Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Schuilstal voldoende tegen muggen (Culcoïdes-zomereczeem)?

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Schuilstal voldoende tegen muggen (Culcoïdes-zomereczeem)?

Dag allemaal,

Ik heb hier twee shetten die momenteel een stal hebben waar ze kunnen in staan, de stal heeft enkel een (kleine) deuropening. Verder is de stal goed geventileerd door openingen aan de bovenkant.

Bollie heeft zomereczeem, dit jaar heb ik het (tot nu toe) onder controle, hij kan naar binnen tijdens zons-op en -ondergang, tijdig zijn manen wassen, niet teveel voer...

Nu zijn we aan het denken om een nieuwe stal te bouwen, ik had het idee van een schuilstal maar nu heb ik de vraag, houdt zo'n schuilstal de mugjes wel voldoende buiten? Heeft hier iemand ervaring mee?
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Re: Schuilstal voldoende tegen muggen (Culcoïdes-zomereczeem

Kan je er niet zo'n plastiek repen voor hangen? Ik ken iemand met Friezen die dat heeft, staan bij dit warm en vliegen weer allemaal binnen. Moet je ze alleen in het begin even leren in en uit te lopen door die dingen.
    Ik denk dat als de schuilstal voldoende diep is (5-6 meter) zodat er achteraan echt schaduw en koelte is het een hoop helpt, maar heb (gelukkig) zelf geen ervaring met exceempaardjes.

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Plastik repen zouden bij mij niet lang leven denk ik, die zijn veel te interessant om mee te spelen.
    Een schuilstal helpt zeker tegen insecten, maar voor een paard met eczeem is dat zeker niet genoeg..

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Van die plastiek repen zoals ze vb bij de ingang van de versafdeling in de colruyt hebben bedoel ik. Zijn toch heel sterk?

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Die lijken me wel sterk ja, maar met die slopers van mij, ik weet het niet
    Maar van die sterke repen, waar kan je dat kopen? Toch niet bij blokker ofzo..

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    57

Een schuilstal is niet afdoende voor de knutjes, er zijn zelfs al soorten gesignaleerd die zich ook niet laten tegenhouden door opstallen. Ze vliegen gewoon mee de stal in.
    Een deken opdoen en letten op wat je voert, is naar mijn idee het enige wat enigzins helpt als je alleen, net als ik , een schuilstal voor je paardjes hebt.
    Prendre la vie comme elle vient!

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mariejo
    Een schuilstal is niet afdoende voor de knutjes, er zijn zelfs al soorten gesignaleerd die zich ook niet laten tegenhouden door opstallen. Ze vliegen gewoon mee de stal in.
    Een deken opdoen en letten op wat je voert, is naar mijn idee het enige wat enigzins helpt als je alleen, net als ik , een schuilstal voor je paardjes hebt.
    Ik merk wel dat Bollie, bij onze huidige stal, als de mugjes actief zijn binnen gaat staan, en binnen blijft. Later als het dan donker is dan verschijnt hij terug dus deze stal helpt...
    Een deken zie ik (momenteel) niet zitten (maar ja als het probleem erger wordt dan wordt het misschien een noodzaak).
    "Dromen komen uit..."

Schuilstal alleen met één open zijde is misschien niet voldoende, maar mijn Bonnietje staat in een stal met een open raam erin en een deur (waar ze niet door kan natuurlijk), maar dus een vrij 'open' stal, en er zitten volgens mij geen mugjes binnen, wel wat vliegen, maar ze heeft toch geen last van zomereczeem hierdoor.

xxx julieke
    Paardenplezier!
    <!-- m -->http://www.paardenmanieren.be<!-- m -->

Film ‘Stressvrij paard training’ online!

<!-- m -->http://www.garagetv.be/video-galerij/pa ... _wmvS.aspx<!-- m -->

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Sorry blijkbaar een foutje gebeurd, ik had mijzelf ingelogd, maar ik zit op de pc van moki7 en dan heeft die pc ineens haar aangemeld... Het was ik dus hierboven (sorry moki...)

xxx julieke

Aangemeld
    Feb 2005

Ik dacht al: ze lijkt op Julie maar is zwaar vermomd... Hiermee dus verklaard!
    "Dromen komen uit..."

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Liesbet
    Een deken zie ik (momenteel) niet zitten
    Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag?

Nu veroordeel je je pony tot heel veel uren stalarrest wat helemaal niet nodig is als ie zijn stal gewoon om heeft hangen.

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Nu veroordeel je je pony tot heel veel uren stalarrest wat helemaal niet nodig is als ie zijn stal gewoon om heeft hangen.
    Hij staat geen uren in zijn stal hoor, 's morgens en 's avonds ongeveer een uurtje dus ik vind dat nog meevallen.
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten