Hallo
Mijn pony van 15 heeft minstens 8 jaar op ijzers gestaan. Twee jaar geleden heb ik besloten om de ijzers eraf te halen. Ik heb hem toen natuurlijk laten bekappen. Ik heb hem laten strasseren in het begin. Dit beviel niet, omdat hij naderhand te gevoelig ging lopen. Daarna heb ik hem gewoon natuurlijk laten bekappen. En nu uiteindelijk onderhoud ik zijn hoeven zelf.
Het probleem is alleen dat hij voor nog steeds gevoelig loopt. Het viel mij op dat wanneer ik meerdere keren in de week met hem naar buiten ging hij gevoeliger ging lopen. Nu rij ik hem 1 x in de week buiten en hij loopt dan beter over steentjes. In de rijbak en in de wei loopt hij overigens altijd goed. Alleen als hij over ongelijk en stenige ondergrond loopt dan gaat hij voor gevoeliger lopen.
Hebben meer mensen last van dit probleem? En wat zou ik er eventueel nog aan kunnen veranderen?
Moet ik het buitenrijden juist meer gaan opbouwen voor hardere hoeven?
Ik heb keratex geprobeerd (zonder effect) en zit er nu aan te denken om magnesium oxi nog wat te gaan uit testen? Dit is het spul wat ze bij paardnatuurlijk ook verkopen voor hoefbevangen paarden en paarden met gevoelige hoeven. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes Annet
Bladwijzers