Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 49 van de 49

Topic: lange lijnen, wie doet het?

  1. #46
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hester_S
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    @ antheman loop je er dan achter met sbw of er langs? Ik liep er namelijk achter..maar het lijkt me makkelijker erlangs..maar die oefening vergeet ik ook nog even hoor! Eerst maar eens voltes rijden..hihi..
    Schuin ernaast.
    Doe jij lange lijnen alleen in staf en draf, of galopeer je ook?
    (je paard bedoel ik dan he )
    Ik galopeer niet

  2. #47
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Wij doen ook regelmatig werken aan de lange lijnen.
    sowieso als ik tegen wat dressuurmatige probleempjes voor de wagen aanloop, want op de bok weet ik nog niet helemaal hoe ik dat moet oplossen en ik zit nog wat met achenbach te etteren, dus liever laten we het dan rusten, en pak ik hem de volgende dag aan de lijnen.

    We werken zowel met als zonder longeersingel, en zowel met als zonder bit. Als ik geen dressuurmatig men-probleem wil oplossen, wil ik hem ook nog weleens trainen zonder de lijnen zelf, maar of dat nog langeteugelen genoemd mag worden weet ik niet

    Ik blijf altijd schuin-achter de achterhand, zeer dicht naast mn pony. Vind ik het fijnst werken. Ik gebruik ook een slofteugel (voelde me wel heel moeilijk toen ik de hyporama binnenging en vroeg om een slofteugel... )

    Wij stappen, draven en galopperen aan de lijnen. Galop wel enkel nog op de volte, in rechte stukken heeft hij teveel mogelijkheden zn snelheid op te voeren en hou ik hem niet meer bij. Galop doen we ook maar kleine korte stukjes, omdat hij het nog wel erg moeilijk vind.
    Verder doen we SB, travers, renvers, wijken en begin appuyeren, gangen verkorten en verruimen als voorbereiding op straks het echte verzamelen.

    Heb op de 1e of de 2e NH dag een workshop lange lijnen van balingehof gevolgd. Was heel interessant. en heb daar ook ontzettend veel geleerd.
    Vorig jaar ook nog een workshop van Wim gevolgd, maar daar had ik blijkbaar te hoge verwachtingen van ofzo? Sunny vond het zand erg leuk om in te rollen, en het enige wat Wim me kon vertellen was dat ik een zeer slecht opgevoedde shetlander had, en dat we eerst maar eens grondwerk moesten gaan doen voor we ook maar konden denken aan dit soort oefeningen... Vond dat erg jammer, had toch echt meer van Wim verwacht.

    Verder staat er ontzettend veel (basis!!) info over langeteugelen op http://www.vrijheidsdressuur.info bij dressuur aan de lange teugel.
    Ook veel info heb ik gehaald uit het boek "werk aan de hand" maar dan moet je wel even door de optomingen heen kijken hoor

    Groetjes, lacuna

  3. #48

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lacuna
    Sunny vond het zand erg leuk om in te rollen, en het enige wat Wim me kon vertellen was dat ik een zeer slecht opgevoedde shetlander had, en dat we eerst maar eens grondwerk moesten gaan doen voor we ook maar konden denken aan dit soort oefeningen...
    Hi hi jij een onopgevoede pony?

  4. #49
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    jah...

    Nja, gelukkig weet ik zelf wel beter. Hoewel het monster me af en toe góed voor schut kan zetten, ben ik nog altijd ontzéttend gek op hem

    Groetjes, Lacuna

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •