Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

  1. #1
    Actief Forumlid wigchert's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    127

    (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    Ik heb nog niet zo lang een Level 1 pakket en door dat mn paard (2 jaar)verhuist is ben ik donderdag pas begonnen. (ze staat nu een week op dr nieuwe stal)

    Bij de friendly game begon ze uitgebreid te gapen, (dit leek me een goed teken ) maar na een tijdje wil ze gewoon bij me weglopen.
    Ik heb dr hoofdje naar me toegebogen en ze draaide een rondje om me heen en toen stond ze weer stil en ben ik door gegaan.
    Wat doen jullie als je paard bij je wegloopt?

    Soms gaat ze als ik haar bij dr schouder kriebel ook met dr hoofd naar mn hand en hinnekende geluiden maken en ook bij zichzelf krabbelen, waarvoor maakt ze zulke geluiden?

    Als ik Porcupine game doe bij dr kaken (hoofd weg duwen) gaat ze soms zich heel groot maken en met dr voorbenen slaan.
    Zou het beter zijn als ik dit eerst met de Carrotstick probeer zodat ik meer afstand van dr heb?

    Ze is ook snel afgeleid (ze is natuurlijk nog jong) en loopt soms bij me weg of kijk naar andere dingen. Moet ik dan de leadrope aannemen? Wat doen jullie?

    haha, wat een vragen...maar ja...ik hoop dat jullie tips hebben
    ...Wild SILVY West....is the BEST!!!

    <!-- w -->http://www.ankespaardenparadijs.nl<!-- w -->

    voor al uw voedingssupplementen en paarden artikelen. Nu ook Jolly speeltjes!!!

    Let ook op de aanbiedingen die elke maand vernieuwd worden!!!

  2. #2
    Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004
    Locatie
    Duffel (Belgiƫ)
    Berichten
    164

    Re: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    Hey Wigchert,

    Ik ben ook nog maar net met L1 begonnen.
    Ik doe alles eerst met de carrot stick. Het is juist de bedoeling dat je op die manier wat meer afstand hebt voor het geval je paard zich verzet.
    Zorg er wel voor dat je eerst friendly doet met de stick, zodat hij/zij er niet bang van is.
    Als het met de stick goed gaat, kan je eens proberen met je vingers/hand.
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

    Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

  3. #3
    Actief Forumlid wigchert's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    127

    Re: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    Ik heb vandaag voor het eerst de friendly game gedaan met de carrotstick, ze wou hem eerst opeten (kauwen, likken) en daarna kon ik de friendly game doen en dat ging prima (beter dan met mn handen).
    Ook de string over haar benen, buik, nek 'gooien' ging prima!!
    Zo, ik was weer trots op mn meissie vandaag!!!
    ...Wild SILVY West....is the BEST!!!

    <!-- w -->http://www.ankespaardenparadijs.nl<!-- w -->

    voor al uw voedingssupplementen en paarden artikelen. Nu ook Jolly speeltjes!!!

    Let ook op de aanbiedingen die elke maand vernieuwd worden!!!

  4. #4
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    als je paard wegloopt bij de friendly game is het de bedoeling dat je of je touw korter maakt zodat ze niet zo ver weg kan en gewoon doorgaat met friendly game. Je kan ook met haar meelopen en doorgaan tot ze weer stilstaat en dan stoppen.

    Bij de porcupine game met de stok kan je deze bij paarden die nog niet weten hoe het gaat de stick tegen haar en je buik zetten en dan zelf alleen de string vasthouden. Als je paard dan opzij gaat valt de stok en weet je zeker dat je optijd released.
    Als dit goed gaat kan je meelopen maar met de stick duw je al snel te hard! Dus ik kan je aanraden om daarna snel weer met de hand te beginnen anders komt je release of terug naar fase 1 te laat.

    Veel succes!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  5. #5
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    Misschien vind ze het een beetje bedreigend bij haar hoofd. Ik neem aan dat je haar voorhand wilt laten omstappen. Ik doe dan m'n ene hand op de schouder en de ander op de kaak. Begin gewoon met heel weinig druk op het hoofd en wat meer op de schouder, dan hoef je ook niet te dicht bij de voorbenen te gaan staan en kan ze rustig wennen aan druk op haar hoofd. Als ze dan een stapje zet, direct friendly op haar hoofd! heel rustig opbouwen dus.

  6. #6
    Actief Forumlid wigchert's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    127

    Re: (L1) vraagje over Friendly, Porcupine game

    Thanks Nacino voor de tip. Dat werkt een stuk fijner als ik de ene hand op de schouder leg en de andere op d'r kaak.

    Het gaat nog niet allemaal heel soepel maar al veel beter als in het begin!
    We oefenen rustig door!

    Thanks voor de tips allemaal!
    ...Wild SILVY West....is the BEST!!!

    <!-- w -->http://www.ankespaardenparadijs.nl<!-- w -->

    voor al uw voedingssupplementen en paarden artikelen. Nu ook Jolly speeltjes!!!

    Let ook op de aanbiedingen die elke maand vernieuwd worden!!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •