Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Undemanding time

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Heist op de Berg (B)
    Berichten
    1.170

    Undemanding time

    Hey allemaal

    Dernet nog de laatste 3 chapters van de eerste dvd van level 1 bekeken.
    En daar ging een stukje over de 'undemanding time'.

    Nu vroeg ik me af of je paard eigenlijk alleen moet staan als je zoiets doet, of dat ze gewoon in de weide bij de rest mogen blijven staan.
    Dus met andere woorden: moet ik mijn paard mee naar de bak nemen of mag ze in de wei bij de rest blijven?
    Want ik zag dat ginder alle paardjes in een apparte paddock stonden.

    Alvast bedankt!
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

  2. #2
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Undemanding time

    Hoi!

    Bwah, als ik undemandig time doe, dan doe ik dat meestal in de weide bij de andere paardjes. Als Pipa naar me toe komt laten de anderen ons wel met rust. Maar als dat niet zo het geval is bij jou, is het mss wel beter om ze mee te nemen naar de piste. Daar kan ze niet afgeleidt worden door de andere paarden, of weggejaagd worden of wat dan ook.

    De eerste keren deed ik het ook in de piste, omdat de weide nogal groot is..maar ik ben op het punt gekomen dat Pipa graag bij me is en ze blijft dan ook altijd in een straal van 5m bij mij als we in de weide zitten...

    Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Heist op de Berg (B)
    Berichten
    1.170

    Re: Undemanding time

    Ik denk dat ik ze dan best ook de eerste keren meeneem naar de piste.
    De andere zijn ook best curieus, dus die zullen ook wel eens komen zien.
    En dan bijft men meisje liever weg. Vooral van Tarzan. Die is heel dominant maar komt vaak meteen zien.

    En de wei is ook groot. 1 hectare is dat stuk denk ik. En ze staan er nog maar een weekje op, dus das nog allemaal lekker veel en heel interessant hé
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

  4. #4
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Undemanding time

    Ik sluit me aan bij Ariane's antwoord.
    Mijn merrie is de baas in de kudde, dus een ander komt ons niet lastig vallen als wij kroelen in de wei.

    Als je verwacht dat ze weggejaagd gaat worden kun je inderdaad beter in de piste gaan. Overigens is dat ook wel weer een goede training voor "protect your herd of 2".

  5. #5
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Undemanding time

    Ik heb het de eerste keer in de piste gedaan, omdat ik met een dominantere merrie zat (die ondertussen al in rang gezakt is...)
    Je kan ook een stukje met prikpaaltjes afbakenen in de wei als je dat wil.... Zo kan je rustig zitten. Ik heb me dan met stoel en al in de wei gezet en binnen de korste keren had 'k haar nieuwsgierigheid
    Nu, ongeveer een jaar later kan 'k undemanding time spenderen los in de wei. Casandra komt niet altijd naar me toe, maar meestal komt ze wel eens even een kijkje nemen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Als je verwacht dat ze weggejaagd gaat worden kun je inderdaad beter in de piste gaan. Overigens is dat ook wel weer een goede training voor "protect your herd of 2".
    Tjah is idd een mooie oefeningen, maar je moet dan eerst zover zitten in je parelli pakket voor je hiermee aan de slag kunt. Dus vind zolang er in het pakket niet gesproken is over protect your herd of 2 dat je best alleen in een piste werkt met je paard.

  6. #6
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Undemanding time

    Hangt af van de situatie.... etc etc.
    Ik zou beiden doen, dat houdt ook voor jouw de afwisseling erin.
    Ik kan me zo voorstellen dat voor sommige paarden alleen met mens in de paddock staan terwijl de rest in de wei staat al niet zo undemanding is.

    Op de DVD laten ze een cursus zien, al die paarden kennen elkaar niet, en ik denk dat als je die bij elkaar in een wei zou zetten, er weinig tijd, ruimte en aandacht over blijft voor undemanding time, maar alle aandacht uitgaat naar de herd dynamics.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •