Naar aanleiding van een topic bij voeding: grasbuik en aan de dunne hier een probleem. Even ter inlichting: hij heeft een flinke grasbuik en staat sinds zaterdag op een wei met flink hoog gras. Gister 5uur voor de kar gestaan (met uitgespannen pauze en genoeg eten en drinken en alles gestapt) was de buik helemaal weg!
Vandaag liep ik het erf af, met hem aan de hand en hij liep vrij voorzichtig over de grote dstenen
Zijn hoeven waren gister enkel aan de buitenkant wat afgesleten, maar ik heb hem op stal meteen 'rechtgezet' zeg maar, beetje bijgevijld dus zodat ze weer waren zoals ze hoorde. Zo doe ik het altijd als ik met de kar ben geweest overigens. Ik doe hem al driekwart jaar zelf natuurlijk bekappen, keiharde hoeven, nooit iets aan de hand!
Maar wat moet ik van dat gevoelig lopen op de grote dstenen denken? toch geen symptoom van hoefbevangen? of zou het puur van gister zijn?
(er staat een fjord bij ons op stal die ook zo gevoelig liep op de stenen en die staat nu zwaar hoefbevangen op stal )
Ik heb overigens wel 2 maand terug de gewone hoefsmid laten komen, omdat de hoeven echt te lang waren om te vijlen. Deze heeft op de normale manier bekapt en toen had hij het ook. Beetje stom van me, maar ik was te laat op stal door een overlijden en was dus te laat om te zeggen dat ik niet wilde dat er in de zool werd gesneden!
Bladwijzers