Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Peter Kreinberg en 'the gentle touch methode'

Peter Kreinberg en 'the gentle touch methode'

Hoi,

ik ga op de nhdag een workshop met Peter Kreinberg 'the gentle touch' doen. Alleen weet ik niet zo veel over de man en de methode. Ik heb wat op internet gezocht, maar in Engels of Nederlands is er niets van te vinden waarbij het een beetje uitgelegd wordt, en bij Duits haak ik zo al af, want ik ken slechts een paar basisdingetjes, maar om zo helemaal iets van een paardenmethode te gaan lezen is niets voor mij .
    Ik heb wel gezien dat hij boeken of DVD's heeft?

Ik zou hem ook een mailtje sturen met de situatie met mij en de ponys (dat ik nu pas begin met 'echt' rijden en de basis leg, en dat het tamelijk dominante dames zijn die wel eens knal door de hulpen lopen) en hoe ik me best op de workshop kan voorbereiden dat ik goed mee zou kunnen. Kennen jullie hem en zijn methode en/of weten jullie hoe ik hem een mailtje kan sturen?

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Re: Peter Kreinberg en 'the gentle touch methode'

Het zegt mij ook niets. Heb je een site van hem? Mijn Duits is redelijk goed, dan kan ik even kijken of ik de strekking van het artikel voor je kan vertalen.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

volgens mij heb ik hem gezien op equitana met een bont paard.
    Vond hem erg lachwekkend om te zien eigenlijk
    Het leek allemaal behoorlijk op een soort parelli, maar dan zonder goede timing en fasegebruik. Hij deed mij een beetje denken aan die australier met de "downunder horsemanship"hoe heet ie ookalweer...
    Hij deed veel level 2 dingen, die allemaal wel lukte. maar het zag er vond ik niet zo fijn uit. Maar goed, we hebben al vaker gezien dat een demo niet echt een reeel beeld geeft van de capaciteiten van iemand he.

ja na effe googlen weet ik zeker dat hij het wel was.

http://www.pferdia.de/index.php/cPath/2_57

Boeken en DVD's van Kreinberg
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hoe hij op de grond is weet ik niet maar als ruiter is werkelijk fenomenaal. Zijn paarden lopen de prachtigste zijgangen op de lichtste hulpen.

(Dit even als tegenwicht voor sandra )
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    volgens mij heb ik hem gezien op equitana met een bont paard.
    Vond hem erg lachwekkend om te zien eigenlijk
    Weet niet wat jij gezien hebt dan, maar ik heb hem 2 jaar terug en dit keer zien rijden op de Equitana en die man heeft zijn paarden zó licht aan de hulpen en ze zijn super soepel. Ik kan daar geen minpunt aan ontdekken.
    Als ik zijn site lees heeft hij als training idd wel zo´n soort stappenplan als Parelli.
    Dus wat dat betreft heb je een goede basis denk ik Elineke.

Ik ben erg benieuwd naar zijn demo op de NH dag. Het is aan de telefoon in ieder geval een hele nette vriendelijke man en spreekt goed engels.
    Overigens heeft hij het volgens mij super druk met cursussen etcetera want hij is altijd wel ergens anders in Europa te vinden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Krijg je korting op de workshop "The Gentle Touch" als je paard Gentle heet ?? Dan doe ik ook mee !!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, volgens mij is dat inderdaad de man die wij op de Equitana gezien hebben San. Qua grondwerk vond ik hem ook weinig interessant (vrij onsubtiel zegmaar) maar mijn eerste indruk van Chris was ook erg misplaatst, dus ben zeker benieuwd hoe deze man op zijn paard zit!

Geeft hij ook een demo, met eigen paard?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Oh, hij is dus wel een beetje gekend?
    Maar kunnen jullie ook eens precies zeggen hoe alles in zn werk gaat bij hem, wat zijn doel is, hoe hij rijd, en vooral hoe ik hem een mailtje kan sturen, want rijden gaat niet super en als je level 2 moet zijn bv. en goed draf en galop moet kunnen, is dat een straatje te ver vrees ik ...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Als er zulke eisen zouden zijn Elineke dan zouden we dat wel melden op de site.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    volgens mij heb ik hem gezien op equitana met een bont paard. Vond hem erg lachwekkend om te zien eigenlijk
    Toevallig kwam hij een paar keer voorbij in de video die ik gister zat te kijken. Video van de klassieke Dressuurmeester Richard Hinrichs; Reiten mit feine Hilfen. Naast de Iberisch paarden en klassieke rijstijl, gebruikt Richard beelden van Peter Kreinberg als voorbeeld, hoe het *wel* moet en kan! óók in andere rijstijlen. Richard Hinrichs spreekt zich meermalen lovend over hem uit...

Mailen Elineke? Waarom? Hij merkt snel genoeg wat voor paarden en mensen vóór hem staan. En als hij een goede instructeur is, kan hij erop inspelen.

Maar goed, mocht je niets hebben aan deze uiterst wijze raad :
    in zijn boek staat dit adres: goting.cliff@t-online.de . Waarschijnlijk iemand die zijn clinics regelt, maar je kan het proberen. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Dank je Els. Toevallig hoorde ik van Gwenny op dit forum ook over Richard Hinrichs... Ahja, we laten het over ons komen en we zien wel wat er van wordt, en we gaan gewoon lekker op ons eigen tempo verder.
    Dus hij werkt met klassieke dressuurmethodes met invloed van NH als ik het goed begrijp?

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    [size=99px]Naast[/size] de Iberisch paarden en klassieke rijstijl, gebruikt Richard beelden van Peter Kreinberg als voorbeeld, hoe het *wel* moet en kan! óók in andere rijstijlen. Richard Hinrichs spreekt zich meermalen lovend over hem uit...
    Er staat hier dus:
    Richard heeft een video over de klassieke rijstijl.
    Petra Kreinberg rijdt een ándere rijstijl (Peter rijdt namelijk "western" )
    Maar Richard laat op zijn video, beelden van Peter zien. (op die beelden rijdt Peter western)
    Want Richard vindt Peter erg goed rijden: dat hij zegt hij op zijn video een paar keer.
    En goed rijden is goed rijden, ongeacht de rijstijl.

Savvy??? Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Bladwijzers

Forum Rechten