maanden voordat het echt dicht was.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Ja, inderdaad, nu pas valt het op hoe diep de wonde eigenlijk echt is.
    Het ziet er best naar uit, weet je nu pas binnen 10 dagen meer? Pfff, best lang als je paard zo pijnlijk moet rondlopen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De wondranden zijn dikker dan een paar dagen geleden, maar dat is op zich niet zo erg. De ruimte voor de troep van binnen om eruit te komen wordt echter daardoor ook nauwer. Wondvochtproductie is helemaal niet erg, maar dit vind ik toch wel wat troebel. Het lijkt puur uit de diepte te komen en dan kan het zijn dat daar iets zit dat het vuurtje brandend houdt als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou daarom toch een foto laten maken (digitale, die kunnen bij twijfel makkelijker doorgemaild naar andere DA's), het is nu bijna 14 dagen oud en het lijkt me dat je daar nu zekerheid over moet gaan krijgen. Zit er niets, dan ga je door op de ingeslagen weg, maar zit er wel iets, dan moet dat er toch z.s.m. uit.
    Hoe is het aan de andere kant van het been?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik hoop en duim ook dat er geen botsplinter inzit! Veel sterkte voor het pukje!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Het get Trea dit nieuws kun je er net niet bij gebruiken

Ik blijf voor jullie en het pukje duimen!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

30 - 5

31 - 5

8 - 6

11 - 6

13 - 6

Ik schrik van die foto's.. en dat dikke been.
    Het lijkt wel erger te worden.
    Je moet erg oppassen voor inkapseling van weefsel - bindweefselvorming. Heeft je DA vochtafdrijvers gespoten?

Oef... wordt hier helemaal niet vrolijk van.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ah! Beter dan de foto van de 11e!! Het lijkt tot rust te komen. Heb je al een besluit genomen of je een foto laat maken?

Ja, we geven het nog de tijd tot het weekend. Volgens de DA moet er binnen enkele dagen een drastische verbetering komen, zo niet dan laten we maandag een foto maken.

Ze is al een paar dagen van de pijnstillers af en de pijn is niet toegenomen. Ze moet even op gang komen na lang stilstaan en liggen, maar loopt ze eenmaal dan loopt ze op 4 benen. Wel zet ze het gewonde been vér onder de massa, zodat ze niet hoeft af te wikkelen, dit levert blijkbaar veel trekspanning.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Denk dat dat voornamelijk komt door een kneuzing van de 3 pezen aan de buitenachterkant. Die hebben toch denk ik even erg krap de ruimte gehad toen het touw eromheen zat. Net als de lange teenstrekker aan de voorkant.
    Als je het badje geeft, ga je dan ook met een washandje de troepies weghalen?

Ja, ziet goed uit. Komt wel zo.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Als je het badje geeft, ga je dan ook met een washandje de troepies weghalen?
    Gaasje. Tenminste voorheen. Nu de troepjes zoveel minder worden volstaat afspuiten erna. Eigenlijk komt er niks meer uit, er zitten alleen wel eens enkele grassprietjes in de wond geplakt, die wrijf ik er niet uit, maar spoel zolang na dat deze eruitspoelen.

Ik heb dit hele topic gemist ... heel veel sterkte Trea. Ik duim voor je dat het allemaal weer goed komt.

30 - 5

31 - 5

8 - 6

11 - 6

13 - 6

14 - 6

Dikte van het been:

Het gaat écht goed. Ze loopt steeds beter.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

GOED! Geen prut meer eruit? 3 dagen geen prut, dan kan je wat mij betreft met de Equaide starten. Voor de veiligheid eerst even om de dag.
    Joh. Ziet er echt goed uit zuster Trea!

Pagina 9 van de 21 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten