Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Het nieuwe forum...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het nieuwe forum...

In de huiskamer is al gemeld dat Onno en ik bezig zijn om het forum straks om te zetten naar een nieuwe versie van phpBB.

Het nieuwe TEST forum kun je al bekijken en ook in posten, maar alleen TEST posts. De berichten op het TEST forum en dit forum zijn namelijk verschillend, alleen de berichten op DIT forum zullen blijven bestaan.

Er zijn een aantal redenen voor de overstap naar een nieuwe versie, de belangrijkste zijn:

- er zijn nieuwe beveiligingen, waardoor er in de toekomst minder spam op terecht zal komen.
    - de nieuwe versie is de enige die straks nog verder ontwikkeld wordt, de huidige versie stopt dan met nieuwe updates die bijvoorbeeld nodig zijn voor beveiliging
    - voor leden zijn er ook allerlei nieuwe, leuke opties toegevoegd. Zo kun je bijvoorbeeld naast de berichten, bij de avatar, gelijk zien of die persoon op het moment online is, je kunt bekijken in welk topic iemand de meeste berichten geplaatst heeft... Je kunt een moderator 'tippen' door op een knopje te drukken bij een bepaald topic, zodat de moddies direct op de hoogte worden gesteld hiervan. Dit kan handig zijn bij spam, of bij een mogelijke ruzie.
    - de nieuwe versie is voor administrator en moderators veel handiger in gebruik, meer opties en vooral: registratie van moderator handelingen.

Kortom: voldoende reden om het forum klaar te maken voor een overstap naar deze nieuwe versie.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Het nieuwe forum...

Een aantal foutjes zijn al gevonden door de leden die de moeite hebben genomen om wat te testen.

Deze zal ik hier even noemen, zodat jullie kunnen zien wat al wel opgelost is.

Het posten van smileys, quotes en andere bbcode gerelateerde dingen was niet mogelijk. Dit is nu goed gezet, door de forumpermissies aan te passen.
    Code:
    (notitie voor admin: permissies > forumpermissies > forumpermissies voor groepen > rollen op 'standaard met peilingen' zetten)
    PB's die niet binnenkomen doordat je pb-box vol zit. Deze kan ik op 'doorstromen' zetten, zodat net als nu de oude pb's automatisch verwijderd worden wanneer nieuwe binnenkomen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Na mijn aanvankelijke weerzin moet ik toegeven dat ik het helemaal goed vind nu. Alle 'dingetjes' werken en ik ben helemaal heppie met de prosilver-versie. Daar hoef je niet eens wat aan te veranderen ( behalve misschien het balkje bovenaan en de naam van het forum natuurlijk!).

Goedzo!

En dat ik het eerst niet mooi vond.. ( dat serenity vind ik echt lelijk), dat zal de leeftijd zijn - wij oudjes moeten eerst altijd aan wat nieuws wennen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

En dat ik het eerst niet mooi vond.. ( dat serenity vind ik echt lelijk), dat zal de leeftijd zijn - wij oudjes moeten eerst altijd aan wat nieuws wennen!
    reken pubers daar dan ook maar bij

ik hou niet zo van aanpassingen..maar als het moet, dan moet het nu eenmaal! En voor de rest ziet het er idd wel oké uit. Al zal ik dit forumpje wel missen hoor!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Me like new forum

Er zijn misschien nog wat hobbels en oneffenheden maar ik geloof dat ik er mee kan werken en zo niet zeg ik gewoon mijn lidmaatschap op
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Voor zover ik het nu kan zeggen vind ik het nieuwe forum prima, het is even wennen.
    Maar ach geen gekker gewoonte dier als de mens

Aangemeld
    May 2005

Vind het nieuwe forum erg gezellig dus zit het gewoon in mijn eentje helemaal vol te kletsen

Misschien een eigen forum beginnen voor mijzelf alleen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

wat een gezellig idee! Wie gaat er modden? you2?

Op het nieuwe forum kan je attachments van 830 kb uploaden (weet bovengrens niet). Blijft dat zo? Vroeg zij verlekkerd?

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Op het nieuwe forum kan je attachments van 830 kb uploaden (weet bovengrens niet). Blijft dat zo? Vroeg zij verlekkerd?
    Tss, das ook een ramp. Moet ik alle kanten op scrollen om steeds een stukje paard te bekijken. (tis wel een mooi paard trouwens )
    Ik vind (beetje veel ) kleiner eigenlijk wel een goed idee. Dan zie je het geheel nog is een keer.
    Surrender to fun!

Hahaha ja was effe test.
    Ze loopt niet echt goed daar, te diep, maar ach, we beginnen ergens en dan gaan we verder he?

Denk dat de database het sneller opgeeft als er geen fatsoenlijke limiet (zeg 500 kb ) aan de foto's wordt gesteld.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Hahaha ja was effe test.
    Ze loopt niet echt goed daar, te diep,
    Ja daar heb je t al, ik vond het wel mooi, maar met al dat gescroll krijg je ook geen goeie indruk he. Dan ist gewoon een mooi paard van heeeeeeeel dichtbij
    Surrender to fun!

Ik zoek me wild naar knopjes, maar dat is gewoon wennen denk ik.

MEGACOOL is de mogelijkheid pb te verzenden naar meerdere mensen tegelijk (handig voor Wimlessen!).

(En nu maar hopen dat ik niet ALWEER giga door de mand val en dat dat nu ook al kan hahaha! )

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    wat een gezellig idee! Wie gaat er modden? you2?
    Lekker handig als ik mezelf eens f]/images/smilies/jaja.jpg[/img]

Maar ik vin het bij jullie ook wel gezellig hoor dus ik kom zo nu en dan ook hier nog wel posten

MH ben wel benieuwd of die optie er nu ook al op zit......zou best lache zijn Ben trouwens door het nieuwe forum achter diverse opties gekomen waar ik nog geen weet van had

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Even een hele domme vraag stellen, hoe kom ik op dat nieuwe forum? Waar vind ik dat? ( ben nog niet zo digitaal)

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten