Pagina 10 van de 21 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Ik vind het echt zienderogen vooruitgaan. Dikte van het been lijkt mij volledig passend bij de aard van het letsel! Ik zie zelfs tussen 13-6 en 14-6 al flink vooruitgang .. mooi groeiend roze weefsel van binnen uit!

Allerbest is natuurlijk Pukje zelf als graadmeter! Het feit dat ze, voorzichtig, beweegt lijkt me prima.. ook dat de pijn na afbouw pijnstillers niet erger geworden is!

Fijn om te horen Trea, Ik blijf duimen voor Pebbles

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Trea, ik ben blij verrast! Wat een vooruitgang zeg!!! Hou wel goed het zakje onder de wond in de gaten, komt daar nu echt geen prut meer uit als je van onder naar boven er overheen wrijft? Zo niet, dan is het inderdaad tijd om de wond zelf te gaan stimuleren tot helen.

Het been vind ik niet overdreven té dik, zeker niet gezien de wond en de kneuzing door afknelling van het weefsel in het gedeelte van het been onder de wond.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Tadááááá 16 - 6

14 - 6

13 - 6

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hee dat gaat er goed uitzien, elke dag een stukje beter. Ben je al met de Equiade begonnen?
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Weer dunner! Ga je beginnen nu? Hoevaak doe je haar nog in biotexbad?

17 - 6

Ik ben vandaag gestopt met de biotex. We spuiten nu nog enkel af met de tuinslang.
    Het "pust" nog een heel klein beetje, niet meer zoveel dat het naar beneden zeivert, maar er ligt een puskraagje op de onderste wondrand. Dus ik durf nog niet te beginnen met equide.

Heb ook geen idee of de pus enkel van de wondrand komt, of dat er toch nog ergens een openingetje naar binnen zit.

Wacht dus nog een paar dagen af.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

dikkig troebele pus? Of helder donkergeel vocht? Je zal we pus bedoelen als je pus zegt, maar ik vraag het toch .
    Als je de wond met je handen omsluit en je druk geeft, zie je het dan ergens uit komen?

Ooow echt geen idee Lila.
    Ik zal morgenochtend (of vanavond nog) een foto maken vóór het afspuiten, dan zie je wat ik bedoel.

Nee het komt er niet uit onder druk. Het ontstaat gewoon na 8 uurtjes rondlopen
    Als ik erop druk, of met strak omsloten handen naar boven wrijf (richting wondopening) gebeurt er niets.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Okido!

Hier is het dan. Dit is vóór het afspuiten. Het is niet echt pus wat eruitloopt, het lijkt wondvocht, niet helemaal helder, maar ook niet donkergeel.

Daar waar het cirkeltje zit, welt langzaam een "druppel" die later (als hij te groot wordt) uitloopt in de lijnen. Het zijvert (is het nou korte of lange ij?) dus nog wel een beetje, de ene keer erger dan de andere.

Deze is met flits gemaakt, dan zie je dat het hele wondgebied een beetje blinkt, daar is het vochtig. Best nog wel veel dus.

Die "druppel" lijkt omhoog te wellen uit de diepte. Het is precies op het plekje waar het wondje het verst openstaat en waar je nog in een spleetje kan kijken na het afspoelen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als dat zich heeft opgehoopt na 8 uur, nou dan is het goed hoor! Da's eigenlijk zo goed als niks. Dat kunnen we onder de noemer "gewoon" wondvocht scharen. Wat mij betreft kan je ermee gaan beginnen het dichtgaan te stimuleren. Smeren dus . Dun laagje hè!

Oké, en waar smeer ik dan? Alleen de wondranden of ook het binnenste?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik zou het helemaal doen. Een dun laagje. En dan morgenochtend eerst eens even kijken hoe het eruit ziet, want wellicht kun je ook al terug naar eenmaal daags schoonmaken. Dan is het handig om het met een emmertje te doen met wat lauw biotex en een schoon washandje/gaasje, goed uitspoelen en afdrogen met schone handdoek. Restjes Equaide zitten laten.

Bedankt voor het advies!

Pagina 10 van de 21 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten