Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Irwin vraag

  1. #16
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Irwin vraag

    Je leest het goed..!!

  2. #17
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Irwin vraag

    jeeeeej

    Zou singelplekje dan toch een reflex zijn? (moet denken aan Els d'r traver reflexpoint ) en schouder mee gewoon "lichaamstaal" waar ze tegenin kunnen gaan en wat ze dus in principe beter kunnen accepteren?

  3. #18
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Irwin vraag

    Kijk.. en dát vind ik nou weer een 'jeej'! Ik vin'tut een mooie overdenking waard!

  4. #19
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Irwin vraag

    niet irwin hier, maar toch interessante discussie
    Ik doe ook soms schouder en soms ribben aanraken. Hoofd-hals gaat vwnw als de rug kan ontspannen. Die ontspant alleen als het dier recht loopt en spoort. Als er dus duidelijk één deel (voorhand of achterhand) meer naar binnen komt, duw ik die naar buiten. Als ze niet recht loopt omdat ze gewoon als een plank de bocht omgaat en niet de ribben buigt, dan geef ik druk bij de singel, om de ribben te laten buigen. Als ze wel buigt, maar d'r schouder wat laat hangen dan duw ik de schouder.
    Volgens mij doe ik het zo, maar dat is wel lichamelijk bekeken.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  5. #20
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Irwin vraag

    Helemaal niet erg dat het niet Irwin is.

    Hoe geef je druk bij de singel? Met je stick? en hoe duw jij schouder/heup naar buiten dan?

    het blijft me bezig houden deze materie. Krijg volgende week de DVD over longeren binnen (hoezo goede volgorde ) en hoop daar meer over naar binnen/buiten duwen van lichaamsdelen uit te kunnen halen... Ik ben benieuwd.

  6. #21

    Re: Irwin vraag

    Wat Karen Rohlf deed, leek ergens heel veel op Irwin, alleen niet met die aandacht voor je centrum. Het zit dicht bij elkaar hoor, Rohlf en Irwin.

    Achteraf denk ik dat Lodash in mijn Rohlftijdperk DAAROM soms ineens stilstond na een half rondje onwijs mooie gedragen zwevende draf, omdat ik dan inmiddels niet meer goed stond.

    En dan stond ie ook vrij inene haaks stil: "KLAAR!!" (dacht ik toen). "JE STOPT ME! KAN ER NIET DOOR!" denk ik nu.

    Gelukkig moest ik er altijd om lachen, hergroepeerde en vroeg opnieuw. Maar stel dat ik daar 'firm' over was geworden, gatver, dan had ik hem aangepakt voor reading me so well.

    Moeilijk, leuk, boeiend, inetressant!

    May the horse be with you!

  7. #22
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Irwin vraag

    hihi.. Zaterdag was vriendin Merel bij Bruut. Zij 'kent' lange lijnen vanuit de A.de Both methode... Véél techniek op het gebied van rechtrichten (zij 'voelt' aan de lijnen waar Bruut leunt/pakt en werkt naar gelijk 'gewicht' in de handen) maar nauwelijks lichaamstaal.. Héél zoet om te zien hoe ze na uitleg haar best deed en op een gegeven moment vertwijfeld uitriep: "hij (=Bruut) zorgt steeds voor dat ik verkeerd sta" .. En dat was precies wat mijn ondeugende poownie deed.. schandalig 'misbruik' maken van de onwetendheid van Merel.. Bruut riep nog net niet 'nanananana' naar haar

    Gelukkig was M. niet voor één gat te vangen en Bruut ging van de combi lichaamstaal/a.deBoth leuk sjouwen

  8. #23
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Irwin vraag

    ben nog heel erg aan het experimenteren (ik doe maar wat )
    ik heb het heel lang alleen op een kleine cirkel gedaan en dan met porcupine de ribben gebogen en de achterhand weg geduwt. Ze snapte het buigen van de ribben namelijk helemaal niet. Nu doe ik het vooral in draf (en kleine stukje proberen in galop) en dat doe ik aan een veel langere lijn, probeer dus gewoon met focus en driving (en eventueel een puntje van de savvy string tegen d'r aan ) de schouder en achterhand weg te krijgen.

    (karianne, je kwam nog een keer langs om te helpen toch vandaag mogen de hechtingen eruit dus...)
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  9. #24

    Re: Irwin vraag

    (ja dan kunnen we wat gaan afspreken hee! )

    May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •