Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Hengst en Parelli

Hengst en Parelli

Misschien een beetje vreemde vraag. Ik verzorg nu een 4 jarige hengst. Ik krijg lessen freestyle met hem, maar vond het leuk om ook Parelli te introduceren, aangezien ik dat met mijn vorige verzorgpaardje ook deed.
    Ik ben dus vandeweek begonnen met de Friendly Game. Alleen meneer werd een beetje opgewonden ervan. Niet dat hij me besprong, maar wel een klapperend geval onder zijn buik.
    Meer mensen die hier ervaring mee hebben. En tips hebben, hoe hiermee om te gaan. Ik heb het gewoon genegeerd en ben gestopt met kriebelen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Hengst en Parelli

Ervaring? Ja, ik heb Shaf 1 jaar als hengst gehad. Hij was een erg makkelijke hengst, maar toch heb ik voor situaties gestaan die ik liever niet nog eens meemaak.

Mijn 'tip om hiermee om te gaan': wacht met een hengst, tot je zelf dit gedrag kunt verklaren en hier vol vertrouwen en correct mee om kunt gaan.
    Hengsten reageren anders, sneller en hierdoor voor ons 'minder voorspelbaar' dan ruinen en merries. Zij zien de games soms als een spel dat ze echt moeten WINNEN en kennen de spelletjes veel te goed.
    Nu is het nog een onschuldig gedrag bij de friendly-game, maar ga niet verder met deze, voor de hengst uitdagende, games. Houdt het bij de freestyle-lessen onder goede begeleiding en als je verder wilt met Parelli, zoek dan een merrie of ruin om mee te oefenen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Re: Hengst en Parelli

Het verschilt erg per hengst. Arno heeft een hengst... uh die is nogal heftig met alles. Ik verzorg een hengst, de zoon van mijn eigen paard, die is net zo suf als zijn vader.

Sommige merries zijn ook levensgevaarlijk. Persoonlijk werk ik liever met jonge hengsten dan met merries.

Het nadeel van Parelli spelletjes is, dat hengsten dat soms kunnen zien als machtsspel. Pas daar dus mee op.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Bladwijzers

Forum Rechten