Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: [L1] Sweety wint :( *update*

  1. #1
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    [L1] Sweety wint :( *update*

    Poeh, afgelopen weekend weer heel wat te stellen gehad met mn meisje, Sweety.
    Langzaam maar zeker leren we elkaar wel kennen. En begin ik me ook te realiseren dat, hoewel ik haar heel leuk vind, ze een echt hittepetitje is. Ik ben geen held met rijden en zo, maar op de een of andere manier voel ik me heel veilig op haar. Ik heb dit weekend zelfs een kort buitenritje gemaakt met halster.
    Eigenlijk zijn we kwa grondwerk geen steek verder gekomen. Ik wilde haar eens wat extra vragen bij alle 7 games. Ipv een half rondje drivinggame, nu een heel rondje bv. Maar telkens als ik over 'haar grens' ga dan begint ze weer te steigeren. Alsof ze zeggen wil: kap daar nou mij, ik gá toch al opzij? Dan legt ze haar hoofd in de nek met een arrogante air.
    Ik moet wel om d'r lachen hoor. Zo verontwaardigd als ze kan doen.
    Maar goed, zo komen we dus nooit verder. Hoewel ik tot gisteren nog dacht dat ze misschien bang was, kwamen mn vriendin en ik gisteren tot de conclusie dat het waarschijnlijk toch disrespect is, verontwaardiging misschien.
    Tja, het irritante eraan is wel dat Sweety dus bij alle games begint te steigeren zodra ik teveel vraag. Vraag ik vervolgens door en negeer ik haar gedrag dan begint ze rondjes te rennen. Eigenlijk heb ik dan dus de game verloren. Ik heb haar immers geen stap extra opzij gekregen.
    Moet ik nu proberen haar grens op te zoeken en daar onder te blijven (dus precie zoveel stapjes dat ik denk: bij het volgende stapje gaat ze in verzet) of moet ik daar juist overheen? En hoe dan, als ze steeds begint te steigeren en te rennen.

    Sorry hoor, jullie krijgen wekelijks weer een reeks vragen over jullie heengestort.

    groetjes sandra en Sweety

  2. #2
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Op die L1 dvd vertelt die 'hulp' van Linda, dat sociale nogwat mens (ik weet ff dr naam niet) toch dat je pas leert als je steeds een stapje over de grens gaat? Dat geldt voor een paard dan ook lijkt me.
    Zij leert nu van jou dat ze niet over haar grens hoeft te gaan, door jou te intimideren
    Maar mensen zijn slimmer toch

    Je zult, denk ik, toch haar grens moeten zoeken, en er met kleine stapjes overheen gaan.
    Misschien zelfs heel overdreven, vandaag 3 stapjes, over een kwartier 4, morgen 5 enzovoorts! Kijk dan weet jij dat je niet teveel vraagt, dus als ze dan nog protesteert, NIET opgeven, maar doorgaan, al steigert ze (ik weet natuurlijk niet hoe gevaarlijk ze dit doet!) Bv. bij driving achterhand, gaat ze zeuren om dat ene stapje? Ik zou een flinke (fase 4) pets op dr ass geven! (en ze moet er meer van onder de indruk zijn dan jij van haar gesteiger he anders helpt het niet )
    Waarschijnlijk zet ze dan dat stapje wat je vroeg en op dat moment gooi je alles los!! Diepe zucht en doe alsof je bijna in slaap valt (zoals Eddy zegt, smoke a sigaret, bad for your health, good for your horsemanship) en blijf zo gerust een paar minuten staan. Nacino gaat dan meestal met zijn kin bijna op de grond leunen en staat te bedenken wat hij van mensen vindt denk ik haha.

    Kijk, Nacino protesteert ook wel eens, maar uit luiheid zal hij niet steigeren Maar dan maak ik hem 1x goed wakker! En dan weet hij weer waarom protesteren meer energie kost dan gewoon meewerken

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Sweety lijkt me echt een pony waar je als mens veel van kunt leren!

    Zou het mischien niet zo kunnen zijn dat zij zich verzet omdat jij iets te hoge fases gebruikt? Dat je echt helemaal terug moet naar een minimale fase 1 zolang zij nog beweegt en enkel opvoeren wanneer ze weer stopt?

    Ik kan zo niet zie HOE jij driving game doet natuurlijk, tis ff een suggestie...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :(

    daar heb ik heel erg op gelet met oefenen, omdat ik weet dat ik gauw die neiging heb. Ze reageert bijna nooit op fase 1 (behalve als ik een keer fase 4 heb gebruikt)
    Mijn fases probeer ik exact te houden als in de boekjes staat omschreven. De eerste 2,3 stappen gaat ze op fase 2 opzij, maar bij stap 4 begint ze dus zo maf te doen. Dan gaat ze eerst stilstaan en dan voer ik mijn fases weer op en eenmaal bij fase 4 begint dat gedoe van steigeren en rennen.

    Hetzelfde verhaal overigens bij een extrarondje circlinggame, een extra pasje sidways of een balkje bij de squeez. Zucht...

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Maar als ze op fase 2 reageert, ga je dan ook direct terug naar fase 1?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :(

    jawel. daar heb ik heel goed op gelet (heb goed opgelet tijdens jouw les)

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Hmm, dan zou ik toch maar aan de raad van Elise houden
    Ze kent het principe, ze weet wat jij bedoeld... Ze probeert jou gewoon op allerlei manieren uit
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Hmm, dan zou ik toch maar aan de raad van Elise houden
    Ze kent het principe, ze weet wat jij bedoeld... Ze probeert jou gewoon op allerlei manieren uit
    Ja klopt. Je moet denk ik één keer zeer goed duidelijk maken dat jij er niet van gediend bent. En dan een échte pets op dr ass... . Soms denk ik bij Doon ook, ik heb hem aangeraakt dus fase 4 gebruikt. Nou neeh hoor, bij hem is dat dan geen fase 4. Om de zoveel tijd moet ik hem even wakker schudden met een harde mep met de SS en hij weet opeens weer heeeel goed hoe de verhoudingen liggen .

    En dan zeggen ze dat paarden niet slim zijn, pffff..., naar mijn mening stukken slimmer dan mensen hoor! ( niet persoonlijk bedoelt ).

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: [L1] Sweety wint :(

    bedoeld ( met een d, )

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :(

    Ok, ga komend weekend weer vol goede moed er tegenaan. Heb dit keer 3 dagen de tijd om te oefenen, dus kunnen we mooi wat dingen rechtzetten en verduidelijken.

  11. #11
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :( *update*

    Nou van die 3 dagen kwam niets terecht ivm met de storm en regen.
    Maar vrijdag heb ik toch nog even kunnen oefenen. Het ging beter! Ze steigerde al iets minder. Ik heb eigenlijk weinig anders gedaan dan vorige week, maar ik voelde me wel wat zelfverzekerder.
    En eigenlijk gaan alle games best op L1 niveau. Het rijden gaat ook goed en omdat ik met een vriendin was wilde ik het er maar eens op wagen om een wat langere buitenrit te maken.
    Ik was een tikkeltje nerveus (herinner me goed de "borus-ervaringen" (zie verhaal van pais) die bij Sweety ook behoorlijk van toepassing waren, van de zomer ) . Het was de 2e keer met halster. Ze was boven verwachting rustig. Liep wel in een flink tempo maar was goed in te houden. Maar goed, het was nog maar de heenweg. De terugweg is vaak het grootste probleem. Idd, zodra we het verste punt gepasseerd waren begon ze steeds sneller te lopen. Mn vriendin reed op grote lompe Lord (Groninger) en hield me niet bij. Goede oefening voor de one-rein-stop. Terwijl ze in de wei de ors niet goed lijkt te beheersen gaf ze me hier op fase 2 haar hoofdje al. Toen op een paar meter afstand 2 herten uit de bosjes vlogen vluchtte sweety er even vandoor. Gelukkig kon ik haar ook nu binnen 100 meter laten stilstaan. ik was erg trots op mn meisje. Voor het eerst bleef ze bijna de hele rit stappen.

    Helaas was ik bij het weggaan vergeten alle deuren af te sluiten van het huis. Hierdoor konden mensen via de stal heel makkelijk het hele huis leegroven. STOM!!!! Eigenaar boos (hield zich nog in geloof ik). Ik hoop maar dat ik niet weggestuurd word. Ik voel me nog steeds ontiegelijk dom.
    Straks heb ik het voor mezelf verziekt. de eigenaar is een echte perfectionist en eist best veel van je. Ruimte voor foutjes maken heeft hij niet. hoop maar dat ik nog een kans krijg.

  12. #12
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: [L1] Sweety wint :( *update*

    Wat leuk dat de buitenrit zo goed ging!
    Van die eigenaar is wat minder Hopelijk is hij niet helemaal pissed off. Maar het is ergens in een gat in drenthe zei je toch? Leegroven? Door wie?!!! Wij hebben de deuren overdag altijd los, ook als we weg zijn.
    Hij trekt vast wel bij
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  13. #13
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :( *update*

    nou, gelijk had hij wel. Hij woont namelijk in een hele mooie villa, helemaal antiek ingericht. De voordeur was op slot maar de achterdeur dus niet.

  14. #14
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: [L1] Sweety wint :( *update*

    de rit klinkt heel goed, alleen dat er ingebroken is is echt wel veel minder goed. heb je nog wat gehoord van de eigenaar?

  15. #15
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1] Sweety wint :( *update*

    er is niet ingebroken hoor. maar het had kunnen gebeuren

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •