Slofteugel??? Nooit van gehoord, maar dank voor de tip, ik ga op zoek !Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Slofteugel??? Nooit van gehoord, maar dank voor de tip, ik ga op zoek !Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
ik heb ze dus zelf gemaakt na de ruzie met de lange lijnen in de wim les.
Ik heb nylon van 10 meter touw van 8 mm gekocht bij de boerenbond, honderiemen van de action gekocht (zitten musketons aan en kosten maar 85 cent EN heel belangrijk..ze passen door de ringen van de longeersingel!!!).
Het touw heb ik doormidden geknipt..dus 5 meter..aan elke zijde een musketon aan gezet en het touw terug gevlochten zodat je de lijnen los maar ook aan elkaar kan maken...super handig! heel licht! en je hebt 2 lange lijnen voor ongeveer 13 euro ...
owja..het touw kost 1,03 per meter en had dus voor 10,25 10 meter touw!
Ik heb ruim 6 meter touw per lijn
Baas boven baas hè!
en mijn vader is pliesieagent.
Tré .. jokkerd!!
Voor het lange lijnen gebruik ik echt een dubbele longeerlijn (uit één stuk) Die is dus net zo lang als twee longeerlijnen (dûh! ) Voor het lange teugelen 'pik' ik dus de slof van somokkele.. geen idee eigenlijk hoe lang die is!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ik heb het er juist bijgezet, omdat de prettigste lengte voor iedereen verschillend is. Hiervoor had ik andere zelfgemaakte, maar daarvan vond ik het touw te dun, te soepel, maar bovenal waren de lijnen voor mij te kort.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
ik had er ook niks anders achter gezocht dan dit.Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
Echt niet.
Het kwam anders héél anders op mij over
Door dat pliesie dingetje.
Trouwens SBW kan ik nog neit aan de LL hoor. Van de week weer geoefend, maar het is zooo moeilijk!
Pliesie is ook meteen wel van dik hout zaagt Trea planken.. haalt meteen de pliesie er weer bij
En Sussie.. die SBW ligt bij jullie om de hoek te loeren en binnenkort is ie er inene!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
@ antheman loop je er dan achter met sbw of er langs? Ik liep er namelijk achter..maar het lijkt me makkelijker erlangs..maar die oefening vergeet ik ook nog even hoor! Eerst maar eens voltes rijden..hihi..
Met SBW liep ik er eerst inderdaad meer naast, en later ook meer achter.
Wel logisch ook, eigenlijk.
May the horse be with you!
Schuin ernaast.Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
Doe jij lange lijnen alleen in staf en draf, of galopeer je ook?Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
(je paard bedoel ik dan he )
ik iig nog alleen in stap..
Bladwijzers