Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 49

Topic: lange lijnen, wie doet het?

  1. #1
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    lange lijnen, wie doet het?

    wie doet er hier allemaal aan lange lijnen en hoe doe je het? waar heb je het van geleerd? Heb je les gehad? Van internet afgekeken? of gelezen?

    Ik ga morgen weer es aan de dvds van chris beginnen, ik heb ook het boek werk aan de hand klaarliggen, maar in de pratijk het uitvoeren is dus wel vaak anders.

    Ik heb dus afgelopen zondag bij wim wat oefeningen gedaan, daar was eigelijk veel strijd, misschien ook onbegrip...maar we kwamen thuis..heb het maandag nog es geprobeert en hij liep als een trein! In stap..in draf..allebei de kanten. Nu ben ik nog niet goed in houdingen die goed zijn..zien dat Diesel goed loopt zeg maar..maar hij loopt onspannen..hoofd levelheaded...en er is bijna geen druk op de teugels.

    Ik zou dan ook veel op de volte oefenen in stap en draf..maar ja...nu dat nu al goed gaat denk ik...wat nu? Wat gaan we verder doen..wat is de volgende stap...wat is de volgende oefening?

    Ik zou wel graag willen weten wat voor oefeningen jullie doen..en of die makkelijk gaan..soort lange lijnen/ longeren topic!

  2. #2
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    ikke doe het. Hilde heeft met mij geleerd.

    Heb er veel baat bij gehad. Het is wel lastig, je moet er feeling voor hebben. Ik heb het gebruikt voor rechtrichten. Nu ga ik proberen de zijgangen ermee te doen. Maar dat vraagt kortere lange lijnen.
    Ik doe meer het longeren met dubbele lijnen, loop op afstand.

  3. #3
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    en dubbele lijnen houd in dat je een doorlopende lijn hebt he? Geen opening...

  4. #4
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    en dubbele lijnen houd in dat je een doorlopende lijn hebt he? Geen opening...
    Wat bedoel jij met opening?

    Ik hou de lijnen op contact. Geen doorhangende lijnen.

  5. #5
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Liek, Dubbele lijnen is gewoon niet met één maar met twee.. of die nou doorlopen (zoals teugels) of niet (zoals twee longerlijnen ieder aan een kant) maakt in praktijk niet uit...
    Ik doe met Bruut zowel langelijnen (met twee longeerlijnen of één hele lange speciale dubbele longeerlijn) ..Je 'staat'(loopt kleine rondjes) in het midden of loopt op afstand mee...
    en langeteugelen.. dat is meer met een soort lange teugels en dan loop je er als het ware bijna naast/ schuin vlak achter..
    Les is wel fijn... ik heb daar wel heel veel aan gehad.. alenig had ik dat toch niet helemaal gered denk ik...

  6. #6
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    wat is het verschil dan tussen lange lijnen en dubbele lijnen? en gebruiken jullie ook longeersingels? Ik ben nu bezig met 2 leadropes..echt ideale maat maar wel erg zwaar dus vandaar die longeersingel.

  7. #7
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Longeersingel gebruik ik ja
    Anders kom ik in de knoei met de lijnen. En het is heel lastig om de buitenlijn dan netjes en correct te gebruiken.

  8. #8
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    .. geen verschil tussen lange lijnen en dubbele lijnen.. met lange lijnen (of dubbele, net hoe je het noemt ) gebruik ik wel een singel.. of soms ligt het zadel erop en dan doe ik de buitenlijn door de stijgbeugel.. Met lange teugelen gebruik ik géén singel!

  9. #9
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    doen jullie ook schouderbinnenwaarts, travers, renver en dat soort dingen? Is dat moeilijk aan te leren?

  10. #10
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Zó ver was ik nog niet met Bianca... Eerst op een mooie soepele manier stap en draf voor elkaar krijgen...
    Ik ga ook niet zelf 'klooien' met dat soort dingen aan de lange lijnen... Wèl in de hand....Dan oefenen we dit wel heel voorzichtig, maar niet aan de lange lijnen of langeteugels..

  11. #11
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    doen jullie ook schouderbinnenwaarts, travers, renver en dat soort dingen? Is dat moeilijk aan te leren?
    Vanaf de grond lukt het begin me nu. Maar met LL mocht ik dit nog niet doen omdat Andor nog scheef was. Nu kan het en wil i dit soort dingen dus ook gaan doen.

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Ik doe sinds kort met Fenna af en toe iets aan een lange teugel. Heb in Belgie Chris iets dergelijks zien doen en probeerde het gewoon na te doen. Ging al vrij snel goed en is een leuke afwisseling aangezien we nog niet rijden. Mijn lichaamsgebruik moet dan hetzelfde zijn als in het zadel en dat is ook een goede oefening voor mij aangezien het in het zadel neit zo lukte.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    ik heb dus gister nog de dvd gekeken, maar eigelijk zijn er niet zo veel oefeningen..meer hoe je begint..hoe je afwent en zijwaarts..

    dacht eigelijk dat er meer opstond..want de vorige keer snapte ik er weinig van, maar nu is het veel duidelijker ineens..haha

  14. #14

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    Hihi je hebt hetzelfde als ik: de eerste keer lijkt het voorl HEEL VEEL en neem je niet zo veel op. Kijk je dan nog eesn, dan is het al kleiner geworden

    Susan doet aan de lange lijntjes (waarbij ik zonder longeersingel redelijk dicht achter/naast haar kont loop) schouderbinnenwaarts, travers.
    En dat vind ik ZO knap van haar!

    May the horse be with you!

  15. #15
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: lange lijnen, wie doet het?

    hoe hoe? hoe heb je dat geleerd? Hoe doe je dat? Kan je het alleen oefenen of is het verstandiger met iemand te doen die er les in kan geven..? En waar vind je zo'n persoon dan?

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •