Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: wegduwen met schouder

  1. #16

    Re: wegduwen met schouder

    Ik zie het meer als een aanwijzing dan een correctie. Hou het klein. Waarom grootse gebaren maken als je het heel klein kan houden? Je werkt daarmee zeker aan de relatie in mijn ogen, dit is gewoon communicatie.

    Je hóeft niet te schreeuwen ( 1 keer effectief zijn??) als je ook kan fluisteren. Je kan het ook gewoon 3x vragen op een beleefde manier, dat doet niks af aan je onderlinge verhouding. Als je maar consequent bent. Waarom menen sommigen dat je dingen voor eens en altijd duidelijk moet maken? Zo komt tenminste de quote van Margot bij mij over. Maar misschien bedoelt ze het wel anders hoor, daarom vroeg ik het.

  2. #17
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: wegduwen met schouder

    Als het paard jou niet als leider kan beschouwen zou een tikje op de borst denk ik ook niet veel helpen, omdat je daarmee alsnog het paard 'corrigeert' en niet iets in de relatie veranderd.

    Maar is het ook niet zo dat juist omdát je je paard corrigeert je daardoor, uiteindelijk, wel iets in de relatie veranderd. Juist omdat je dan leiderschap toont (met respect,en dan kan op heel veel manieren) waardoor er dus iets veranderd in de relatie tussen jezelf en je paard?
    note to self: change the mind, the body will follow.

  3. #18

    Re: wegduwen met schouder

    @Trea, thanks voor je uitleg. Als je het daadwerkelijk als communicatie kan inbrengen werk je aan je 'relatie'. Maar ik denk voor veel mensen dat dit snel triggert tot paard corrigeren en dat dat een 'focus' wordt.

    @Jaminum. Je paard corrigeren vind ik niet veel leiderschap tonen. Correctie alleen als hij echt iets heel ergs fout doet. Het geeft een verschil of je iets doet vanuit ' je paard corrigeren' of dat je iets doet vanuit 'communicatie' zoals Trea het ook omschrijft.

  4. #19
    Forumlid
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    (verhuisd) :( Zuid-Frankrijk
    Berichten
    22

    Re: wegduwen met schouder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jopie
    @Jaminum. Je paard corrigeren vind ik niet veel leiderschap tonen. Correctie alleen als hij echt iets heel ergs fout doet. Het geeft een verschil of je iets doet vanuit ' je paard corrigeren' of dat je iets doet vanuit 'communicatie' zoals Trea het ook omschrijft.
    Een leidende hengst zal ook altijd corrigeren. Dat corrigeren doet hij door middel van communicatie. Door het paard te corrigeren toon jij aan dat jij het voor het zeggen hebt en niet hij. Anders walst ie zo langs je en de volgende keer over je heen. Dan toon je toch leiderschap aan?
    (Een respons van iemand over 'Als paarden konden praten' in mijn msn naam)
    Hij: "In fantasy kunnen paarden praten"
    Ik: "Ze kunnen wel degelijk praten, maar niet alle mensen kunnen het verstaan"

  5. #20
    Forumlid CooLLady's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    22

    Re: wegduwen met schouder

    Ja kan ook de leadrope voor zn neusje zwiepen tot het hem perongeluk raak of je zelf om je rug zwiepen als je wilt dat ie achter je blijft tog??doe ik wel regelmatig mar dat met de carrotstick ga k ook nog ff doen thnx trea weer voor een goede uitleg en tip!

  6. #21

    Re: wegduwen met schouder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Shadow Dancer
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jopie
    @Jaminum. Je paard corrigeren vind ik niet veel leiderschap tonen. Correctie alleen als hij echt iets heel ergs fout doet. Het geeft een verschil of je iets doet vanuit ' je paard corrigeren' of dat je iets doet vanuit 'communicatie' zoals Trea het ook omschrijft.
    Een leidende hengst zal ook altijd corrigeren. Dat corrigeren doet hij door middel van communicatie. Door het paard te corrigeren toon jij aan dat jij het voor het zeggen hebt en niet hij. Anders walst ie zo langs je en de volgende keer over je heen. Dan toon je toch leiderschap aan?
    Je hebt leiderschap, leiderschap en leiderschap. En vast nog een paar.

    Als je dominantie wil, zoals jij het noemt, dan kun je gerust aan het meppen slaan, je paard zal je respecteren. Ind e zin van: goed opletten wat je aangeeft, want anders...

    De meeste paarden zullen je niet aardig vinden, en ook niet ECHT vertrouwen, als je zo puur vanuit dominantie met z eomgaat. Dat is zo smal, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Ja, de leidhengst zal 'corrigeren', een hap uitdelen, een klap.

    Wordt hij gerespecteerd? Ja.
    Gevreesd? Ja
    Aardig gevonden? Nee, beslist niet, maar liever uit de buurt blijven, je weet maar nooit.

    Vinden paarden elkaar aardig? Ja, volgens mij wel, op hun manier. Susan en Spok zijn vriendinetjes. Wil niet zeggen dat Susan niet over Spok heenwalst als ze zulks nodig acht (omdat er een lekker grasje staat of omdat ze toch even iets anders gaat doen).

    Ik probeer dus een SPok plus 2 te zijn. Dat ze me net zo vetrrouwd als Spok, aardig vind als Spok, maar wel tikie beter luister dan naar Spok.

    Misschien bedoel jij dit ook wel, maar het k]/images/smilies/ad.gif[/img]

    Beetje kort door de bocht, I know, maar ik hoop dat je de strekking begrijpt...

    Enjoy!

    May the horse be with you!

  7. #22
    Forumlid
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    (verhuisd) :( Zuid-Frankrijk
    Berichten
    22

    Re: wegduwen met schouder

    Dankje, dat is min of meer wat ik bedoelde. Ik heb er veel aan. Want ik moet ook nog achter allerlei dingen komen betreft het 'leiderschap' en wat dat allemaal inhoudt.
    (Een respons van iemand over 'Als paarden konden praten' in mijn msn naam)
    Hij: "In fantasy kunnen paarden praten"
    Ik: "Ze kunnen wel degelijk praten, maar niet alle mensen kunnen het verstaan"

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •