Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Vash aan de 22ft line!!

  1. #16
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Nou ja ik laat haar er ook wel opstappen en haal niet de lijn in, maar ik probeer haar wel ver genoeg te houden. Een klap geven doe ik niet. Ik laat haar dan gewoon een paar stapjes achteruit gaan tot ze weer achter het touw staat.

    xxx julie

  2. #17
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Nee, ik bedoel niet dat jij 'm een klap moet geven!! Maar als hij op het touw gaat staan, dan gaat 'het touw bij de volgende stap strak staan en krijgt ie dus even giga druk bovenop zijn hoofd! DÃ*e klap bedoel ik.

  3. #18
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Ah ja, zo. Nou ja, ik denk dat ze niet zelf doorhebben dat het hun fout is, door te dicht te lopen. Dus ik denk niet echt dat dit wel werkt, Shiva doet het ook telkens opnieuw. Vaak is het dan ook moeilijk om mij om d'r bij mij te houden, want dan vergeet ze plots dat ze circling game aan het spelen is en dan loopt ze gewoon weg. Zit ik daar dan te trekken dan trek ik ze gewoon nog meer naar het gras, of helemaal haar hoofd tussen haar benen .

    xxx julie

  4. #19
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    In principe is het paard verantwoordelijk voor waar hij zijn voeten neerzet. En als dat op het touw is, krijgt ie idd een klap boven z'n oren te verwerken. Of is dat wel erg "hard" en moet je de lijn bij zijn voeten weghouden?
    hé, das waar ook, eigenlijk is dat één van der verandwoordelijkheden van het paard om te kijken waar hij loopt. ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft want dat vind ik een zeer interessante vraag.

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van het paard om te kijken waar hij loopt, maar volgens mij zien ze soms dat touw gewoon echt niet. Als een paard vooruit kijkt en dat touw hangt laag, dan ziet hij volgens mij zijn eigen voeten niet en dus ook dat touw niet dat vlak bij zijn voeten op de grond sleept.
    Wat ik doe als het paard in de circling game over het touw stapt, is direct om disengagement vragen en het paard naar me toe vragen. Bij Tanja werkt dat vrij goed, die komt dan naar me toe met zo'n gezicht van: help, dat touw zit eng te doen! Atli daarentegen weet donders goed dat ik niet veel te vertellen heb als het touw onder zijn voorbeen doorloopt, en hij ziet het nogal eens als een aanleiding om lekker te gaan scheuren en bokken, waarbij ik hem meestal los moet laten. Nou en dan gaat hij maar effe lekker rennen, maar dan wel met 7 meter touw achter zich aan en wel zo lang en zo hard als ik dat wil. Dan is de lol er meestal snel van af.

  6. #21
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Wat ik vandaag bedacht heb: eigenlijk komt Shiva bij die circling dan te dicht in mijn bubble, dus flapper ik met mijn arm zodat ze ver genoeg blijft en dan stapt ze niet op het touw! Da's natuurlijk nog geen oplossing voor de 22ft-line, maar dat is mijn zorg nog niet hé .

    Marja wat jij zegt is volgens mij ook wel waar, ik probeer haar dan ook disengagement te vragen als ze erop staat, maar vaak is het gras haar dan interessanter en reageert ze niet direct op dat disengagement, maar wel na een tijdje. Dan vraag ik haar dus een stapje achteruit en dat doet ze dan mooi .

    xxx julie

  7. #22

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Suus stopt dan meestal uit zichzelf meteen, met zo'n gezicht van: Baas, zo kan ik hetr niet, haal jij me uit de knoop?
    Best schattig.

    Je kan haar ook stoppen als ze (soms) van je wegloopt met het touw tussen haar voorbenen door, door heel langzaam druk op te bouwen (dus niet als ze wegscheurt, maar dat doet suus in zulke gevallen niet), en te releasen als ze NOG langzamer gaat, tot ze stilstaat. Gelukkig is ze behoorlijk cool met het touw in de knup.

    May the horse be with you!

  8. #23
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Vash aan de 22ft line!!

    Nou, vanavond ging knudde! Een bak vol plassen, en een natte string die steeds in de knoop kwam met die net zo natte loodzware 22ft lijn en een Vash die steeds na 2 meter op de cirkel zodra ik meer touw gaf disengagede. Misschien doordat het touw nat was deed ik het te schokkerig (ik geef altijd mezelf de schuld hoor als iets misgaat) en reageerde hij daar dus wel goed op. Belonen dus maar weer. Op een gegeven moment heb er maar de brui aan gegeven en hebben we nog wat door de bak gewandeld. Dát ging super.......

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •