Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

  1. #1

    Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Na even denken, ben ik toch vol vertrouwen op mijn lieve Nessa naar buiten geweest, met touwhalster, zonder zadel
    Het ging super!
    Ik denk dat ze ook wel voelde dat ik alle vertrouwen in haar heb.
    Na een tijdje, wil ik omdraaien, maar toen brak m'n touw, dus ik moest haar terugrijden naar huis op m'n zit en stem.
    Het ging super goed, ze heeft alles gedaan wat ik zei.
    Ze reageerde heel goed op m'n stem, en ook op m'n zit.
    ook gedraaft.
    Toen haar touw nog eraan zat, ook gegaloppeerd, en dat ging super
    Ik ga dit zeker vaker doen!

  2. #2
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Zo, dat is stoer. Dat doe ik je niet na, maar bij ons razen de vrachtwagens, tractoren en scooters dan ook voorbij .
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  3. #3
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    huh, kan jij zonder tuig (nouja alleen een halster zonder touw) langs de weg??
    wow ik wou dat ik dat kon!

  4. #4

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Tozalin
    huh, kan jij zonder tuig (nouja alleen een halster zonder touw) langs de weg??
    wow ik wou dat ik dat kon!
    Jaaa, makkelijk!! Nessa is gewoon een toppaardje, ze schrikt nog niet eens als er 3 harleys (of hoe je doe stinkdinge ook noemt ) Langskomen! of wat dan ook, ze schrikt nergens van

  5. #5
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    nee borus ook niet, maar hoe zeg de dat ook alweer? Het gras aan de andere kant van de weg is altijd groener
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  6. #6
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    wil niet zeuren, maar het lijkt me nogal gevaarlijk wat je doet. Vooral om op weg te gaan met een slechte kwaliteit touw. Voor je het weet gebeuren er ongelukken mee.

  7. #7
    Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    alphen aan den rijn
    Berichten
    76

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    mijn tinkie schrikt ook echt nergens van, maar als ik buiten ga rijden doe ik dat toch wel met hoofstel en zadel! En dat doe ik gewoon omdat je nooit weet wat er kan gebeuren op de weg en je toch steviger zit en iets meer te zeggen hebt over je paard. Er kan zomaar een malloot langsrijden en je paard opjagen of iest naar je paard gooien en dan gaat je paard echt wel aan de haal denk ik!
    Maar goed wel fijn dat het zo goed ging, maar het is niet mijn keuze, ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord
    groetjes marjolein

  8. #8
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Je moet echt niet denken dat deze mensen je willen aanvallen ofzo. Jij hebt veel vertrouwen in je paardje en dat is mooi, maar je moet niet vergeten dat je nooit nooit moet roepen. Hoe betrouwbaar je paard ook is er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor de situatie niet meer zo veilig is.
    Voor mij behoort zoiets nog tot een unsavvy iets, maar dat is mijn mening alleen maar.
    ride like the wind

  9. #9
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Nou ik doe het ook wel eens hoor... Ik denk dat je zelf heel goed aan kan voelen of de situatie verantwoord is of niet. En ook al val je er een keer af... so what?! Ik ben in al die jaren paardrijden er zo vaak afgedonderd (soms wel 2/3 keer in een uur les), en heb maar 1 keer iets serieus gehad ten gevolge van eraf vallen.
    Als ik zonder zadel naar buiten ga, doe ik liever wel een hoofdstel in onder het touwhalster trouwens.....
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  10. #10
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Als je paard (en jijzelf!) goed gewend zijn aan het rijden met een touwhalster, is er niks gevaarlijks aan om zo buiten te gaan rijden. Wel als je dat doet met een touw dat breekt, dan vind ik het nogal onverantwoord om zo door te rijden, zeker als je langs het verkeer moet! Ik zou toch echt wel afgestapt zijn om mijn paard aan de hand naar huis te leiden, ook al is hij nog zo braaf en goed bestuurbaar zonder touw.

  11. #11
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Nou ik doe het ook wel eens hoor... Ik denk dat je zelf heel goed aan kan voelen of de situatie verantwoord is of niet. En ook al val je er een keer af... so what?! Ik ben in al die jaren paardrijden er zo vaak afgedonderd (soms wel 2/3 keer in een uur les), en heb maar 1 keer iets serieus gehad ten gevolge van eraf vallen.
    Als ik zonder zadel naar buiten ga, doe ik liever wel een hoofdstel in onder het touwhalster trouwens.....
    In een les eraf ketsen is niet zo erg (nouja voor jezelf liever niet natuurlijk ). Je paard kan dan nergens naartoe, maar als je buiten gaat rijden en je valt eraf dan kunnen de gevolgen niet te overzien zijn.
    Als ik langs een drukke weg moet en mijn touw gaat kapot dan kan ik je ervan verzekeren dat ik afstap en te voet verder ga. Ik ben niet alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar ook voor m'n paard en de omgeving. Krijg er al kippenvel van als ik denk aan een situatie dat cheyenne de weg op zou rennen tegen een auto omhoog brrr
    ride like the wind

  12. #12
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Natuurlijk is het gevaarlijk om je paard kwijt te raken als je eraf valt, maar wanneer je het aan voelt komen moet je er gewoon gelijk af springen (af laten glijden, zonder zadel een stuk makkelijker dan met), voor je gelancheerd kan worden. Dan kun je de teugels (of lead) vast blijven houden.
    Met wandelen heb ik borus wel eens los moeten laten (het was heel glad door het sneeuw en ik moest borus naar de manege verhuizen, beesie was zo fris als een klontje) maar ik had dan wel het geluk dat het niet druk was op straat en borus 50m verder me op stond te wachten.

    Nessa ik vraag me af.... hoe kan je touw in hemelsnaam knappen? Het touw van touwhalsters kun je tot 700kg aan hangen dus mag je flink sjorren voor dat dát stuk gaat
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  13. #13

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s

    Nessa ik vraag me af.... hoe kan je touw in hemelsnaam knappen? Het touw van touwhalsters kun je tot 700kg aan hangen dus mag je f]/images/smilies/wink_smile.gif[/img]
    Het lusje waar ik het touw aanvast doe, dat knapte, want dat was dunner en minder stevig.
    Nu ga ik een beter touwhalster kopen

  14. #14
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Natuurlijk is het gevaarlijk om je paard kwijt te raken als je eraf valt, maar wanneer je het aan voelt komen moet je er gewoon gelijk af springen (af laten glijden, zonder zadel een stuk makkelijker dan met), voor je gelancheerd kan worden. Dan kun je de teugels (of lead) vast blijven houden.
    Jaja, toen ik dat deed brak ik anders wel mijn enkel

    Gewoon genoeg voorzorgsmaatregelen nemen! minstens een halster met een touw eraan, in goede staat.
    Met of zonder zadel dat voelt iemand idd zelf wel aan wat veilig is. Maar je moet er wat mij betreft in ieder geval voor zorgen dat je er genoeg aan gedaan hebt om het veilig te houden.

    En er kan ook wel eens iets kapot gaan natuurlijk, dat kan je niet altijd voorzien!

  15. #15
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Met touwhalster, zonder zadel, naar buiten geweest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino

    Jaja, toen ik dat deed brak ik anders wel mijn enkel
    Beter dan dat je paard zn enkel breekt
    Neh das flauw... tuurlijk is het safer om te voorkomen dat om eraf geslingert te worden.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •